Wat je zegt klopt niet. Deze bijtelling kan prima hoger zijn dan de werkelijke kosten. Je hebt dan gewoon verlies.De percentages kloppen, maar jogaa heeft een eenmanszaak dus zal zijn bijtelling nooit hoger zijn dan de werkelijke kosten.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Wat je zegt klopt niet. Deze bijtelling kan prima hoger zijn dan de werkelijke kosten. Je hebt dan gewoon verlies.De percentages kloppen, maar jogaa heeft een eenmanszaak dus zal zijn bijtelling nooit hoger zijn dan de werkelijke kosten.
Is dat zo?Wat je zegt klopt niet. Deze bijtelling kan prima hoger zijn dan de werkelijke kosten. Je hebt dan gewoon verlies.
Dit geldt wanneer de auto eigendom is van een BV. Maar een BV kan de auto verkopen (aan de DGA of werknemer bijv.) en die kan 'm dan privé rijden.Wat je zegt klopt niet. Deze bijtelling kan prima hoger zijn dan de werkelijke kosten. Je hebt dan gewoon verlies.
De percentages kloppen, maar jogaa heeft een eenmanszaak dus zal zijn bijtelling nooit hoger zijn dan de werkelijke kosten.
De markt in NL wordt inderdaad minder, maar in de rest van EU speelt deze wetgeving niet en komt er steeds meer vraag naar tweedehands Tesla’s. Die prijzen blijven wel op niveau hoor.Als het zo vaag blijft verkoop ik de auto asap. Ik ga geen risico nemen dat vanaf dec 2018 er een grote bulk model s'en de markt op komen en je hem aan de straatstenen niet kwijt kan en vervolgens als die tijd gigantische bijtelling aftikt, ook al maximeer je het naar werkelijk gebruik, dan heb je 0 fiscaal voordeel tov prive (daar heb je nog 19 cent aftrek/km).
Daar hoef jij je voorlopig geen zorgen over te maken..De markt in NL wordt inderdaad minder, maar in de rest van EU speelt deze wetgeving niet en komt er steeds meer vraag naar tweedehands Tesla’s. Die prijzen blijven wel op niveau hoor.
Ik moet mijn classic nog verkopen...Daar hoef jij je voorlopig geen zorgen over te maken..
Ik neem aan naar rato, dus over de maanden waarin je de auto in bezig had?Aha. BTW correctie voor ptivégebruik van 2,7% catalogusprijs per jaar. En vanaf het vijfde kalenderjaar (dit jaar voor de 2013 groep) nog 1,5%.
Nogal een tegenvaller als je daar niet op rekende.
Neem ik ook aan. Zou je moeten kunnen zien bij de BTW aangifte over 2013, want dat was slechts een paar maanden Tesla en meer maanden een ander merk, of niets.Ik neem aan naar rato, dus over de maanden waarin je de auto in bezig had?
Tijd voor een claim bij de boekhouder. Dit is een wel heel slordige gang van zaken en volledig verwijtbaar.Hier nog iemand in hetzelfde schuitje. Boekenonderzoek gehad van de fiscus, en bij mij zijn geen onregelmatigheden aangetroffen maar wel bij mijn aangiftes van de afgelopen jaren - verzorgd door mijn boekhouder. Hij was even de BTW-bijtellingsregel vergeten voor de Tesla. Nu mag ik waarschijnlijk over de afgelopen 4 jaren dat verschil alsnog overmaken en dat is een fors bedrag...
Ik zou dit draadje nog een keer lezen, je nov 2013 S heeft vanaf volgend jaar over 50k 4% en de rest boven de 50k 22% bijtelling en als ik het me goed herinner kan dat elk volgend jaar weer wijzigen als je auto al 5 jaar oud is
Kijk uit met verspreiden van dit soort (goedbedoelde) onjuiste informatie. Ik lees het zelfs bij sommige martkplaatsadvertenties...Wat Ebullio zegt klopt maar de volgende periode van 60 maanden start nog dit jaar in November 2018 en daarmee valt dus het gehele bedrag in de 4% bijtelling gedurende de volgende 60 maanden.
Zie website belastingdienst
Jogaa zit dus goed tot November 2023 met 4% bijtelling over het gehele bedrag.
De 50K grens heeft invloed op auto's die vanaf 1-1-2019 geleverd worden of waarvan de 60 maanden periode afloopt na 1-1-2019.
Deze regeling ligt vast tot 31-12-2020. Daarna kan er pas weer wat verandert worden.