You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Dit zeer voordelige percentage voor de zakelijke rijder kent het risico vooral voor het luxere segment voertuigen interessant te zijn. Door de gekozen opzet is het financiële voordeel daar het grootst. Bovendien is het vermogen en daarmee het energieverbruik van deze luxe voertuigen veelal dusdanig hoog dat overstimulering geen kosteneffectief duurzaamheidsbeleid is. Daarom begrenst het kabinet vanaf 2019 het verlaagde bijtellingspercentage voor volelektrische voertuigen tot het deel van de catalogusprijs tot € 50.000. Het deel van de catalogusprijs boven € 50.000 komt vanaf 2019 in het algemene bijtellingspercentage van 22 te vallen.
Nou, ben een dec 2013 rijder (DGA) en ben er zelf eens ingedoken. Na veel contact met de fiscus is het antwoord dat de verlengings percentages niets te maken hebben met de nieuwe (nieuwe ten naam stellingen) percentages .
Voor een dec-2013 rijder (0%) word het percentage bij verlenging in dec 2018 7%
Ik heb gevraagd of ik dat kon nalezen op hun internet site maar dit staat alleen in interne documentatie. Ik dien het e.e.a. officieel per brief aan te vragen bij mijn lokale belastingkantoor zodat ik dit weer bevestig krijg per brief (ja ja nog steeds papier werk).
Kan het zelf niet helemaal rijmen/plaatsen maar gezien het feit dat dit ongeveer de helft is van de verwachtte 4% < € 50K + 22% > € 50K in mijn geval € 115.000,- zo'n € 733,- ben ik tevreden. Kan de auto ook na die periode gewoon op de zaak blijven staan en hoef ik deze niet tegen de dan markt conforme waarde over te nemen naar privé om de gevreesde hoge bijtelling te ontlopen welke nu dus rond de
€ 360,- zal uitkomen. (Of ik dat in dec 2018 ga doen zal de tijd leren)
Ik hou jullie op de hoogte over de voortgang in relatie tot de bevestigingsbrief en of daar daadwerkelijk 7% op komt te staan
UPDATE:
Nog een telefoontje er aan gewaagd en gevraagd hoe deze interne documentatie de regeling noemt. Het is een "Overgangsregeling" welke een korting geeft waardoor ze op dit percentage uitkomen. De korting is 18% op de bruto 25% bijtelling.
UPDATE:
Nog een telefoontje er aan gewaagd en gevraagd hoe deze interne documentatie de regeling noemt. Het is een "Overgangsregeling" welke een korting geeft waardoor ze op dit percentage uitkomen. De korting is 18% op de bruto 25% bijtelling.
UPDATE:
Weer een stukje gevonden welke ingaat over de overgangsregeling bij een leasemaatschappij. Maakt het weer wat duidelijker, stuk duidelijker !
Bijtelling 2017-2020: makkelijker kunnen we het niet maken
In de bijlage staat het volgende voorbeeld:
een auto met een CO2-uitstoot van 0 gram/km heeft een eerste tenaamstel- ling in 2013. Het standaardbijtellingspercentage was toen 25%. De 60-maands- periode van de korting van 25% (zoals die gold in 2013 en waardoor de bijtelling per saldo 0% was) loopt af per 2018. Omdat de auto een eerste tenaamstelling heeft vóór 2017, blijft het basispercentage 25%. De korting voor een volledig elektrische auto is in 2018 18% (zodat de bijtelling voor nieuwe auto’s per saldo 4% is). Dat percentage komt in mindering op het basispercentage van 25%, zodat de bijtelling voor deze auto in 2018 7% wordt.
Nee, volgens info die ik van een van de grote kantoren heb, staat er nog niets vast. Mocht iemand denken dat het inmiddels wel cast in stone is, dan zal ik weer navraag doen.
Begrijp van firma Verhoek dat een groot deel van de NL 2e hands Tesla''s nog steeds naar het buitenland gaat gezien sommige landen incentivestaat hebben op EV occasions. Toch zonde van alle subsidies die NL staat er ingepompt heeft. Zou ook als ZZPer doorrijden met mijn huidige MS maar fiscaal wordt het nu gestraft ipv gestimuleerd.Of een carrouselletje opzetten onder de hier aanwezigen?
Ik geloof die > 50K anti-Tesla heffing trouwens pas als het zover is. Er komen en gaan nog heel wat politici tussen nu en dan. En dan glipt er snel genoeg een amendement tussendoor, ter compensatie van een of ander stokpaardje van de regering op dat moment.
Sowieso zal de beoogde heffing weinig financiële baten kennen, gegeven het ontwijkingsgedrag dat de doelgroep kenmerkt. Nu heeft dat nog geen enkele regering tegengehouden, maar toch.
Goed idee. Misschien kan er een apart sticky draadje voor worden gemaakt. Ik ga of nog een keer voor een nieuwe of ruil in op een iets jongere met garantie en ga hem privé rijden en km's declareren.Of een carrouselletje opzetten onder de hier aanwezigen?
Ik geloof die > 50K anti-Tesla heffing trouwens pas als het zover is. Er komen en gaan nog heel wat politici tussen nu en dan. En dan glipt er snel genoeg een amendement tussendoor, ter compensatie van een of ander stokpaardje van de regering op dat moment.
Sowieso zal de beoogde heffing weinig financiële baten kennen, gegeven het ontwijkingsgedrag dat de doelgroep kenmerkt. Nu heeft dat nog geen enkele regering tegengehouden, maar toch.
Dus vanaf 2019 22% bijtelling over > 50.000 voor mijn nov 2013 S.
Aangezien ik als ZZP'er niet kan overhevelen naar privé om dat te ontlopen vraag ik me af of het (semi) legaal is als de S eind 2018 wordt overgezet op de naam van mijn partner en een nieuwe 3 op de zaak gezet wordt.