Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Bizarre staat van aflevering en nabehandeling - Model 3 Performance

This site may earn commission on affiliate links.
Ik stuur deze post het forum op om te achterhalen of er anderen zijn geweest met dezelfde (BIZARRE) situatie.

Afgelopen dinsdag ben mijn Tesla Model 3P afgehaald in het Service Center te Hasselt. Uiteraard een moment waar ik reikhalzend naar had uitgekeken.

Helaas werd dit gevoel van enthousiasme heel snel de kop in gedrukt. De wagen zag/ziet er schandalig slecht uit.
Een wagen in deze prijscategorie hoort in mijn ogen tot in de puntjes in orde te zijn bij een aflevering.

Even een opsomming van de vaststellingen:
- Wagen zeer slecht gewassen
- Het glas van beide koplampen is geblameerd en voelt/oogt mat aan in een vlekvorm (lijkt uitgebeten)
- Achteraan heeft men oneffenheden trachten weg te werken, maar dit is nog zichtbaar
- Er is een kras op de carbon achterspoiler
- De beschermfolie van de chrome lijsten hangt er nog half aan
- Er is een doffe plek (afkomstig van een sticker) op de voorbumper
- Overal resten terug te vinden van polijstpasta (Smodderwerk!)
- Interieur: Paneel rechtsachter dat omhoog staat ipv op zijn plaats
- Interieur: Deurpanelen die opvallend hard meetrillen op de “Premium Sound installatie”

Ik heb deze mankementen onmiddellijk aangekaart bij de verkoper van Tesla Hasselt. Hij kon niets anders doen dan dit doormailen naar het Service Center.
Een dag later had ik nog steeds geen reactie van het SeC Hasselt. Zelf telefonisch contact opgenomen en werd ik afgewimpeld met het volgende advies (in gebrekkig Nederlands) “U kunt het best een afspraak maken in de Tesla App”.

Twee dagen later: Opnieuw contact genomen met de verkoper. Hij gaf aan alles gedaan te hebben wat hij kon (Lees: Mijn e-mail forwarden naar het SeC). Na een kordaat gesprek heeft hij dan aangegeven de situatie door te geven aan de Sec Manager.

Nu ben ik benieuwd wat men zal voorstellen...

Ik had al het één en ander gelezen over de slechte dienstverlening van het merk Tesla, maar je hoopt dat dit jou niet overkomt en dat het merk al weer wat verder uit haar kinderschoenen was gegroeid. Helaas...

Ben benieuwd naar jullie reacties/ervaringen/tips!

Bedankt,
Jochen.
 
Tja, dat is wel flink balen!
Voor de laatste twee punten zal je een afspraak moeten maken bij Tesla. De overige punten dient Tesla op te lossen, eventueel met hun overleggen dat je de auto naar een detailer brengt en dat Tesla de kosten op zich neemt? Ze hebben ook zelf wel adresjes.
 
Jochen

Veel zaken die jij opmerkt had ik ook (eveneens dinsdag afgehaald, maar in Gent).
Wagen was in trieste staat. Lichte krassen, kringen, polierpasta over de hele wagen, schuurplekken... Ongelofelijk dat zo’n wagen op zo’n manier kan afgeleverd worden.
Daarnaast ook wat kleine schade aan het achterlicht. Kan natuurlijk wel gebeuren. Algemene staat van de lak vind ik veel erger. Zeker als je dan nog 1000 EUR bijbetaalt voor een specifiek kleur (zwart).
Ik ben van bij Tesla rechtstreeks naar de detailer gereden en zij vonden dit schandalig. Een wagen mag echt niet op die manier nieuw afgeleverd worden.

Bijkomend hebben zij nu ook lakfouten opgemerkt toen ze de wagen omhoog gezet hebben. Gelukkig lossen zij dit op, maar ook daar hebben ze foto’s van genomen. Zij gaan dit gelukkig gratis doen, aangezien ik heel wat andere zaken laat doen (full ppf, lakken van de remklauwen, andere wielen, chrome delete, ramen tinten).

Zij raden aan de foto’s aan Tesla te bezorgen en te melden dat dit niet normaal is om zo eventueel een compensatie te krijgen.
 
Jochen

Veel zaken die jij opmerkt had ik ook (eveneens dinsdag afgehaald, maar in Gent).
Wagen was in trieste staat. Lichte krassen, kringen, polierpasta over de hele wagen, schuurplekken... Ongelofelijk dat zo’n wagen op zo’n manier kan afgeleverd worden.
Daarnaast ook wat kleine schade aan het achterlicht. Kan natuurlijk wel gebeuren. Algemene staat van de lak vind ik veel erger. Zeker als je dan nog 1000 EUR bijbetaalt voor een specifiek kleur (zwart).
Ik ben van bij Tesla rechtstreeks naar de detailer gereden en zij vonden dit schandalig. Een wagen mag echt niet op die manier nieuw afgeleverd worden.

Bijkomend hebben zij nu ook lakfouten opgemerkt toen ze de wagen omhoog gezet hebben. Gelukkig lossen zij dit op, maar ook daar hebben ze foto’s van genomen. Zij gaan dit gelukkig gratis doen, aangezien ik heel wat andere zaken laat doen (full ppf, lakken van de remklauwen, andere wielen, chrome delete, ramen tinten).

Zij raden aan de foto’s aan Tesla te bezorgen en te melden dat dit niet normaal is om zo eventueel een compensatie te krijgen.
Ik zou als ik jou was eens kijken of het geen auto is die niet is afgenomen en gerestaureerd toen ze daar tijd voor hadden. Dat was met S en X modellen ook het geval begin 2019. Door tijdgebrek of gebrek aan onderdelen op een zijspoor gezet en later weer in het verkoopcircuit terechtgekomen. Check via VIN van het voertuig wanneer deze ongeveer geproduceerd is.
 
Ik had al het één en ander gelezen over de slechte dienstverlening van het merk Tesla, maar je hoopt dat dit jou niet overkomt en dat het merk al weer wat verder uit haar kinderschoenen was gegroeid. Helaas...
Mijn buurman's auto werd ook niet lekker afgeleverd. Hij heeft de auto bij aflevering toen ook laten staan. Dan kan er ineens een heel stuk meer en na een aantal dagen werd de auto piekfijn gebracht. Dit betrof wel een lease-auto (Mr. Green), maar ik denk dat dit de enige manier is om Tesla te bewegen. Die willen (vooral aan het einde van het kwartaal) niets liever dan die auto's de deur uitwerken...
 
  • Love
Reactions: JV24
Dat is echt wel k*t. Onze M3P hebben we ook in Hasselt afgehaald. Stond netjes te blinken. Mooie uitleg gehad ook. Niets op aan te merken. En ik was zeker op mijn hoede. Mijn schoonbroer mocht enkele maanden ervoor zijn Mercedes C afhalen. Had zowat alles wat jij beschrijft: krasjes, lak slecht bijgewerkt, diepe kras op het leder van de passagiersstoel, vuile voetsporen op de matten... . Hij heeft hem gewoon laten staan. Een week later opgehaald in perfekte staat. Geen krasje meer op te zien. Zelfs de zetel was vervangen. Fles Champagne, boeketje bloemen en 2 bonnen van een plaatselijk restaurant er boven op!
 
Welkom bij Tesla. Ik had een soortgelijke ervaring bij de aflevering van mijn MS - ik heb 'm na 2 kilometer gewoon teruggebracht en daar laten staan. Uiteindelijk heeft het maanden geduurd voordat de auto enigszins acceptabel was. De auto is super fijn maar zo snel als je aangewezen bent op de Tesla organisatie wordt het een hopeloze zaak. Succes ermee!
 
Welkom bij Tesla. Ik had een soortgelijke ervaring bij de aflevering van mijn MS - ik heb 'm na 2 kilometer gewoon teruggebracht en daar laten staan. Uiteindelijk heeft het maanden geduurd voordat de auto enigszins acceptabel was. De auto is super fijn maar zo snel als je aangewezen bent op de Tesla organisatie wordt het een hopeloze zaak. Succes ermee!
 
Ik stuur deze post het forum op om te achterhalen of er anderen zijn geweest met dezelfde (BIZARRE) situatie.

Afgelopen dinsdag ben mijn Tesla Model 3P afgehaald in het Service Center te Hasselt. Uiteraard een moment waar ik reikhalzend naar had uitgekeken.

Helaas werd dit gevoel van enthousiasme heel snel de kop in gedrukt. De wagen zag/ziet er schandalig slecht uit.
Een wagen in deze prijscategorie hoort in mijn ogen tot in de puntjes in orde te zijn bij een aflevering.

Even een opsomming van de vaststellingen:
- Wagen zeer slecht gewassen
- Het glas van beide koplampen is geblameerd en voelt/oogt mat aan in een vlekvorm (lijkt uitgebeten)
- Achteraan heeft men oneffenheden trachten weg te werken, maar dit is nog zichtbaar
- Er is een kras op de carbon achterspoiler
- De beschermfolie van de chrome lijsten hangt er nog half aan
- Er is een doffe plek (afkomstig van een sticker) op de voorbumper
- Overal resten terug te vinden van polijstpasta (Smodderwerk!)
- Interieur: Paneel rechtsachter dat omhoog staat ipv op zijn plaats
- Interieur: Deurpanelen die opvallend hard meetrillen op de “Premium Sound installatie”

Ik heb deze mankementen onmiddellijk aangekaart bij de verkoper van Tesla Hasselt. Hij kon niets anders doen dan dit doormailen naar het Service Center.
Een dag later had ik nog steeds geen reactie van het SeC Hasselt. Zelf telefonisch contact opgenomen en werd ik afgewimpeld met het volgende advies (in gebrekkig Nederlands) “U kunt het best een afspraak maken in de Tesla App”.

Twee dagen later: Opnieuw contact genomen met de verkoper. Hij gaf aan alles gedaan te hebben wat hij kon (Lees: Mijn e-mail forwarden naar het SeC). Na een kordaat gesprek heeft hij dan aangegeven de situatie door te geven aan de Sec Manager.

Nu ben ik benieuwd wat men zal voorstellen...

Ik had al het één en ander gelezen over de slechte dienstverlening van het merk Tesla, maar je hoopt dat dit jou niet overkomt en dat het merk al weer wat verder uit haar kinderschoenen was gegroeid. Helaas...

Ben benieuwd naar jullie reacties/ervaringen/tips!

Bedankt,
Jochen.


Is men in Hasselt nog altijd auto’s aan het afleveren?

Je zou dan denken dat deze gebreken het gevolg zijn van een tekort aan medewerkers (ivm Corona crisis).

Echter vorig jaar heb ik met mijn collega in datzelfde Hasselt een model S Performance afgehaald, toen was het nog erger. Dat was zo’n inventory auto met 50km op de teller , mogelijk ook teruggebracht door een andere klant!
- 1 velg vertoonde een dikke kras van zeker 3 cm. Hij heeft wel uit coulance achteraf een extra velg gekregen
- de eigen Tesla detailer is toen ook nog snel even langs moeten komen voor vreemde krassen in de lak
- het beige interieur was vuil
- type 2 kabel ontbrak
- deurbekleding linksvoor zat niet goed bevestigd (pas gezien op weg naar huis)

Toen ik mijn Performance X ging ophalen in Gent was er juist een einde kwartaal rush om nog zoveel mogelijk auto’s te leveren. Alle aandacht ging naar de eerste model 3’s. Daar waar de aflevering van mijn eerste X in Antwerpen nog anderhalf uur duurde was dat voor mijn 2e X in Gent nog geen 5 minuten.

Mijn X had vooral last van:
- heel opvallende panelgaps, daar had men bij Tesla overgekeken.
- rechter falcon wing ging niet volledig omhoog
- achterbank piepte toen ik de oprit afreed.
 
Welcome to the world of Tesla. Afleveren voor de kwartaalcijfers is belangrijker dan kwaliteit.

Maar wees gerust, mijn MS has destijds (3e kwartaal 2018) ook flink wat issues. Indien je bij het juist SuC je auto hebt wordt alles op tijd en netjes verholpen.

Eén tip: Het personeel kan er niks aan doen en zou dan ook meer je teleurstelling delen dan woede. Deze medewerkers moeten het uiteindelijk wel gaan oplossen voor de klant.
 
  • Like
Reactions: SofaSogo