Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Black Diamond Dual Motor Winter Tour

This site may earn commission on affiliate links.
Tesla organiseert de komende maand Black Diamond Dual Motor Winter Tour

blackdiamond2.png




Wat is het?
Een besloten evenement waarbij genodigden gelegenheid krijgen om de P85D features uit te proberen onder diverse rij-omstandigheden. Je kunt je er niet zelf voor aanmelden, en in elk geval het schema voor NL zit al vol.


De NL-sessie duurt blijkbaar ongeveer een uur, waarvan 15min zelf rijden, en daarnaast wordt gevraagd om 45 min. voor aanvang van de sessie aanwezig te zijn voor een technische briefing.


Lokatie NL (13/14/15 maart):
ANWB Drivers Academy
Talingweg 120
8218 NX Lelystad


Lokatie BE (27/28/29 maart)
Maasmechelen Village
Zetellaan 100
3630 Maasmechelen
(onbevestigd, via @Fredje_B)


Gasten vraag/aanbod
Genodigden mogen 2 achterbankers meenemen (die dus hoogstwaarschijnlijk zelf niet mogen rijden).


Het zou kunnen dat niet alle genodigden gebruik maken van deze gastenplekken. Geheel volgens TMC tradidie zou het aardig zijn om in dit draadje vraag en aanbod van die gastenplaatsen samen te brengen.


Dus: heb je gasten-plekken over, vermeld dan datum, aantal plaatsen en tijdstip van aanvang van de sessie (zoals vermeld in de bevestiging) let op: je moet dus 45 min. daarvoor dus al aanwezig kunnen zijn. Edit je post even als je plekken vergeven zijn.
 
Eens, zelf rijden is uiteraard het leukst. Aan de andere kant: gisteren bij de opening in A'dam waren er maar weinig mensen die een mee-rij-ritje in een van de 3 P85D's afsloegen. En als je zelf geen belangstelling hebt: wie weet heb je nog wel een neefje die je op deze manier een leuke uitje kunt bezorgen op het rijvaardigheids circuit!
 
Mocht het iemand interesseren nog één plaatsje vrij (als bijzit) voor in Maasmechelen Village 3/29/2015 11:00 AM.

Ik kreeg enkel de mogelijkheid om vrijdag de testrit te doen maar dat lukt voor mij net niet. Zondag 29 maart zou wel lukken, dus als je nog niemand gevonden hebt count me in :smile:. Als er nog een plaatsje vrij komt ergens kan men vriendin ook eens meerijden maar op zich is dat geen must.
 
Vanochtend heb ik de tour gedaan. Ik was in eerste instantie passagier van Ilmar, op forum bekend als Rrreutel maar toen de ploeg zich ging opstellen bleek dat er één auto nog vrij was. Ik stelde voor dat ik die zou rijden wat ook direct goed was.

Dus ik heb nu zelf de tour gedaan als bestuurder. Ook op vrijdag de 13e kun je dus mazzel hebben.

Twee keer de 0 - 100 sprint gedaan. Echt fenomenaal hoe hard dat gaat. Je moet het een keer gevoeld hebben om te weten wat het is. Het bijzondere is dat het niet gepaard gaat een hoop lawaai maar het bekende gezoem. Je rijdt tussen de rijtjes vlaggen door wat het effect nog wat versterkt.

Na de sprints tweemaal een slalom op glad wegdek gedaan. Leuk om eens te ervaren hoe de auto zelf corrigeert. Natuurlijk kun je het wel te bont maken maar het is dan snel te herstellen.

Ook nog een stukje op de openbare weg. Dat ging natuurlijk ook mooi maar laten we eerlijk zijn, dat doet mijn S85 ook. Voelt dus gelijk vertrouwd aan.

Mooi uitstapje zo. Schitterend weer en vanaf Tilburg tot Lelystad geen meter file, en dat terwijl ik tegen half negen op pad ben gegaan. Fijn dat ze het niet op donderdag plannen.

Nu in Amsterdam. Het is echt een komen en gaan bij de SuC. Vanuit de lounge zie ik nu 7 auto's staan maar hiervan is er, voor zover ik het kan overzien, maar één een taxi.

Toen ik aankoppelde, ik bezette de laatste vrije plek, begin hij met iets van 39 km/uur te laden. Ik wilde het eens aanzien en zie dat hij het dan langzaam gaat opbouwen omdat de andere auto wat laadsnelheid gaat teruglopen. Redelijk snel, binnen tien minuten, zit ik nu op 291 km/uur terwijl ik zelf nu 176 km SOC heb. Het is niet starten met 575 km/uur maar ook weer niet zo dat je direct het hoofd in de schoot moet gooien. Het duurt in totaal wat langer maar door dat balancen worden de beschikbare 135 kW wel optimaal benut en worden twee auto's bediend.
 
Last edited:
Vandaag de Black Diamond Winter tour gedaan, was leuk. Hans ontmoet op de parkeerplaats, en samen met mijn vader en andere genodigden een kop koffie met uitzicht op de baan gedronken. Daarna een korte presentatie over Tesla en de ontwikkelingen tot nu toe, en een filmpje waarin een aantal Tesla managers wat vertellen over de ontwikkeling van de P85D. Daarna konden nog vragen gesteld worden. Ik had nog wat instructie voor op de baan verwacht, dat was blijkbaar niet nodig.

Daarna de auto's in, er rijden er 4 per tijdsblok, met ongeveer elk half uur een nieuw blok. Ik zat in een auto met de executive seats achterin, zag er erg netjes uit, maar voor mijn eigen kleine 2 executives is een bank zo gek nog niet.

Wij gingen eerst de openbare weg op, voor mij gelegenheid om de TACC eens in de praktijk te proberen, werkt goed, ook bijv afremmen van 80km/u tot aan stilstand bij een stoplicht remt hij netjes mee tot (bijna) stilstand. Afstand tot voorligger ook goed regelbaar van standje 'ik plak in je slipstream' tot 'kom er maar tussen met je 20 tonner'.

Daarna 2x INSANE sprintje van 0-100+ (vooral eerste seconde is spectakel), en nog 2x over natte baan met slalom. Die was zo glad dat je 'm met 40km/u kon laten uitbreken, en voelen hoe hij toch bestuurbaar bleef. Was nog aardig geweest voor de vergelijking om dat met je eigen auto te mogen doen, om goed het verschil met de P85D te voelen. Alles bijelkaar hebben we een kwartier in de auto gezeten.

Tot slot nog een koffie, en bij het weggaan nog een kadootje (mok) voor de genodigden. (IMHO een klein gemist kansje om daarmee de bijrijders ook te verblijden, veelal niet-eigenaars, maar wel enthousiastelingen of zelfs potentiele kopers die zo'n mok ook wel een plekje kunnen geven).

In elk geval was het een leuke ochtend, Tesla weer bedankt voor de organisatie!


bd1.jpg
 
Ik mag dus niet zelf rijden heb ik begrepen. Jammer!

Jawel, je mag zelf rijden (en twee passagiers meebrengen)

Er zit (uiteraard) wel iemand van Tesla op de passagiersstoel. Ik heb vandaag ook zelf gereden en vooral zo de eerste paar seconden van de acceleratie zijn echt "insane" maar dan moet je wel meteen flink in de ijzers om op tijd de bocht te kunnen nemen.

Veel plezier zondag!
 
Jawel, je mag zelf rijden (en twee passagiers meebrengen)

Er zit (uiteraard) wel iemand van Tesla op de passagiersstoel. Ik heb vandaag ook zelf gereden en vooral zo de eerste paar seconden van de acceleratie zijn echt "insane" maar dan moet je wel meteen flink in de ijzers om op tijd de bocht te kunnen nemen.

Veel plezier zondag!

Ik ben zondag tegen 17u, een van de laatste? Eens kijken hoe insane die bocht te nemen is :biggrin: