Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

BlackVue dashcams.

This site may earn commission on affiliate links.
Is het niet zo dat hij maar ca 4 dagen opneemt op een sd kaartje en daarna alles weer overschrijft
Dat hangt er vanaf. Als de auto rijdt kun je in 12 uur een 64 Gb kaartje volmaken. Dan gooit ie de oudste beelden weg en begint opnieuw.
Rij je een paar uur en staat de auto geparkeerd dan hangt het ervan af of de camera tijdens het parkeren veel, weinig of niks opneemt.
Bij mij 'kijkt' de achtercamera naar de oprit en de weg op de dijk. In mijn geval, zelfs al rij ik maar een paar uur in twee dagen, is het kaartje in twee dagen vol.
 
3,6 km is al heel wat meer dan 2, maar hoeveel is die drain nu, incl. dashcam, dan? Zou hooguit iets van 1 a 2 km/dag mogen schelen.
Nog los van seizoensinvloeden en verschillende softwareversies, trouwens.
Ik zie ook nu geen groter verlies, incl. dashcam, dan ongeveer 3 km per 24 uur. Ik schat in dat de drain tussen nu en begin 2015 door software verbeteringen ook verminderd is.
 
  • Informative
Reactions: PaulusdB
Is het niet zo dat hij maar ca 4 dagen opneemt op een sd kaartje en daarna alles weer overschrijft

Bij de nieuwste software en camera's neemt hij in parking mode alleen op als hij beweging ziet en/of voelt. Dus in parking mode kan het meer zijn, maar je hebt gelijk 22 dagen haalt hij niet. Maar misschien heb je een cloud instelling, dan krijg je een notificatie als er iemand tegen je auto aan beukt.
 
Er zijnn nieuwe Custom made mounts voor de BlackVue camera's, Deze vervangt het kapje om de spiegel.
Helaas nog geen betere foto's
Dus geen geplak meer op de voorruit.
Ze zijn er voor de MS en MX met AP 2.
Geen idee wie ze verkoopt....:p

IMG_1860.jpg
 
Er zijnn nieuwe Custom made mounts voor de BlackVue camera's, Deze vervangt het kapje om de spiegel.
Helaas nog geen betere foto's
Dus geen geplak meer op de voorruit.
Ze zijn er voor de MS en MX met AP 2.
Geen idee wie ze verkoopt....:p

View attachment 288515
Ik had de primeur bij onze Almeerse vriend:
B316F7F8-9FEB-4724-81F7-32D959F97A98.jpeg

Mooi geïntegreerd in de spiegel. En alles natuurlijk vakkundig geïnstalleerd:
60152DF8-F2EE-4F61-B239-2C8FA54D80DD.jpeg
 
Ik kan natuurlijk volmondig Ja zeggen. Maar hij is niet compleet ingesloten. Dus ik verwacht hier geen problemen mee.

Ik kan het wel zeggen aangezien ik sinds vorige week eigenaar ben deze mooie oplossing. De GPS functionaliteit werkt prima en qua warmte afgifte zie ik geen enkele probleem, omdat zowel de cam als de behuizing helemaal niet echt warm worden. Bovendien steekt de cam voor de helft buiten de behuizing.

Ik vroeg me nog af hoeveel data zo'n dashcam nou gebruikt als ik hem aan full-time aan een netwerk zou koppelen (bv hotspot via telefoon of Huawei mobile hotspot). Zijn dat grote hoeveelheden?
 
Overweeg er overigens 1 aan te schaffen en aangezien ik met enig regelmaat in Almere ben....

Misschien een achterlijke vraag, maar buiten een eventueel verzekeringskwestie bij schade. Wat is de nut van een dashcam?
De BlackVue neemt beweging op, zowel voor als achter. Ook geparkeerd. Lieden die je auto moedwillig beschadigen staan er meestal op.
Niet alleen voor de verzekering, maar ook voor de Politie kunnen beelden je vrij pleiten van aansprakelijkheid. Kan natuurlijk ook andersom.

Dankzij mijn BlackVue camera kwam uit dat een Tesla medewerker die mijn S ophaalde voor een reparatie, ernstige snelheidsovertredingen maakte en uiteindelijk door de hoge snelheid op een stilstaande file botste. De medewerker zei 'dat ie er niks aan kon doen'. Tot ... ik de beelden bekeek.
 
  • Like
  • Informative
Reactions: GIO1974 and herb_k
Overweeg er overigens 1 aan te schaffen en aangezien ik met enig regelmaat in Almere ben....

Misschien een achterlijke vraag, maar buiten een eventueel verzekeringskwestie bij schade. Wat is de nut van een dashcam?
Ook ik politieervaring.
Kettingbotsing.
Bestuurder achter ons, beweerde ons niet geraakt te hebben.
Beelden getoond aan politie.
Einde discussie
 
Ik kan het wel zeggen aangezien ik sinds vorige week eigenaar ben deze mooie oplossing. ....
Ik vroeg me nog af hoeveel data zo'n dashcam nou gebruikt als ik hem aan full-time aan een netwerk zou koppelen (bv hotspot via telefoon of Huawei mobile hotspot). Zijn dat grote hoeveelheden?

Niet zo veel. Slecht een paar100 MB per maand als je niet te veel kijkt. Echter sinds de laatste update upload hij automatisch beelden naar de cloud tijdens een event. Daardoor neemt het datagebruik aanzienlijk toe natuurlijk.
 
  • Informative
Reactions: GIO1974 and TS_Rob