Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

BlackVue dashcams.

This site may earn commission on affiliate links.
Hier een filmpje van de nieuwe DR900S. Ziet er best okay uit, geen 60FPS met Ultra HD modus echter, en ik vind HEVC, de H.265 compressie die je wilt gebruiken ivm bandbreedte/compressie/bitrate een beetje tegenvallen. De recordings zullen groot in file-size zijn zonder HEVC.

 
Hier een filmpje van de nieuwe DR900S. Ziet er best okay uit, geen 60FPS met Ultra HD modus echter, en ik vind HEVC, de H.265 compressie die je wilt gebruiken ivm bandbreedte/compressie/bitrate een beetje tegenvallen. De recordings zullen groot in file-size zijn zonder HEVC.

Volgens Pittasoft zullen de files qua formaat vrijwel gelijk zijn dan de Full HD beelden van de 750.
Dus hoe kun je nu al zeggen dat het "een beetje tegenvalt"?
opnemen is 60fps heeft ook niet zoveel zin, dat vreet alleen maar geheugen ruimte.
ik heb dus liever een hoge resolutie en een lagere framerate dan andersom.
Ook doet dit filmpje geen recht aan de camera. In 1080 kun je nooit 4k beelden laten zien.
Ook jammer dat er nog geen standaard polarisatiefilter in zit. Erg veel glare in de lens.
Gelukkig zijn daar aftermarket oplossingen voor.
Afwachten dus maar.
 
Last edited:
Dus hoe kun je nu al zeggen dat het "een beetje tegenvalt"?
opnemen is 60fps heeft ook niet zoveel zin, dat vreet alleen maar geheugen ruimte.
ik heb dus liever een hoge resolutie en een lagere framerate dan andersom.

Dit is mijn vakgebied. Als je goed naar de beelden kijkt zie je dat HEVC wel degelijk een effect heeft op beeld kwaliteit, vooral in motion. Compressie gaat nu eenmaal ten koste van beeld kwaliteit. Je kunt het duidelijk terug zien in de video, ik vind het echt niet veel beter dan een goede Full HD opname. Ik zie de meerwaarde niet zo behalve dat ik begrijp dat UHD op de doos lekker verkoopt.

Meer pixels en resolutie heeft alleen zin met een hoog resolutie scherm, tot aan 55" beeld op je (U)HDTV diagonaal ga je het verschil niet zien tussen 1920x1080 en 3840x2160, je hebt wel een erg goede lens nodig wil je het verschil wel kunnen zien, dat ga je met een dashcam lens niet halen.

Ieder zijn mening uiteraard.
 
  • Informative
Reactions: herb_k
Overdag bij zonning weer, zijn ze allemaal goed. Ik zou graag zien of de nachtbeelden ook zo goed zijn als bij BlackVue..

F54CFAF9-EA6E-486A-8C02-76FA19431DFF.jpeg
 
Een nadeel van de blackvue camera's is dat jeigenlijk vast zit aan de eigen merk microSD cards. Als je zelf een kaartje koopt gaan deze vaak na 6 maanden stuk of problemen opleveren.
Dat probleem is met de 750s in ieder geval opgelost. Ik gebruik daarin zonder probleem Transcend en Sandisk kaartjes.
Met de 650s waren er in elk geval wel wat problemen, ook met de originele BlackVue kaartjes.
 
Dat probleem is met de 750s in ieder geval opgelost. Ik gebruik daarin zonder probleem Transcend en Sandisk kaartjes.
Met de 650s waren er in elk geval wel wat problemen, ook met de originele BlackVue kaartjes.
Ik wist wel dat ze tegenwoordig "format-free" zijn, maar wist niet dat dit dan ook de betrouwbaarheids problemen oploste. Thx dat scheelt

Nog tips voor specifieke type kaartjes? Videospeed class 10 ?
 
Ik wist wel dat ze tegenwoordig "format-free" zijn, maar wist niet dat dit dan ook de betrouwbaarheids problemen oploste. Thx dat scheelt

Nog tips voor specifieke type kaartjes? Videospeed class 10 ?
Inderdaad, goede class 10 kaartjes doen het goed.
De bijna gratis Verbatim kaartjes die je bij Wish kunt kopen doen het niet. En niet alleen niet in de BlackVue, maar in geen enkele camera.