Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

BlackVue dashcams.

This site may earn commission on affiliate links.
Eigenlijk ook toch best wel jammer he, alle Teslas hebben al minimaal een camera voor en achter.

En omdat de auto geen record functie heeft, (wat toch een appeltje/eitje zou moeten zijn) allemaal weer extra dash cameras toevoegen met alle bedrading en aanverwante kosten kosten van dien o_O
 
Eigenlijk ook toch best wel jammer he, alle Teslas hebben al minimaal een camera voor en achter.

En omdat de auto geen record functie heeft, (wat toch een appeltje/eitje zou moeten zijn) allemaal weer extra dash cameras toevoegen met alle bedrading en aanverwante kosten kosten van dien o_O

Volgens mij heeft grote baas Elon een tijd geleden gehint op de komst van het gebruik van de bestaande camera's als dashcam. Elon Musk hints at a Tesla dashcam feature to arrive soon

30 augustus 2017 was het "coming soon"... Elon Time blijft bijzonder ;)
 
30 augustus 2017 was het "coming soon"... Elon Time blijft bijzonder

Ja, coming soon, is een erg rekbaar begrip voor meneer Musk :) Die 1000 eurie die ik destijds heb overgemaakt voor de Model 3 reservering met levering in 2018 zal denk ik ook ergens 2019/2020 worden.

Maar ben benieuwd of de functie nog erin komt dan. Opslag ruimte van beeld materiaal zal een dingetje zijn.
 
Ja, coming soon, is een erg rekbaar begrip voor meneer Musk :) Die 1000 eurie die ik destijds heb overgemaakt voor de Model 3 reservering met levering in 2018 zal denk ik ook ergens 2019/2020 worden.

Maar ben benieuwd of de functie nog erin komt dan. Opslag ruimte van beeld materiaal zal een dingetje zijn.
Inderdaad.
Zal wel een plekje krijgen in de cloud van The Mothership.
Uiteraard met uitsluiting van elk recht op privacy.

Anything [...] can and will be used against you in a court of law.
 
Toen ik 2 dagen geleden mijn wielen aan het wisselen was, zag ik dat het linker achterwiel beschadigd was. En dan kan gewoon niet bij mij..
Ook was de bumper achter het achterwiel beschadigd en het scherm er boven ook lichtelijk verbogen.
5 dagen ervoor had ik de auto gewassen en toen was er nog niets aan de hand.
Dus dan de camerabeelden maar even bekijken. En daar kwam ik op de linker zijcamera de dader tegen. Kenteken staat er ook netjes op.
Wat mij wel opviel is dat de G sensor nauwelijks gereageerd had op deze schade.
Maandag aangifte doen......
IMG_2471.jpg
IMG_2470.jpg
 
  • Informative
Reactions: shthpnz
Ik ga maandag naar Almere voor de inbouw van de blackvue (nieuwste versie) met alles erop en eraan :) Zo veel positiefs gehoord, dat kan alleen maar goed gaan.

Herbert laat mij zien of ik de inbouw van twee camera's opzij ook mooi vind, daar twijfel ik nog over. Gemak/schoonheid versus functionaliteit <grin>

Maar nu mijn vraag: de BV SDcards zijn relatief klein. Voor fotografie en film staan Sandisk en Lexar als zeer goed bekend. Deze kaartjes gaan tot 512GB! Zijn natuurlijk niet goedkoop, ca 300 euro. Iemand ervaring met dergelijke high end kaarten? Ik lees nl wel over ervaringen met goedkope SD cards, maar niet over deze.
 
Bedenk wel dat je op een 512 gb kaartje een enorme lijst aan file-tjes krijgt waardoor de app erg traag wordt. Los nog even of de cam dat formaat wel ondersteunt.
Heb zelf nu een Samsung EVO 128 GB erin, kostte iets van 40 euro denk ik.

Die kaartjes krijgen enorm op hun flikker vanwege de soms extreme temperaturen, en veelvuldig schrijven van fileswaardoor de interne huishouding op een bepaald moment op tilt slaat. Formatteren lost dat op maar iswel de aankondiging van failure.
 
  • Informative
Reactions: Hbrink
@Duke-U Dank voor de info. Ik wist niet dat er veel kleine files waren. Ik dacht juist met groot opslagvermogen het herschrijven te beperken.

Samsung heb ik zelf slechte ervaringen mee, denk dat ik dan voor de blackvue 128GB ga.