Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

BlackVue dashcams.

This site may earn commission on affiliate links.
Gisteren noodgedwongen afgereisd naar Almere na een upgrade van de deursloten (en bijhorende kabelbomen) bij Sec Aartselaar.
Gezien de Blackvue op die plaats haar stroom betrok, was het gedaan met filmen :(
Toch weer snel en handig opgelost door Herbert, en de Blackvue is nu netjes aangesloten op het centrale paneel met zekeringen.
Van de gelegenheid gebruik gemaakt om de DR650S-2CH in te ruilen voor een recent model. Het is de Blackvue DR750S-2CH geworden en niét de meer recente DR900S-2CH, want ook daar was het advies van Herbert zeer nuttig!
Aanrader! :)

Zag een bericht op internet langskomen dat er een instelling in de 750 standaard ‘open’ staat, die eigenlijk standaard op ‘dicht’ (oid) zou moeten staan.
Daardoor kunnen derden meekijken. Lijkt mij niet wenselijk. Weet het fijne er verder niet van, maar lijkt mij waard om even naar te googelen en vervolgens in de instellingen aan te passen!
 
  • Informative
Reactions: KrisB
Heeft iemand hier ook problemen met connectie van achtercamera?

Ik krijg elke morgen "controleer de verbindingstatus van de geselecteerde camera" sinds ik terugkwam van mijn reis (Begin januari)

Ik moet nu telkens draad naar achtercamera uittrekken en paar keer terug insteken voordat 't weer aansluit...anders neemt blackvue niks van achter op...

Hebt Herb al gecontacteerd maar ik denk dat die beetje druk is :( (No respons)
 
Hier al maanden een ander probleem. De camera zegt continu "check SD card". Formateren van de kaart helpt enkele dagen en power of soms een paar uur. Er zit al een nieuw kaartje in en de firmware is geupdated.
gevolg, al enkele maanden rij ik rond met de power kabel er uit:confused:
 
Zijn er mensen met een panorama dak en schuifdak(heet het ook alweer) die de BlackVue 900 hebben geïnstalleerd?

Ik wil namelijk de kabel voor de achter camera boven de hemel trekken alleen weet ik niet of hij daar voor problemen kan zorgen. Ik heb nog niks terug kunnen vinden via Google om zeker van mijn zaak te zijn.
 
Zijn er mensen met een panorama dak en schuifdak(heet het ook alweer) die de BlackVue 900 hebben geïnstalleerd?

Ik wil namelijk de kabel voor de achter camera boven de hemel trekken alleen weet ik niet of hij daar voor problemen kan zorgen. Ik heb nog niks terug kunnen vinden via Google om zeker van mijn zaak te zijn.

Paar jaar geleden wel een Thinkware f800 Pro voor + achter geinstalleerd. Wel vergelijkbare situatie.

Langs open-dak kan de kabel goed weggestopt worden.
Daarna verder naar achteren doorvoeren gaat goed. Kijk goed uit voor airbags. De kabel achter de airbaigs stoppen.

Wel boel gepruts met doorvoeren naar achterklep. Het is op de tast even zoeken naar juiste 'route'.
Het makkelijkst, vond ik, gaat dat met een plastic trekkabel.

Ik wilde in eerste instantie de kabel ook door de rubberen doorvoer halen van de achterklep, maar gezien het usb stekkertje niet demonteerbaar was van de kabel en ik de bestaande kabels niet wilde beschadigen heb ik dit niet gedaan.

Nu loopt de kabel langs de rubberen doorvoer, welke overigens toch nog goed terug op z'n plek gedrukt kon worden, met tie-wraps verder langs geleid.

Voor het laatste stukje naar de locatie van de cam moet je even de panelen erafhalen. Allemaal van die plastic click-clack-breek-af dingen. Dus voorzichtig

Hieronder een impressie van de installatie van de achter cam (in willekeurige volgorde).

IMG_20171223_1309219.jpg
IMG_20171223_1332226.jpg
IMG_20171223_1407544.jpg
IMG_20171223_1408082.jpg
IMG_20171223_1544333.jpg
 

Attachments

  • IMG_20171223_1407544.jpg
    IMG_20171223_1407544.jpg
    266.3 KB · Views: 34
  • IMG_20171223_1408082.jpg
    IMG_20171223_1408082.jpg
    304.2 KB · Views: 28
  • IMG_20171223_1544333.jpg
    IMG_20171223_1544333.jpg
    246 KB · Views: 18
Ik heb de foto’s bekeken en ben benieuwd naar de airbags. Want in de hemel zit toch geen airbag?

Klopt. Maar uiteindelijk moet je langs kleine raampje achter (bij mij linksachter) naar uiteindelijk de doorvoer achterklep.

Weet het niet meer heel zeker, maar daar zaten volgens mij ook airbags in die hoek.

Dan moet je ofwel ruim voorlangs, ofwel de kabel achter de airbaigs verwerken.

EDIT: Overigens heb ik ook wel 'ns gezien dat mensen de kabel 'gewoon' tussen de achterklep laten.
En dus niet 'doorvoeren' naar de achterklep.
Dit lijkt me voor de kabel niet heel goed, maar is wel veel eenvoudiger natuurlijk
 
Zijn er mensen met een panorama dak en schuifdak(heet het ook alweer) die de BlackVue 900 hebben geïnstalleerd?

Ik wil namelijk de kabel voor de achter camera boven de hemel trekken alleen weet ik niet of hij daar voor problemen kan zorgen. Ik heb nog niks terug kunnen vinden via Google om zeker van mijn zaak te zijn.
Ik zou bij Tesland informeren of ze dat voor je willen doen
 
Zijn er mensen met een panorama dak en schuifdak(heet het ook alweer) die de BlackVue 900 hebben geïnstalleerd?

Ik wil namelijk de kabel voor de achter camera boven de hemel trekken alleen weet ik niet of hij daar voor problemen kan zorgen. Ik heb nog niks terug kunnen vinden via Google om zeker van mijn zaak te zijn.
Ik heb alweer een hele tijd geleden zelf de BlackVue 900S - 2CH geinstalleerd. Is prima te doen. De kabel kan gewoon via de hemel (langs bestuurderskant gelegd worden. Zelf heb ik de kabel voor de camera achter door de rubberenslang van de achterklep gedaan. Dat is ook het gedeelte wat het meeste tijd kost. Wees voorzichtig met het losmaken van de plastic kappen. Die zitten met plastic klik pinnen vast. Van een Tesla service man een handvol van die dingen mogen ontvangen (je ziet ze wel eens bij een SuC :)). Ik kan niet van die mooie foto's als hierboven meer sturen. Alleen van het eindresultaat. Daar heb je niet zoveel aan denk ik. Met een elektradraad bijvoorbeeld een blauwe-nuldraad heb ik de coaxkabel voor de achtercamera door de rubberenslang getrokken. Bij invoer even de "scherpe kant" naar de draad toe buigen en een ducktape erom ter bescherming van het rubber en de interne kabels.

Lang geleden gezocht op youtube:
 
Ik heb alweer een hele tijd geleden zelf de BlackVue 900S - 2CH geinstalleerd. Is prima te doen. De kabel kan gewoon via de hemel (langs bestuurderskant gelegd worden. Zelf heb ik de kabel voor de camera achter door de rubberenslang van de achterklep gedaan. Dat is ook het gedeelte wat het meeste tijd kost. Wees voorzichtig met het losmaken van de plastic kappen. Die zitten met plastic klik pinnen vast. Van een Tesla service man een handvol van die dingen mogen ontvangen (je ziet ze wel eens bij een SuC :)). Ik kan niet van die mooie foto's als hierboven meer sturen. Alleen van het eindresultaat. Daar heb je niet zoveel aan denk ik. Met een elektradraad bijvoorbeeld een blauwe-nuldraad heb ik de coaxkabel voor de achtercamera door de rubberenslang getrokken. Bij invoer even de "scherpe kant" naar de draad toe buigen en een ducktape erom ter bescherming van het rubber en de interne kabels.


Original thread: BlackVue DR750S-2CH install - step by step guide
 
  • Like
Reactions: Maurice1