Rprp
Member
Als je nu al, na nog maar 2 jaar in de Classic gereden hebt, overstapt op de nieuwe, waarvan eigenlijk de verbeteringen minimaal zijn, denk je dan echt dat je die 10 jaar gaat volmaken? Over 5 jaar zijn er 110 kWh accu's.
Ik denk dat dat voor iedereen verschilt, maar voor mij zijn de verbeteringen zeker niet minimaal.
- Nextgen stoelen tegenover de "oude" stoelen in de classic: wereld van verschil.
- All-wheel drive vs achterwielaandrijving: voor naar de wintersport ook wel handig.
- Het bestuurdersscherm in hoge resolutie (Oke, dit is wel minimaal) - samen met LTE.
- 90D vs 85D: voor ritten naar de randstad vanuit Groningen kom ik altijd net 30/40km typical te kort met m'n accu, de 90D is zuiniger en heeft 5kWh extra beschikbaar.
- En dan de autopilot functies nog met TACC en autosteer, veiligheidssystemen en wie weet wat Tesla nog kan realiseren met software updates met de huidige sensorsuite...
- De bouw en afwerkkwaliteit is in de nieuwe Tesla's ook een wereld van verschil.
Het enige nadeel is natuurlijk de 4% vs de 0% bijtelling en het stuk MIA/KIA wat je terug moet betalen, maar ik denk dat de meeste mensen de afschrijving van de classic vergeten.
De huidige classics gaan alleen nog maar sneller afschrijven dan nu. Hoe langer je wacht, hoe minder invloed de 0% bijtelling nog gaat hebben. Als je dus nu niet de overstap maakt dan kost het over 3 jaar als de 0% bijtelling vervalt waarschijnlijk nog meer.
Want waarom zou iemand een S85 uit 2013 willen kopen in 2018/2019 als op dat moment de model 3 op de markt is met alle technologische snufjes van dat moment voor een fractie van de prijs. Dat gaat nu ook al op voor de 70D trouwens. Als ik nu mocht kiezen tussen een 70D of een S85 uit 2013 dan was ik toch zeker voor een nieuwe 70D gegaan..