Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Bodemvrijheid Model 3 voor krik

This site may earn commission on affiliate links.

DutchTM3

Active Member
Dec 10, 2018
2,345
892
Utrecht
Vraagje voor degenen die al een M3 in ontvangst hebben mogen nemen.

Ik wil een potkrikje kopen om wielen te kunnen wisselen. Dat ding moet natuurlijk rechtop onder de krik steunpunten kunnen staan. Hoeveel ruimte zit er tussen het wegdek en de steunpunten?

En enig idee hoever je de auto daadwerkelijk op moet krikken om de wielen (nou ja, eentje tegelijk dan) van de grond te krijgen?

Ik zou natuurlijk heel even kunnen wachten totdat de auto er is. Maar ik heb nog een auto. En die wil ik heel graag (met dezelfde krik) p zijn zomersloffen gaan zetten.

Ik heb op dit moment wel zo'n garagekrik op wieltjes, maar omdat ik meestal met de auto op stoeptegels of zelfs klinkers sta werkt dat niet echt lekker.

Alvast bedankt!
 
Vraagje voor degenen die al een M3 in ontvangst hebben mogen nemen.

Ik wil een potkrikje kopen om wielen te kunnen wisselen. Dat ding moet natuurlijk rechtop onder de krik steunpunten kunnen staan. Hoeveel ruimte zit er tussen het wegdek en de steunpunten?

En enig idee hoever je de auto daadwerkelijk op moet krikken om de wielen (nou ja, eentje tegelijk dan) van de grond te krijgen?

Ik zou natuurlijk heel even kunnen wachten totdat de auto er is. Maar ik heb nog een auto. En die wil ik heel graag (met dezelfde krik) p zijn zomersloffen gaan zetten.

Ik heb op dit moment wel zo'n garagekrik op wieltjes, maar omdat ik meestal met de auto op stoeptegels of zelfs klinkers sta werkt dat niet echt lekker.

Alvast bedankt!
9,5cm ONDER de Jack Pad anders ben je fout bezig vlgns mij en ook vlgns het Owners manual!
zie
Wat heb jij het laatst gekocht voor je Tesla Model 3
upload_2019-2-22_20-1-40-png.379669
 
9,5cm ONDER de Jack Pad anders ben je fout bezig vlgns mij en ook vlgns het Owners manual!
zie
Wat heb jij het laatst gekocht voor je Tesla Model 3
Thanks. Zo'n Jack Pad heb ik ook gekocht bij Tesland (en klaar liggen). Maar je wil toch niet zeggen dat er maar 9.5 cm tussen de Jack Pad en de straat zitten? :eek:

Bij mijn andere auto's is dat het minstens het dubbele. Okay, dat zijn geen sportieve sedans, maar toch.
 
Thanks. Zo'n Jack Pad heb ik ook gekocht bij Tesland (en klaar liggen). Maar je wil toch niet zeggen dat er maar 9.5 cm tussen de Jack Pad en de straat zitten? :eek:

Bij mijn andere auto's is dat het minstens het dubbele. Okay, dat zijn geen sportieve sedans, maar toch.
Ik heb even een aantal blokjes gezaagd 9, 9,5, 10 en 10,5 cm hoog! Jawel..! ;) Die van 9,5 paste altijd goed, ervanuitgaand dat de onderliggende bestrating ( in noodgevallen ) wel eens wat ongelijk is en/of de band al behoorlijk leeg. Nogmaals idd ondergrond TOT aan de VERPLICHTE jack pad! Levertijd van welke krik dan ook is meestal heel snel... Ik zou gewoon even wachten! Suc6
PS de auto weegt een kleine 2 ton en voor lekke band noodgevallen vallen we terug hebben we besloten op de inbegrepen Tesla Roadside Assistance en onze Allrisk verzekering.