Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Bolt Smart scooter (Teslaatje op 2 wieltjes)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik zag deze rijden in Berlijn:

http://www.zeromotorcycles.com/nl/

Spreekt me dan toch meer aan....

Verschillende modellen (andere zit) en een behoorlijke actieradius (gaat n stuk verder dan de ZOE C.S.)

Dus......

Mocht dit een goed jaar worden.... Max uitvoering ca 18 K, MIA, KIA dus 30K aftrekpost..... dus ca 6K netto...en geen maandelijkse kosten....:cool:

Zullen we hier dan maar een groupbuy voor opzetten?

Wie gaat er met me mee naar hun hoofdkantoor als we er meer dan 10 af kunnen nemen?
 
Voor mij is zo'n bolt juist uitstekend. Ben niet op zoek naar een motor maar eerder een scooter om op korte afstanden snel te pakken.

Ik rij al een tijdje rond met dit in mijn frunk, ook wel leuk: Ltrott 85 25km/u, zo'n 20 km autonomie.

IMG_Ltrott0740.jpg
 

Attachments

  • IMG_Ltrott0739.jpg
    IMG_Ltrott0739.jpg
    1 MB · Views: 51
Officiële autonomie 35km. In werkelijkheid zo'n 20km, denk ik, als je 25 km/u rijdt (ik heb het ding nog nooit echt "leeggereden"). Voor het middeleeuwse centrum van steden als Brussel of Leuven* schitterend: op fietspaden waar het kan, op de weg waar het moet, en op het voetpad (dat mag, voor zover je 'voetpadsnelheid'** aanhoudt) als het verkeer in smalle straatjes zodanig vastzit dat je op het voetpad sneller bent. Ik wilde eigenlijk een in de frunk passende elektrische fiets maar verkoper heeft me overtuigd dat dit veel veelzijdiger is en even goed. Duurt tien seconden om te plooien en in de frunk te zetten, en omgekeerd. Is een Frans merk maar bijna overal in België te koop denk ik (en ik zag ook een exemplaar in Gerona, Catalonië, dus ik neem aan dat ze dan Nederland intussen ook wel ontdekt zullen hebben).

* Mechelen gaat dan weer bijv. niet: daar is het ganse centrum, voetpaden incluis, ingericht met "kinderkoppen" en daarop rijden is met die kleine wieltjes echt niet prettig (en zelfs ronduit gevaarlijk aan 25 km/u)

** "voetpadsnelheid" : is a priori 5 km/u natuurlijk, maar je kan je ook voorstellen dat joggers het voetpad gebruiken (10 km/u) en waarom ook niet, als ie zich wat wil opwarmen op weg naar de bakker, Usain Bolt (20 km/u)... Een beetje rebels denken helpt om de term in te vullen :) (wel met 100% respect, voorzichtigheid en ridderlijkheid jegens andere gebruikers natuurlijk, maar dat zijn waarden die iedereen op dit geciviliseerde forum aanhoudt natuurlijk!).