Ik kan sinds gisteren mijn 5 jaar oude Model X 100 niet meer opladen.
Feiten:
* Maandagavond nog geladen bij publieke laadpaal
* Dinsdagochtend na ritje de auto aangesloten op thuislaadpaal; na scannen laadpas (en dus starten laden) klapte de dedicated 3 fase aardlekzekering (C25) er meteen uit; ook na herhaalde pogingen oa met de auto op 5A. Op het moment van uitvallen gaat de laadpoort 'open' (lichtblauw). Auto geeft geen errors.
* Dinsdagavond bij publieke laadpaal om de hoek geprobeerd: pas gescand, groen, aangesloten, 2 sec later: lichtblauw op auto, paal op rood ("definitief").
* Woensdagochtend onderweg naar SeC (vroegste afspraakmogelijkheid in app is volgende week vrijdag), even bij Ionity getest:
* Scan pas, check OK; aansluiten: blauw knipperen voor een seconde of 20, dan rode laadpoort.
* Idem bij EcoTap DC station 50 meter verderop
Ik heb nog geen tijd gehad om de omweg langs een SuC te maken.
SeC kan op korte termijn tijd maken, maar:
* Gaat meerdere dagen duren
* Zeker geen garantie (ik vind het zelf nogal een essentieel deel van 'batterij en drive unit')
* Dus ook geen leenauto
Oh ja, en totaal unrelated neem ik aan, maar dit gebeurt precies, letterlijk, de dag nadat ik de auto van de leasemaatschappij heb overgenomen naar prive. Jippie!
Heeft iemand ooit eerder iets soortgelijks meegemaakt? Tips?
Feiten:
* Maandagavond nog geladen bij publieke laadpaal
* Dinsdagochtend na ritje de auto aangesloten op thuislaadpaal; na scannen laadpas (en dus starten laden) klapte de dedicated 3 fase aardlekzekering (C25) er meteen uit; ook na herhaalde pogingen oa met de auto op 5A. Op het moment van uitvallen gaat de laadpoort 'open' (lichtblauw). Auto geeft geen errors.
* Dinsdagavond bij publieke laadpaal om de hoek geprobeerd: pas gescand, groen, aangesloten, 2 sec later: lichtblauw op auto, paal op rood ("definitief").
* Woensdagochtend onderweg naar SeC (vroegste afspraakmogelijkheid in app is volgende week vrijdag), even bij Ionity getest:
* Scan pas, check OK; aansluiten: blauw knipperen voor een seconde of 20, dan rode laadpoort.
* Idem bij EcoTap DC station 50 meter verderop
Ik heb nog geen tijd gehad om de omweg langs een SuC te maken.
SeC kan op korte termijn tijd maken, maar:
* Gaat meerdere dagen duren
* Zeker geen garantie (ik vind het zelf nogal een essentieel deel van 'batterij en drive unit')
* Dus ook geen leenauto
Oh ja, en totaal unrelated neem ik aan, maar dit gebeurt precies, letterlijk, de dag nadat ik de auto van de leasemaatschappij heb overgenomen naar prive. Jippie!
Heeft iemand ooit eerder iets soortgelijks meegemaakt? Tips?