Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Brand in Sec Amsterdam

This site may earn commission on affiliate links.
Mijn auto is gisteren door Bergnet naar Amsterdam gebracht... ik schrok toch wel even toen ze vandaag belden dat er een incident was geweest. Gelukkig stond mijn auto nog buiten, maar in ieder geval gaat de reparatie langer duren...

Op de foto's te zien was het geen grote brand. Er loopt toch ook continu een nachtwaker rond?
 
tjezus... heb een BMW X3 als loaner (van ABS Splinter), staat nu pal naast het huis...zal toch niet??
wat een verschrikkelijk ding overigens... kopen mensen dat echt ? lelijk!, traag!.. duurt zeker 2 seconden voor je effect merkt van het intrappen van het gaspedaal.. en is ook nog een diesel... niet alleen smerig, maar ook die trilling van de auto..volgende keer weiger ik gewoon om een diesel mee te nemen. Gloednieuwe auto, heeft wel een CD-speler!
Of zijn we/ben ik gewoon verwend?
 
tjezus... heb een BMW X3 als loaner (van ABS Splinter), staat nu pal naast het huis...zal toch niet??
wat een verschrikkelijk ding overigens... kopen mensen dat echt ? lelijk!, traag!.. duurt zeker 2 seconden voor je effect merkt van het intrappen van het gaspedaal.. en is ook nog een diesel... niet alleen smerig, maar ook die trilling van de auto..volgende keer weiger ik gewoon om een diesel mee te nemen. Gloednieuwe auto, heeft wel een CD-speler!
Of zijn we/ben ik gewoon verwend?
neen, we zijn niet verwend.
Het is gewoon het verschil tussen de techniek van vandaag, en de techniek van vorig eeuw.
 
tjezus... heb een BMW X3 als loaner (van ABS Splinter), staat nu pal naast het huis...zal toch niet??
wat een verschrikkelijk ding overigens... kopen mensen dat echt ? lelijk!, traag!.. duurt zeker 2 seconden voor je effect merkt van het intrappen van het gaspedaal.. en is ook nog een diesel... niet alleen smerig, maar ook die trilling van de auto..volgende keer weiger ik gewoon om een diesel mee te nemen. Gloednieuwe auto, heeft wel een CD-speler!
Of zijn we/ben ik gewoon verwend?
Pas nou op, je bent Rowan’s mening over een automaat aan het bevestigen...
 
  • Funny
Reactions: Firebird
Het is toch overmacht? Ze sluiten het SeC toch niet voor de lol?
Natuurlijk, eens. Maar die brand was in de garage en het magazijn is apart. Dat moet toch na een dag weer kunnen draaien?
Maar je hebt gelijk dat we niet precies weten wat er is gebeurd en wat de schade is.
Aan de andere kant, die stomme draagarmen waren volgens de laatste info onderweg van de haven via Tilburg naar Amsterdam en om dan een paar dagen na zo’n brand je handen in de lucht te steken en te zeggen: ik kan je niet helpen ga maar naar een ander filiaal.
Mijn probleem is dat morgen mn APK verloopt.
 
Draagarmen?? Zijn die wel echt defect? Of gaat het om schadegevallen?
Tesla Amsterdam had bij mijn MS ook eens diagnose gegeven van draagarmen versleten (lagers), maar bleken simpelweg de stabilisatorstangetjes te zijn die niet veel kosten en bij wijze van spreken door iedere fietsenmaker vervangen kunnen worden...
 
  • Informative
Reactions: HWS
Draagarmen?? Zijn die wel echt defect? Of gaat het om schadegevallen?
Tesla Amsterdam had bij mijn MS ook eens diagnose gegeven van draagarmen versleten (lagers), maar bleken simpelweg de stabilisatorstangetjes te zijn die niet veel kosten en bij wijze van spreken door iedere fietsenmaker vervangen kunnen worden...
Ik denk ook dat het bij mij de stabilisatorstangen zijn maar ook dat resulteert in drie maanden rammelend wachten. Welke fietsenmaker kun je aanbevelen?
 
Natuurlijk, eens. Maar die brand was in de garage en het magazijn is apart. Dat moet toch na een dag weer kunnen draaien?
Maar je hebt gelijk dat we niet precies weten wat er is gebeurd en wat de schade is.
Aan de andere kant, die stomme draagarmen waren volgens de laatste info onderweg van de haven via Tilburg naar Amsterdam en om dan een paar dagen na zo’n brand je handen in de lucht te steken en te zeggen: ik kan je niet helpen ga maar naar een ander filiaal.
Mijn probleem is dat morgen mn APK verloopt.
Aan de andere kant heb ik sinds vandaag de melding 'Driver Assistance niet beschikbaar'. Het voordeel van de lange wachttijd is dat ik straks misschien twee reparaties kan combineren. Bij ons thuis heet dat inmiddels 'een Noordsijtje';).
 
  • Funny
Reactions: CJA Hulskamp
Ik denk ook dat het bij mij de stabilisatorstangen zijn maar ook dat resulteert in drie maanden rammelend wachten. Welke fietsenmaker kun je aanbevelen?
Vorig jaar waren de stabilisatorstangetjes (die korte die aan beide zijden de stabilisatorstang verbinden met de carosserie) binnen een week leverbaar bij Tesla, kosten iets van EUR 70 per stuk. Iedere conventionele garage kan die dingen vervangen, ongeveer een kwartier werk per stuk.
 
  • Informative
Reactions: Ipe
Vorig jaar waren de stabilisatorstangetjes (die korte die aan beide zijden de stabilisatorstang verbinden met de carosserie) binnen een week leverbaar bij Tesla, kosten iets van EUR 70 per stuk. Iedere conventionele garage kan die dingen vervangen, ongeveer een kwartier werk per stuk.
Ik heb twee stab stangen al anderhalve maand in bestelling staan, maar dat kan ook komen omdat ze in 1 bestelling zitten met de draagarmen. Na 275.000 km was de voortrein aan een opfrisbeurt toe.
Al die zaken kun je inderdaad bij vrijwel elke garage laten vervangen, want volgens mij is het niet verschillend van andere auto’s. Bij draagarmen daarna wel laten uitlijnen, maar dat kan ook bij elk goed bedrijf. Hier bij Schiphol met al die taxis zijn wel bedrijven te vinden met Tesla ervaring.
NB. Mn auto is afgemeld voor de APK met die rammelende voortrein. Gelukkig geen steekproef en ik kan weer rijden. Nu maakt het me niet zo veel meer uit hoe lang de levering van die draagarmen nog duurt.
 
Vanwege een incident bij Tesla Amsterdam is de vestiging tijdelijk gesloten.... had kennis met service afspraak binnenkort...
Morgen een afspraak bij SeC Den Haag voor diagnose van ‘de brom’.
Naar verluid is SeC Amsterdam twee weken gesloten vanwege de brand.

Overigens wordt dit mijn tweede vervanging van de aandrijving. Eerste keer was het ‘de klunk’ bij 63K km. Nu, na iets meer dan 40K km in bijna 2 jaar met die unit, de brom. Het betreft versie 1056681-00-P, omdat het een P+ uitvoering van de Model S betreft.