Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Brembo BBK aangeboden vanwege het niet verenigbaar krijgen MS refresh

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb een Brembo BBK aangeschaft om de remkracht te vergroten voor een noodstop maar ben erachter gekomen dat de refresh op de achteras een enkele klauw heeft in plaats van 2.

Bij dezen doe ik de gloednieuwe schijven (380mm en 365mm), zwarte klauwen (6 zuigers voor, 4 zuigers achter) en rvs remleidingen in de verkoop voor 8000,- euro.

Het gaat om deze schijven:

Brembo Gran Turismo Kit 2P1.8502A - Geboord

Brembo Gran Turismo Kit 1N1.9046A - Geboord

Ze zijn te installeren op alle modellen die op de achteras nog 2 klauwen heeft.

Factuur is mogelijk indien gewenst en de schijven komen dan op 6611,57 euro excl. BTW

Reden voor de zwarte klauwen is omdat ze dan minder opvallen.

Ze zijn dus nog gloednieuw, Brembo certificaat inbegrepen en nog niet geregistreerd op de site van Brembo.
 
Last edited:
Ze maken de wielen ook mooier en "stoerder", daarom zie je deze schijven ook altijd op de "super" cars ;)

Maar ik kan ze dus nu als een hoofdbeschermer gebruiken, een heel duur hoedje dus.

En ze zijn lichter dan de OEM schijven, de 380mm schijven wegen net zoveel als de 355mm OEM schijven.
 
Last edited:
Als je deze remmen wil, zou ik defaitist ombouwen naar het oude type remmen.
Paar parkingbrake calipers erbij en klaar.

Helaas niet mogelijk, had dit al gevraagd maar de kans bestaat dat ik iemand tegenover mij had met niet echt al teveel kennis.

Ik wacht wel tot ik een keer een monteur zie rondlopen en vraag het hem of haar dan wel.
 
Helaas niet mogelijk.....
Dat is een standaard opmerking bij Tesla.
Een oud type Model S ombouwen naar een nieuwe neus kan ook niet, zegt Tesla:


4FDDC479-1D04-42F6-BFF7-51CE552AFFE2.jpeg
 
Ja maar de e-brake klauw heeft een bevestigingspunt nodig en naast dat moet ik ook nog geluk hebben dat het kabeltje dat ervoor zorgt dat hij dichtknijpt ook in de losse e-brake past.

Zit er niet toevallig een monteur op dit forum? ;)

@Xfrank heeft goede contacten bij ene. Maar kans is groot dat die (zolang ze bij Tesla werken) niet met dergelijke zaken mogen bezig zijn.
Ik denk dat je de meeste kans hebt bij Nikolamotors in Londerzeel.
 
Oh enkel om te vragen of het technisch mogelijk is, volgens mij wel want ik stond vandaag naast een pre facelift model s en het enige verschil wat ik zo 1,2,3 kon waarnemen is dat die dus een plaatje heeft waar de e-brake op wordt vastgeschroefd.

De kosten qua aanschaf zijn verwaarloosbaar want de e-brake is te koop via ebay voor 150 dollar maar ik ben bang dat er met mijn geluk wel meer bij komt kijken.

Had ook lichte velgen gevonden van het merk Volk Racing G2 en die wegen slechts 8.5KG maar die zijn EOL...zucht

10831973_862874217079965_215752499_n.jpg


19" en verder de juiste maten.
 
Bij de nieuwe en bij de oude wordt de parkingbrake elektrisch geactiveerd. Hooguit moet er een plug aangepast worden.
Ik verwacht eigenlijk dat op een nieuwe auto ook de oude klauwen (incl parking brake) gemonteerd kunnen worden.
Zekerheid krijg je door even te vergelijken.
Zal ik volgend jaar even doen.

Alvast bedankt voor het controleren maar wat ik al weet is dat er aardig fysiek aangepast moet worden, dus geen software update of iets dergelijks. Een kennis van mij is monteur en hij zei dat in het slechtste geval de hele achteras anders is (hij was er toevallig bij tijdens het vergelijken van een pre facelift model s).
 
Daniel. De hub zou anders kunnen zijn. Omdat de 2e klauw er niet op zit, zit de bevestiging er misschien niet op.
De beschermingsconstructies is sowieso anders. En evt de motor die de handrem aanzet.
Wat ik me ook afvraag in de genoemde set; hoe passen de grotere remschijven achter in de klauwen van de parkeerrem...
Kun je foto’s van het systeem plaatsen?
 
Daniel. De hub zou anders kunnen zijn. Omdat de 2e klauw er niet op zit, zit de bevestiging er misschien niet op.
De beschermingsconstructies is sowieso anders. En evt de motor die de handrem aanzet.
Wat ik me ook afvraag in de genoemde set; hoe passen de grotere remschijven achter in de klauwen van de parkeerrem...
Kun je foto’s van het systeem plaatsen?
De achterste remschijven zijn 365mm en de OEM schijven zijn ook 365mm, dikte komt ook overeen.

De remschijven voor zijn 380mm en die kan ik monteren maar dat staat niet mooi, voor wel en achter niet.

Ik ben nu maar eerst op zoek gegaan naar lichte velgen en ik kom telkens uit bij dit japans merk: RAYS - The concept is racing. [en]

Ze zijn qua uiterlijk niet speciaal maar ook niet lelijk en de 19" velgen wegen <9KG waarbij de koolstof velgen van carbon revolution +/-6KG wegen. De carbon revolution velgen kosten daarentegen 13000 dollar exclusief verzend en de titanium bouten en deze velgen kostn +/-1000 euro per stuk.
 
De achterste remschijven zijn 365mm en de OEM schijven zijn ook 365mm, dikte komt ook overeen.

De remschijven voor zijn 380mm en die kan ik monteren maar dat staat niet mooi, voor wel en achter niet.

Ik ben nu maar eerst op zoek gegaan naar lichte velgen en ik kom telkens uit bij dit japans merk: RAYS - The concept is racing. [en]

Ze zijn qua uiterlijk niet speciaal maar ook niet lelijk en de 19" velgen wegen <9KG waarbij de koolstof velgen van carbon revolution +/-6KG wegen. De carbon revolution velgen kosten daarentegen 13000 dollar exclusief verzend en de titanium bouten en deze velgen kostn +/-1000 euro per stuk.
Waarom zulke lichte velgen op onze loodzware auto's?
 
  • Like
Reactions: FVO