Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Brommend geluid (service ??)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik ben wel benieuwd of ik het bereik nog beter kan krijgen en geluid omlaag door andere banden te kiezen, bijv ECO banden? Weet niet of ik op rijgedrag ga inleveren dan, maar het is wel het proberen waard.
Ik denk dat er tot nu in grote bandmaten geen belangstelling was voor eco banden. Banden die ik nu kan vinden zijn klasse C voor rolweerstand en grip. Denk dat door de komst van grote elektrische auto's binnenkort wel banden komen van klasse B.
 
Hoe zit dat nou met die mistlampen? Worden die bij iedereen ingebouwd, of alleen bij de signatures?
Ik heb toen ik bestelde in Eindhoven (april) gevraagd naar de mistlampen (er was toen net wat onduidelijkheid ontstaan daarover). Toen werd me verteld dat ze er gewoon in zouden zitten.
Eerlijk gezegd maakt het me niet zo veel uit, ik heb ze in mijn huidige auto ook maar gebruik ze zelden (en als ik dat doe heb ik niet het idee dat het veel helpt).

Volgens mij hebben in ieder geval alle Signatures recht op de mistlampen. Ik moet zeggen dat het er wel mooi uitziet als ze aanstaan. Ook geeft het behoorlijk veel (wit) licht.
 
Hoe zit dat nou met die mistlampen? Worden die bij iedereen ingebouwd, of alleen bij de signatures?
Ik heb toen ik bestelde in Eindhoven (april) gevraagd naar de mistlampen (er was toen net wat onduidelijkheid ontstaan daarover). Toen werd me verteld dat ze er gewoon in zouden zitten.
Eerlijk gezegd maakt het me niet zo veel uit, ik heb ze in mijn huidige auto ook maar gebruik ze zelden (en als ik dat doe heb ik niet het idee dat het veel helpt).
Ik heb VIN18052, geen SIG. Ik heb geen mistlampen, wel "led corner lights". Ik weet niet of dat klopt, volgens mij stonden er toen ik mijn config aan Athlon doorgaf nog gewoon mistlampen op de site. Maar ik ga er geen punt van maken - ik heb ze (niet meer) nodig. De MS is breed, snel en imposant genoeg, auto's voor me gaan zo ook wel aan de kant. (Oops, zei ik dat nou hardop? ;-D)

Iets anders wat ik me afvroeg: voordat er een verlichtingspakket bestond zat dat volgens mij gewoon in het Tech Pack. Heeft iemand die extra interieurverlichting langs die weg gekregen?
 
Weer ff "on topic" (brommend geluid): ik heb maandag mijn MS naar Amsterdam gebracht met een bescheiden waslijstje aan imperfecties. Een tijdje had ik het vermoeden gehad dat ik "de brom" had, maar later ging ik toch twijfelen toen ik hier las hoe erg hij kan zijn, en dat als je twijfelt, je het waarschijnlijk niet hebt. Ik kan daar een +1 bij doen: de trilling in het stuur waar ik over klaagde bleek ook verantwoordelijk voor het brommende geluid, en beide symptomen zijn nagenoeg weg na het uitlijnen van de wielen.

Ook het open dak is van een extra beugel voorzien en opnieuw gelijmd (was de auto daarom twee dagen kwijt ipv de geplande enkele dag), nadat ik tijdens die storm laatst, bij 140km/h en tegenwind, opeens een luid windgehuil hoorde alsof het dak op "vent" ging, dat even snel weer verdween toen ik terugviel naar 130.

Vanochtend een lange rit gemaakt, zelfs even kort 180 gereden op de A1, en hij is echt heel, heel veel stiller dan hij was, ik ben helemaal in mijn nopjes!

Mijn hele lijstje is trouwens netjes "weggepoetst", op één verrassend ding na. Zo ongeveer het eerste dat ik merkte toen ik in Tilburg voor het eerst plaats nam achter het stuur van mijn MS, was dat de armleuning in het deurpanel flink piepte zodra ik mijn arm erop legde. Ik maakte me er niet druk om, bij mijn vorige BMW werd ieder piepje en kraakje dat ik aan kon wijzen zonder enig probleem verwijderd, zelfs na 3 jaar nog. Maar toen ik de auto gisteravond ophaalde kreeg ik te horen dat het ze niet gelukt was, en dat er nu een heel nieuw paneel (aan de binnenkant, niet de hele deur) besteld is. Maar goed, wordt wel netjes opgepakt dus. Alle lof voor het service center in Amsterdam!

(Alleen niet meer een monteur direct na de rookpauze in mijn auto laten rijden, aub. Yuch!)
 
Hoe zit dat nou met die mistlampen? Worden die bij iedereen ingebouwd, of alleen bij de signatures?
Ik heb toen ik bestelde in Eindhoven (april) gevraagd naar de mistlampen (er was toen net wat onduidelijkheid ontstaan daarover). Toen werd me verteld dat ze er gewoon in zouden zitten.
Eerlijk gezegd maakt het me niet zo veel uit, ik heb ze in mijn huidige auto ook maar gebruik ze zelden (en als ik dat doe heb ik niet het idee dat het veel helpt).

bij mij zitten ze erin maar ze gaan enkel aan bij indraaien, dus ze doen hoekbelichting ...
 
Ik had de brom eerst niet.
Daarna twijfelde ik of ik toch iets ging horen.
Nu is er geen twijfel meer mogelijk.
Vanaf ca. 120 is er een monotoon zoem- of bromgeluid dat sterker wordt naarmate je harder gaat rijden.
Het was er eerst niet en is dus langzamerhand ontstaan. Inmiddels van een niveau dat dit niet te handhaven is - het wordt nog steeds sterker.
Heb DS Boudewijn getracht te bellen vandaag maar hij nam twee keer niet op.
To Be Continued
 
Ik merk wel dat ik de motor en re-gen duidelijk hoor boven 110 km/u, soort van hummmmmmmm, alsof er een gewoon motorblok in zit wat vrij stil is. Het wordt harder naar mate ik ook harder ga, onder de 110 is het er niet, of niet hoorbaar.

Heb ik ook..... zucht. Mijn Dodge is (veel) stiller. Het probleem is dat het monotoom is, en vooral hoorbaar als je snelweg kms maakt. Ik heb bij mij het idee dat het begint bij ong 110km/u, en ophoudt bij zo'n 145km/u. Laat dat nu net de snelheden zijn op de snelweg.....
In het nieuwe jaar ga ik toch eens bij Tesla langs om in een andere Tesla te rijden, om het verschil te beluisteren....
 
Onze P85 heeft het ook en heeft daarnaast nog een brom bij 90km/h die je kunt beinvloeden door de hoeveelheid vermogen die je gebruikt. Tussen de 20 en 35 kW (licht stijgende weg) neemt de brom duidelijk toe. Ook bij afremmen op de motor hoor ik de brom.

Gezien de huidige afleverdrukte wachten we even tot begin volgend jaar om het servicecenter bezig te gaan houden.
 
Onze P85 heeft het ook en heeft daarnaast nog een brom bij 90km/h die je kunt beinvloeden door de hoeveelheid vermogen die je gebruikt. Tussen de 20 en 35 kW (licht stijgende weg) neemt de brom duidelijk toe. Ook bij afremmen op de motor hoor ik de brom.

Gezien de huidige afleverdrukte wachten we even tot begin volgend jaar om het servicecenter bezig te gaan houden.

Bij mijn S85 hoor ik een duidelijk brommen en whining bij het normaal optrekken tussen 45km en 60km waarna het weer ophoudt. Rond 90-100 komt het soms tevoorschijn bij verder optrekken. Bij regeneren is er ook een brommend en whining geluid te horen, maar het is niet nadrukkelijk aanwezig. Ik denk dat ik het nog even aankijk.
 
De whine hoor ik alleen bij hard accelereren, maar goed, dat lijkt me vrij normaal.

Het is meer die constante humm boven 110, ik weet niet of dat wel de bedoeling is, het maakt meer geluid dan een stille ICE!

Ik heb het nu ook ineens, precies vanaf de 120 km p/u. Als je het eenmaal gehoord hebt, blijft je er op letten. Heul irritant!
En nu begint ook ineens mijn dak te kraken (vooraan, niet in het midden bij de balk).

Als in januari het service center in Den Haag opent op het Forepark ben ik er als een van de eersten voor een afspraak!
 
Ik heb het nu ook ineens, precies vanaf de 120 km p/u. Als je het eenmaal gehoord hebt, blijft je er op letten. Heul irritant!
En nu begint ook ineens mijn dak te kraken (vooraan, niet in het midden bij de balk).

Als in januari het service center in Den Haag opent op het Forepark ben ik er als een van de eersten voor een afspraak!
Hoor jij het niet vanaf 99 km/u? :wink: