TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker and becoming a Supporting Member. For more info: Support TMC

Browser en secure pagina's

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by herb_k, Jun 8, 2017.

1. herb_k

herb_k Member

Even wat hulp van de IT boys gevraagd. Ik heb een aantal pagina's (waaronder mijn eigen) die ik niet kan openen op de browser in mijn MS. Ik ben er inmiddels achter dat het te maken heeft met het SSL certificaat. Ik had de pagina's draaien met let's encrypt certificaten. ook na het overstappen op Comodo certificaten van Xolphin lukt het niet.
    Iemand een idee hoe het wel kan?

2. Sander H.

Sander H. Member

Ik gok dat het te maken heeft met de root certificaten (of intermediate certificaten) die niet aanwezig zijn in de Tesla browser. Ik heb even gezocht maar zo snel niet kunnen vinden welke root certificaten ze in de browser hebben gestopt. Xolphin werkt voor de goedkopere certificaten met intermediate CA's. Om die certificaten te laten werken moet je de volledige CA chain importeren, wat gok ik niet kan in de Tesla browser. De intermediate CA's gebruiken bijna altijd uiteindelijk een root certificaat van de grote certificaat bedrijven (verisign/globalsign). Als je een certificaat daar aanvraagt, denk ik dat je er wel vanuit kan gaan dat het werkt. Andere optie is om een https pagina te openen in de Tesla browser die zonder problemen werkt en dan op je PC kijken waar het certificaat vandaan komt en er daar een aanvragen. Dan weet je zeker dat ie het moet doen.

Succes

3. gelden

gelden Active Member

Waarom wil je eigenlijk een certificaat op de website? (voor de shop kan ik het begrijpen)

4. Bernie298

Bernie298 BernardS

• Love x 1
  5. Bernie298

Bernie298 BernardS

Heb net even zitten test maar ik denk dat het certificaat niet het probleem hoeft te zijn.
    heb zelf ook lets encrypt certificaten en die worden netjes door de auto gelezen.

6. herb_k

herb_k Member

Had ik gedaan. Xolphin pagina zelf werkt ook met comodo certificaat. En die doet het wel. Vandaar dat ik deze aangeschaft had. Maar nu werkt de pagina nog steeds niet

7. gelden

gelden Active Member

Ik lees hier dat Google de https pagina's gaat tonen ipv de normale pagina's, maar alleen als het om dezelfde site en dezelfde inhoud gaat. Ik zie nergens dat https pagina's hoger scoren in Google.

8. Jeroen1961

Jeroen1961 Member

Er staat toch bovenin het artikel: "and we also started giving a slight ranking boost to HTTPS URLs in search results last year."

9. gelden

gelden Active Member

inderdaad, je hebt gelijk. Impact is echter nog minimaal.

10. herb_k

herb_k Member

Maar hebben jullie een oplossing om min pagina in te richten zodat ik hem in de Tesla kan (laten) zien?
    Ik wil namelijk tijdens de Tesla summer rally op 9 Juli de instructies en vragen interactief via het scherm weer laten geven.

Bij deze een preview:

IMG_6595.JPG

• Like x 1
  11. DjiM

DjiM Member

Je kan de pagina gewoon in HTTP hosten.

Het antwoord op de vraag is trouwens "Het Oostenrijks Keizerrijk".

• Funny x 2
  12. gelden

gelden Active Member

Of je gebruikt teslapdf.com

• Like x 1
    • Love x 1
  13. S-19910

S-19910 Driving Model-S #19910

wat bij de eerste E-rally is toegepast.
    en bij verschillende roadtrips.

met dank aan Maurice.

14. woeliew01

woeliew01 Member

Een van de redenen waarom een SSL site niet zou werken in je huidige browser in de Tesla is omdat de site volgens SNI is geconfigureerd. Wij hebben dit probleem ook gehad met een site. Zodra je SNI uitschakelt werkt het wel. SNI wordt niet door alle browsers ondersteunt, waaronder ook de huidige tesla browser. Je zal bij je hosting provider om een oplossing moeten vragen maar die zullen er waarschijnlijk wel een dedicated ip-adres voor moeten opofferen. Ik verwacht dat het ook opgelost is bij de nieuwe update van de browser (8.2?) Zie ook Server Name Indication (SNI)

• Like x 2
    • Informative x 1

Share This Page