Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Browser en secure pagina's

This site may earn commission on affiliate links.
Even wat hulp van de IT boys gevraagd. Ik heb een aantal pagina's (waaronder mijn eigen) die ik niet kan openen op de browser in mijn MS. Ik ben er inmiddels achter dat het te maken heeft met het SSL certificaat. Ik had de pagina's draaien met let's encrypt certificaten. ook na het overstappen op Comodo certificaten van Xolphin lukt het niet.
Iemand een idee hoe het wel kan?
 
Ik gok dat het te maken heeft met de root certificaten (of intermediate certificaten) die niet aanwezig zijn in de Tesla browser. Ik heb even gezocht maar zo snel niet kunnen vinden welke root certificaten ze in de browser hebben gestopt. Xolphin werkt voor de goedkopere certificaten met intermediate CA's. Om die certificaten te laten werken moet je de volledige CA chain importeren, wat gok ik niet kan in de Tesla browser. De intermediate CA's gebruiken bijna altijd uiteindelijk een root certificaat van de grote certificaat bedrijven (verisign/globalsign). Als je een certificaat daar aanvraagt, denk ik dat je er wel vanuit kan gaan dat het werkt. Andere optie is om een https pagina te openen in de Tesla browser die zonder problemen werkt en dan op je PC kijken waar het certificaat vandaan komt en er daar een aanvragen. Dan weet je zeker dat ie het moet doen.

Succes
 
Ik gok dat het te maken heeft met de root certificaten (of intermediate certificaten) die niet aanwezig zijn in de Tesla browser. Ik heb even gezocht maar zo snel niet kunnen vinden welke root certificaten ze in de browser hebben gestopt. Xolphin werkt voor de goedkopere certificaten met intermediate CA's. Om die certificaten te laten werken moet je de volledige CA chain importeren, wat gok ik niet kan in de Tesla browser. De intermediate CA's gebruiken bijna altijd uiteindelijk een root certificaat van de grote certificaat bedrijven (verisign/globalsign). Als je een certificaat daar aanvraagt, denk ik dat je er wel vanuit kan gaan dat het werkt. Andere optie is om een https pagina te openen in de Tesla browser die zonder problemen werkt en dan op je PC kijken waar het certificaat vandaan komt en er daar een aanvragen. Dan weet je zeker dat ie het moet doen.

Succes
Had ik gedaan. Xolphin pagina zelf werkt ook met comodo certificaat. En die doet het wel. Vandaar dat ik deze aangeschaft had. Maar nu werkt de pagina nog steeds niet
 
Maar hebben jullie een oplossing om min pagina in te richten zodat ik hem in de Tesla kan (laten) zien?
Ik wil namelijk tijdens de Tesla summer rally op 9 Juli de instructies en vragen interactief via het scherm weer laten geven.

Bij deze een preview:

IMG_6595.JPG
 
  • Like
Reactions: Rogier P
Maar hebben jullie een oplossing om min pagina in te richten zodat ik hem in de Tesla kan (laten) zien?
Ik wil namelijk tijdens de Tesla summer rally op 9 Juli de instructies en vragen interactief via het scherm weer laten geven.

Bij deze een preview:

View attachment 230500

Je kan de pagina gewoon in HTTP hosten.

Het antwoord op de vraag is trouwens "Het Oostenrijks Keizerrijk".
 
  • Funny
Reactions: S-19910 and herb_k
Een van de redenen waarom een SSL site niet zou werken in je huidige browser in de Tesla is omdat de site volgens SNI is geconfigureerd. Wij hebben dit probleem ook gehad met een site. Zodra je SNI uitschakelt werkt het wel. SNI wordt niet door alle browsers ondersteunt, waaronder ook de huidige tesla browser. Je zal bij je hosting provider om een oplossing moeten vragen maar die zullen er waarschijnlijk wel een dedicated ip-adres voor moeten opofferen. Ik verwacht dat het ook opgelost is bij de nieuwe update van de browser (8.2?) Zie ook Server Name Indication (SNI)