Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

brutale vraag :-) omgeving den haag

This site may earn commission on affiliate links.
Mijn zoon van 20 jaar zit er dus heel erg aan te denken om een Tesla model 3 te kopen.
Nu zijn we laatst bij de dealer geweest in den haag maar een testrit zit er niet in voor 17 oktober en aangezien
er medegedeeld werd dat de auto voor 7 oktober gekocht moet zijn om hem dit jaar nog te krijgen is dat wel heel erg lastig natuurlijk.

Nu is mijn vraag is er iemand in de buurt waarbij we eventueel even mee kunnen rijden of de auto goed mogen bekijken.

Het is best lastig om een auto te kopen zonder eerst een proefrit te hebben genomen.
 
hij heeft nog geen rijbewijs dus komt voor nu op mijn naam :)

Maar klopt wel wat je zegt. Verzekering ligt heel erg hoog als hij zijn rijbewijs haald en hij gaat er ook in rijden want het moet dan wel opgegeven worden.
Als je de auto via Unigarant/ANWB verzekerd kun je zoon dochter als 2e bestuurder opvoeren zodat zij alvast schadevrije jaren opbouwen terwijl jij de hoofdbestuurder bent tegen een prettigere premie.
 
hij heeft nog geen rijbewijs dus komt voor nu op mijn naam :)

Maar klopt wel wat je zegt. Verzekering ligt heel erg hoog als hij zijn rijbewijs haald en hij gaat er ook in rijden want het moet dan wel opgegeven worden.
Het meest voordelige is dat je tegen die tijd jouw 18 schadevrije jaren overdraagt aan je zoon. Die krijgt dan maximaal korting.
Als je dan voor je eigen auto een verzekering afsluit, is dat zonder schadevrije jaren nog altijd goedkoper dan de premie die jouw zoon moet betalen met zijn leeftijd.
Overigens is een model 3 prima als eerste auto te doen (evt zet je de instelling op 'chill modus' en 'max snelheid modus').
 
Als je de auto via Unigarant/ANWB verzekerd kun je zoon dochter als 2e bestuurder opvoeren zodat zij alvast schadevrije jaren opbouwen terwijl jij de hoofdbestuurder bent tegen een prettigere premie.

De dame van de ANWB vertelde mij dat een Model 3 niet bij de ANWB (all risk) te verzekeren is. Jammer want daar heb ik nu mijn andere EV ook verzekerd en ze hebben daar prima tarieven.
 
  • Informative
Reactions: HWS
Een Tesla Model 3 als eerste auto? Ik had het sowieso afgeraden alleen al vanwege de hoge koppel/pk's en onervarenheid.

Waarom je geld investeren in een andere auto, als je de M3 kunt betalen?
En zekers als dit een auto is die hij misschien 15 jaar kan gebruiken, zonder serieuze onderhoudskosten. Dan is de auto sowieso uiteindelijk goedkoper af op de eindmeet door de stijgende olieprijzen
 
Ik ken heel wat ouders die roepen: geen brommer veel te gevaarlijk, je krijgt wel je rijbewijs. En dan een een porsche turbo (model 3) als eerste auto...... vragen om problemen. Mijn collega zet standaard de snelheidslimiet aan als ze zoon in de model 3 gaat rijden en dat snap ik (zijn zoon overigens niet, ik zou dat toen ook niet begrepen hebben overigens, want IK kon wel rijden.... jaja).
 
Ja als je ver genoeg terug gaat is alles recent sneller dan een Porsche Turbo.

Het feit dat je een snelheidslimiet op de Model 3 kan zetten en je ten alle tijde het ding kan volgen is al een heel voordeel. Dat het ook nog eens de veiligste auto is, scheelt ook weer wat. En met Teslafi kan je na de feiten ook nog eens kijken naar topsnelheden. Misschien moet Stats for Tesla ook met een optie uitkomen die een melding geeft als iemand er met 20+ over de limiet mee gaat rijden.
 
Leuk dat ie dat wil! Hoop dat het lukt. Mijn zoon van 19 heeft al heel wat meer KM’s in Tesla’s gereden dan ik. Hij rijd regelmatig vrienden van vrienden enzo naar feestjes heen en weer in hun eigen auto. Zet ze af en parkeerd de wagen bij ons tot ie ze weer moet halen.

Leuke bijverdienste en als je ziet waar ie allemaal in rijd :D

Wel even een Tip: er zijn best veel verzekeringen die jongeren onder de 24 niet verzekeren of dat ze niet mogen rijden in een auto met zoveel vermogen/koppel.