Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

BTW nummer eindelijk in te geven in Tesla Account

This site may earn commission on affiliate links.
Wat bedoel je dan juist? Ook uw firmanaam vermelden in de first- en last-name van de billing velden?

Ja, ik zag aanvankelijk alleen mijn (volledige) eigen naam op de factuur met daaronder het adres.
Vervolgens de firmanaam "voor" eigen naam geplaatst en nu staan ze beiden op 1 regel

Als Tesla het ooit gaat corrigeren loop je alleen het risico dat de bedrijfsnaam 2x onder elkaar komt te staan. Maar goed, beter 2x dan 1x :) (en dan kun je alsnog de bedrijfsnaam weer weghalen op de eerste regel)
 
Zojuist ook aangepast, zag nl ook dat wel BTW nummer er stond, maar niet de bedrijfsnaam.

Zie wel alweer het volgende probleem: ik kan geen historie vinden van vorige abo-facturen.
Moet dus maandelijks gaan denken aan het downloaden van een factuur van 9.99 EUR.

Dat gaat natuurlijk gegarandeerd mis. Een aanwijsbare reden waarom de bedrijfsnaam er niet op stond de eerste twee keer lijkt me prima, maar missende facturen gaat de boekhouder minder leuk vinden.

We gaan er maar vanuit dat dat ook nog goed gaat komen, en tot dan moet ik maar een alert in de agenda zetten
(Voor die 120€/jaar...)
 
Zojuist ook aangepast, zag nl ook dat wel BTW nummer er stond, maar niet de bedrijfsnaam.

Zie wel alweer het volgende probleem: ik kan geen historie vinden van vorige abo-facturen.
Moet dus maandelijks gaan denken aan het downloaden van een factuur van 9.99 EUR.

Dat gaat natuurlijk gegarandeerd mis. Een aanwijsbare reden waarom de bedrijfsnaam er niet op stond de eerste twee keer lijkt me prima, maar missende facturen gaat de boekhouder minder leuk vinden.

We gaan er maar vanuit dat dat ook nog goed gaat komen, en tot dan moet ik maar een alert in de agenda zetten
(Voor die 120€/jaar...)
En waarom kan het niet gewoon per jaar?

Overigens: het gaat om veel minder per jaar, nl. alleen om de wel of niet verrekenbare BTW. Om de kosten zelf af te mogen trekken hoef je de kosten alleen maar aannemelijk te kunnen maken. Een document waaruit het afsluiten van het contract blijkt en de maandelijkse betalingen zijn daar volgens mij meer dan voldoende voor.

En als je de BTW niet kunt verrekenen, dan kun je de niet verrekende BTW alsnog als kosten op voeren. Scheelt toch weer een beetje.
 
En waarom kan het niet gewoon per jaar?

Overigens: het gaat om veel minder per jaar, nl. alleen om de wel of niet verrekenbare BTW. Om de kosten zelf af te mogen trekken hoef je de kosten alleen maar aannemelijk te kunnen maken. Een document waaruit het afsluiten van het contract blijkt en de maandelijkse betalingen zijn daar volgens mij meer dan voldoende voor.

En als je de BTW niet kunt verrekenen, dan kun je de niet verrekende BTW alsnog als kosten op voeren. Scheelt toch weer een beetje.
Inderdaad, waarom kan het niet per jaar zeg: nu maandelijks met die factuur en betaling bezig zijn en onze boekhouder nog een keer. Beter per jaar en vooruitbetaling (met een korting) en iedereen tevreden ;-) Wie kan een sterke tweet sturen naar Elon?

PS: De BTW doet blijkbaar minder moeilijk in NL dan in BE want in BE moeten wel degelijk alle gegevens op de factuur vermeld zijn of hij kan worden verworpen.
 
PS: De BTW doet blijkbaar minder moeilijk in NL dan in BE want in BE moeten wel degelijk alle gegevens op de factuur vermeld zijn of hij kan worden verworpen.
De Nederlandse belastingdienst doet niet perse minder moeilijk. Ze houden er alleen een andere definitie van "alle gegevens" op na. Het BTW nummer van de afnemer hoort daar in NL niet bij en in BE kennelijk wel.