Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Bubbels in de hoofdsteun – Geen garantie?

This site may earn commission on affiliate links.
Bedenk je dat als je hiermee bij Tesla komt na enkele maanden of zelfs een jaar gebruik, dat ze altijd onder een garantieclaim willen uit geraken. Dat is natuurlijk omdat ze sinds de levering van de auto niet meer het beheer hebben over de auto.

Het is aan jou als klant om natuurlijk op jouw rechten te staan.

In België en Nederland verschuift bij de wettelijke garantie wel iets vanaf 6 maanden. Tevoren moet de verkoper bewijzen dat hij niet verantwoordelijk is voor een schade, erna is het aan de koper om te bewijzen dat het een fout van de verkoper of het product is.

België:
Wet op de garantie | FOD Economie

Nederland:
Welke garanties heb ik op een product?
Dank voor deze info maar geldt dit ook als je de auto zakelijk hebt gekocht? Zo nee dan wordt het tijd ook de zakelijke koper meer bescherming te gaan bieden.
 
Zoals je zegt gebruik je geen haarproducten.
Ik zou Tesla wel schriftelijk verantwoordelijk stellen voor je gezondheid als ik zo deze stoel zie.
Wie weet wat voor troep in deze kunststoffen stoel zit?
Dit zit millimeters verwijderd van je hersenen, die wil je niet beschadigd hebben door een Tesla stoel?

Echt? Dat is een serieuze reactie? Of zit er in alle hoofdsteunen iets misschien?
 
Zoals je zegt gebruik je geen haarproducten.
Ik zou Tesla wel schriftelijk verantwoordelijk stellen voor je gezondheid als ik zo deze stoel zie.
Wie weet wat voor troep in deze kunststoffen stoel zit?
Dit zit millimeters verwijderd van je hersenen, die wil je niet beschadigd hebben door een Tesla stoel?
En dan dit in combinatie met 5G, dit kan geen toeval zijn: levensgevaarlijk, de witte stof die mogelijk uit jouw brein geperst lijkt.(rechtzijdig in dit geval: geen trekkende Tesla naar 1 zijde?). Ik zou dit melden bij Jeanette Ossebaarde. Die weet hier wel raad mee.:)


Ik hoop wel dat Tesla dit een beetje netjes oplost, ziet er wel naar uit
 
Even zonder gekheid, waar je ook binnenstapt na een jaar met een klacht als dit, zal echt eerst worden gewezen op eigen schuld. Zeker als 99% van de hoofdsteunen er geen last van heeft.
Inderdaad. Garantie slaat op een defect dat er was bij levering, dus je moet na 6 maanden ergens kunnen bewijzen dat het defect er al bij levering was.

Het voordeel dat je hebt is dat er al andere mensen geholpen zij; er is precedent dat Tesla wel tussenkomt.
 
Dat is helemaal niet ongeloofwaardig. Als Tesla werkt zoals andere autofabrieken hebben ze op het einde van de band ook een QA-ruimte waar elke auto onder aangepaste verlichting gecontroleerd wordt. Die ruimte hebben ze, want Tesla heeft al meerdere foto's gepost van zo een ruimte.
Bij mij zat de gordel van de bestuurdersstoel verkeerd gemonteerd. Dat is een veiligheidsitem en dat had dus gezien moeten worden. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat bij Tesla het maken van een auto nogal haastwerk is. Ook bij de Model X was het indertijd schering en inslag dat de achterdeuren compleet scheef waren gemonteerd. Allemaal zaken die bij een fatsoenlijke QA aan het licht zouden moeten komen.

Ik zou Tesla wel schriftelijk verantwoordelijk stellen voor je gezondheid als ik zo deze stoel zie.
Ik denk dat een keer spuiten met een bus haarlak of deodorant al schadelijker is. Dit heeft echt niets te maken met veiligheid.

Wij hebben een zelfde soort bubbels in het vegan-leer van onze deur (ook een M3):View attachment 601947
Dat lijkt bijna alsof er rommel onder het materiaal heeft gezeten toen het gemonteerd werd. Benieuwd of dit direct al een probleem was of is het pas later ontstaan?
 
[QUOTE="bugboy, Dat lijkt bijna alsof er rommel onder het materiaal heeft gezeten toen het gemonteerd werd. Benieuwd of dit direct al een probleem was of is het pas later ontstaan?[/QUOTE]
Ik weet niet zeker of het bij aflevering al zo was en het lijkt inderdaad alsof er iets onder het "leer" zit, tijdens de aflevering waren er een paar afwijkingen aan de auto deze zijn netjes genoteerd en de auto is ervoor naar een SeC geweest maar geen van de afwijkingen is in mijn ogen verholpen. (ben daardoor behoorlijk teleurgesteld in Tesla-service)
Daarna ben ik nooit meer over de bubbels begonnen omdat ik niet het idee had dat er wat aangedaan zou worden.
 
Voor future references: bij mijn M3 maart 19 dezelfde problemen, in de hoofdsteun bestuurder.

In eerste instantie werd dit ook op 'geen garantie' gegooid, maar na enige over-en-weer berichten, is deze hoofsteun zojuist door de mobile service onder coulance vervangen. Nadrukkelijk werd erbij vermeld dat dit eenmalig is. Tevreden met geboden oplossing, maar je moet er wel wat moeite voor door (anders 203 EUR incl BTW & arbeid)

IMG_9838.jpg