Vorige week kwam ik erachter dat er een bubbel in de hoofdsteun zat aan de bestuurderskant van mijn Model 3. Als je eroverheen wrijft wordt het leer eromheen witachtig. Zoals je begrijpt direct een afspraak gemaakt via de app bij Tesla Service Amsterdam verwachtende dat dit een garantie geval is. De auto is pas 39.000km jong en net iets ouder dan een jaar.
Nadat ik gister bij het SeC ben geweest werd mij verteld dat het geen garantie geval is. Daar viel mijn mond van open (dat is nog zacht uitgedrukt). De medewerker zei dat het waarschijnlijk een haarproduct is. Dit is enorm onwaarschijnlijk aangezien ik amper iets in mijn haar stop. Ook de plek waar het is ontstaan is niet de plek waar als ik al mijn hoofd steun de achterkant van mijn hoofd zit.
Afijn, ook nog een vriendin natuurlijk die wat meer affiniteit met haarproducten heeft. Het ding is dat zij te klein is om überhaupt met haar hoofd bij de hoofdsteun te komen (1,59m). Ik heb voor de zekerheid mijn vriendin toen ik terugkwam even laten zitten om het te testen en voila, ze raakt de onderkant van de hoofdsteun amper aan.
Ik heb gister nog een mailtje erachteraan gestuurd met wat mij verteld is en dat ik het er absoluut niet mee eens ben.
De reply:
Een zijden hemd... Na deze mail ben ik nog meer flabbergasted. Dus er wordt geïnsinueerd dat je dagelijks je stoel moet schoonmaken? Dat is hetzelfde als zeggen maak de binnenkant van je schoenen dagelijks schoon voordat je de deur uitgaat want er is een kans dat het kapotgaat. Wat een onzin. Je mag er toch vanuit gaan dat het leer op een hoofdsteun langer dan een jaar meegaat? Als dit normale slijtage zou moeten zijn dan heb ik over een jaar geen hoofdsteun meer over.
Het lijkt mij ook een groter probleem want ik ben niet de enige:
1: UPDATE: Headrest leather bubbling after 8 months : TeslaModel3
2: Headrest bubbling and other issues, theories and testing
3: Tesla Model 3 headrest bubbling big time : TeslaModel3
Komt nog een tweede punt, de naad op het stuurwiel begint ook los te raken en te scheuren. Dus dit heb ik ook aangekaart. Ook dat valt volgens hun onder "normale slijtage". In mijn vorige auto, een 3 serie uit 2005, zaten de naden er nog prima op. De andere punten waren natuurlijk wel aan het slijten, maar dat mag ook wel... na 15(!!) jaar.....
Dit is mijn eerste aanraking met de enorme slechte service van Tesla. Heel erg jammer. Het is om te lachen en huilen tegelijkertijd. Ik heb aandelen en volg alles dat Tesla gerelateerd is. Op dit stuk schieten ze nog steeds enorm tekort.
Het gaat mij overigens niet om het geld maar wel om het principe. Dat er dingen sneller kapotgaan dan normaal als je aan het pionieren bent heb ik echt wel vrede mee. Maar accepteer dan wel als je fout zit en schuif het niet op andere af. Daar gaat het bij mij mis.
Wat denken jullie, heb ik het mis? Hebben jullie hier andere gedachtes bij? En zijn er anderen die hier ervaring mee hebben? Is het bij jou wel gelukt om onder garantie de hoofdsteun te vervangen?
Nadat ik gister bij het SeC ben geweest werd mij verteld dat het geen garantie geval is. Daar viel mijn mond van open (dat is nog zacht uitgedrukt). De medewerker zei dat het waarschijnlijk een haarproduct is. Dit is enorm onwaarschijnlijk aangezien ik amper iets in mijn haar stop. Ook de plek waar het is ontstaan is niet de plek waar als ik al mijn hoofd steun de achterkant van mijn hoofd zit.
Afijn, ook nog een vriendin natuurlijk die wat meer affiniteit met haarproducten heeft. Het ding is dat zij te klein is om überhaupt met haar hoofd bij de hoofdsteun te komen (1,59m). Ik heb voor de zekerheid mijn vriendin toen ik terugkwam even laten zitten om het te testen en voila, ze raakt de onderkant van de hoofdsteun amper aan.
Ik heb gister nog een mailtje erachteraan gestuurd met wat mij verteld is en dat ik het er absoluut niet mee eens ben.
De reply:
Goedemorgen mijnheer Anderson, beste Kevin,
Alle Tesla-voertuig ondergaan een rigoureus inspectieproces en in de fabriek en in het veld . Het is waarschijnlijk dat er na levering normale slijtage is opgetreden en dit is geen fabricagefout die onder de Tesla-garantie valt. Ga voor meer informatie over uw garantie dekking naar Tesla.com/support.
Tesla-stoelen zijn gemaakt van gepatenteerd "veganistisch leer" dat een ander niveau van zorg vereist dan andere lederen autostoelen. Net zoals u speciaal voor een zijden hemd zou zorgen, moet hetzelfde worden overwogen voor onze stoelen. Dit houdt in dat plaatsen die direct in contact komen met, bijvoorbeeld, de huid, nu en dan met een zachte doek en mild schoonmaakmiddel preventief moeten worden gereinigd.
We kunnen daarom geen kosteloze vervanging van onderdelen uitvoeren. Laat het ons weten als u wilt dat wij u een offerte voor reparatie aanbieden?
Alle Tesla-voertuig ondergaan een rigoureus inspectieproces en in de fabriek en in het veld . Het is waarschijnlijk dat er na levering normale slijtage is opgetreden en dit is geen fabricagefout die onder de Tesla-garantie valt. Ga voor meer informatie over uw garantie dekking naar Tesla.com/support.
Tesla-stoelen zijn gemaakt van gepatenteerd "veganistisch leer" dat een ander niveau van zorg vereist dan andere lederen autostoelen. Net zoals u speciaal voor een zijden hemd zou zorgen, moet hetzelfde worden overwogen voor onze stoelen. Dit houdt in dat plaatsen die direct in contact komen met, bijvoorbeeld, de huid, nu en dan met een zachte doek en mild schoonmaakmiddel preventief moeten worden gereinigd.
We kunnen daarom geen kosteloze vervanging van onderdelen uitvoeren. Laat het ons weten als u wilt dat wij u een offerte voor reparatie aanbieden?
Een zijden hemd... Na deze mail ben ik nog meer flabbergasted. Dus er wordt geïnsinueerd dat je dagelijks je stoel moet schoonmaken? Dat is hetzelfde als zeggen maak de binnenkant van je schoenen dagelijks schoon voordat je de deur uitgaat want er is een kans dat het kapotgaat. Wat een onzin. Je mag er toch vanuit gaan dat het leer op een hoofdsteun langer dan een jaar meegaat? Als dit normale slijtage zou moeten zijn dan heb ik over een jaar geen hoofdsteun meer over.
Het lijkt mij ook een groter probleem want ik ben niet de enige:
1: UPDATE: Headrest leather bubbling after 8 months : TeslaModel3
2: Headrest bubbling and other issues, theories and testing
3: Tesla Model 3 headrest bubbling big time : TeslaModel3
Komt nog een tweede punt, de naad op het stuurwiel begint ook los te raken en te scheuren. Dus dit heb ik ook aangekaart. Ook dat valt volgens hun onder "normale slijtage". In mijn vorige auto, een 3 serie uit 2005, zaten de naden er nog prima op. De andere punten waren natuurlijk wel aan het slijten, maar dat mag ook wel... na 15(!!) jaar.....
Dit is mijn eerste aanraking met de enorme slechte service van Tesla. Heel erg jammer. Het is om te lachen en huilen tegelijkertijd. Ik heb aandelen en volg alles dat Tesla gerelateerd is. Op dit stuk schieten ze nog steeds enorm tekort.
Het gaat mij overigens niet om het geld maar wel om het principe. Dat er dingen sneller kapotgaan dan normaal als je aan het pionieren bent heb ik echt wel vrede mee. Maar accepteer dan wel als je fout zit en schuif het niet op andere af. Daar gaat het bij mij mis.
Wat denken jullie, heb ik het mis? Hebben jullie hier andere gedachtes bij? En zijn er anderen die hier ervaring mee hebben? Is het bij jou wel gelukt om onder garantie de hoofdsteun te vervangen?