TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

Bug? CPU Overload? HW Failure?

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by Hans69, Jan 25, 2016.

1. Hans69

Hans69 Member

Sinds gisteren heb ik enkele vreemde fenomen in de MS. Begon met zeer trage console, duurde tot 30 seconden voor er enige reactie kwam. Uiteindelijk een volledige power-off gedaan.
    Vandaag kreeg ik pols 0 km op mijn hoofdteller, signaal dat de airbags uitgeschakeld waren, en een radio die met de nodige onderbrekingen begon te spelen. Na enkele seconden was dit alles verdwenen, maar kwam een aantal maal terug. Tijdens het rijden kreeg de aandrijving een soort hik, alsof een normale motor zou stil vallen.
    De hoofdconsole reageerde terug supertraag. Heb vandaag een 3x melding gekregen dat airbags uitwaren en een algemene kilometer stand van 0km.

heb uiteindelijk het probleem gelogd bij Tesla, hopelijk morgen meer nieuws, na het uitlezen van de logs.

2. FVO

FVO Active Member

Bij mij is mijn "stuurdashboard" sinds de 6.2 supertraag in het opstarten bij vertrek. Wel niet zo erg als bij jou maar ga je ervaringen toch in de gaten houden.

3. JoeNe

JoeNe EU P 1662

Bij loopt het middenste scherm regelmatig vast en begint mijn kaart zonder reden in te zoomen. Ook doorgegeven en 2 filmpjes gemaakt met tijdsaanduiding voor de logs. Volgende week gaat hij binnen. Ben eens benieuwd wat het mij gaat kosten, want ik ben sinds kort uit de garantieperiode

4. ERvee

ERvee member

Helemaal niets verwacht ik. Na dik twee jaar kan en mag zo'n onderdeel (geen slijtage onderdeel) nog lang niet op zijn.

5. wjns

wjns Member

Zijn het toevallig allemaal "Classic's" met dit soort problemen?

6. Maarten

Maarten Active Member

Nee, wel vandaag voor het eerst, ik dacht ook al door ebullio in een andere thread beschreven, spontane reset van de center console.
    Heb maar even een report ingesproken.
    Vraag mij overigens wel af hoe ze al die ingesproken reports in vredesnaam inventariseren..

7. JoeNe

JoeNe EU P 1662

I'll keep you posted. Ze zijn er wel zeer hard mee bezig. Ik moet momenten blijven doorgeven als het zich voordoet zodat ze de logs kunnen checken en de juiste analyse kunnen maken. Fijn die Tesla Service!!

Share This Page