TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker and becoming a Supporting Member. For more info: Support TMC

Bug: Laadkabel ontkoppelt niet

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by MichielP, Jan 3, 2017.

  1. MichielP

    MichielP Member

    Joined:
    Mar 2, 2015
    Messages:
    78
    Location:
    Soest, Netherlands
    Sinds de laatste update wil de laadkabel niet ontkoppelen. Niet met de sleutel en ook niet met het touchscreen. Uiteindelijk lukt het door een reset door te voeren en dan met het touchscreen te ontkoppelen. Gisteren Tesla service hierover gebeld. Er blijkt een bekende security bug te zijn waardoor ontkoppelen met de sleutel niet werkt. Komende update moet het verhelpen. Verklaart nog niet waarom ik moet resetten, maar ga het van de week nog eens proberen. Meer mensen met hetzelfde probleem?
     
  2. DriesVDHoeck

    DriesVDHoeck Member

    Joined:
    Jul 2, 2016
    Messages:
    121
    Location:
    Belgium
    Het is inderdaad een gekend probleem. Er wordt ook gezegt dat 2 maal de rem intrappen ook zou werken, maar dat kan ik niet bevestigen aangezien ik ook meestal gewoon reset.
     
  3. Kymo

    Kymo Member

    Joined:
    Aug 17, 2015
    Messages:
    241
    Location:
    Middelburg, ZLD, Nederland
    Ja heel herkenbaar problem en super irritant... Kost veel tijd zeker als je snel weg wilt.
    Ook al flink voor "lul" gestaan bij een openbaar laadpunt.
    Zowel mijn Eigen auto als de loaner die ik nu rij hebben er last van. Hoop dat er heel snel een update is.
     
  4. widodh

    widodh Model S 85kWh

    Joined:
    Jan 23, 2011
    Messages:
    5,102
    Location:
    Middelburg, The Netherlands
    Ik herken het niet, maar Kymo hier boven en een vriend van mij heeft er ook last van. Mijn S uit 2013 en die van mijn collega hebben het beide niet in ieder geval.
     
  5. M603

    M603 Member

    Joined:
    Jan 2, 2016
    Messages:
    183
    Location:
    Vlaams-Brabant, Belgium
    Ik had het onlangs ook aan de hand. Enkel een reset helpt dan. De "unlock" button op het touchscreen reageert dan ook niet trouwens.
     
  6. Joostdz

    Joostdz Member

    Joined:
    Jul 26, 2016
    Messages:
    71
    Location:
    Netherlands
    Tijdje terug ook gehad bij ons op kantoor... ik heb tot twee keer toe opnieuw de laadsessie gestart en afgebroken. Uiteindelijk ging het groene lampje (naast de kabel in de auto) uit en kon ik ontkoppelen. Sindsdien is het niet meer gebeurd.
     
  7. Erik-S85

    Erik-S85 Member

    Joined:
    Jul 28, 2014
    Messages:
    378
    Location:
    De Meern
    Hier ook regelamtig het probleem. Ik haal meestal de stroom van de laadpaal, daarna de stroom er weer op en dan kun je de kabbel weer ontkoppelen.
     
    • Informative x 1
  8. MichielP

    MichielP Member

    Joined:
    Mar 2, 2015
    Messages:
    78
    Location:
    Soest, Netherlands
    Goede tip, ga ik proberen. Dat is sneller dan resetten
     
  9. MichielDkV

    MichielDkV Member

    Joined:
    Nov 17, 2016
    Messages:
    31
    Location:
    The Netherlands
    Ik heb er ook geregeld last van. Heb er nog geen patroon in kunnen ontdekken. Ik ben ook best teleurgesteld dat dit soort bugs erin zitten. Knullig (om over de nieuwste van de equalizer nog maar niet te spreken) en volgens mij niet nodig. Alleen de reset heb ik nog niet geprobeerd. Rempedaal methode werkt niet bij mij. Het aan- en uitzetten van de laadpaal lukt soms of na enige tijd. Het is gedoe en je staat inderdaad voor "lul".
     
  10. Philinator

    Philinator Member

    Joined:
    Sep 5, 2014
    Messages:
    120
    Location:
    Bussum the netherlands
    Ik heb het probleem al een 2 weken. En het wordt erger. Vandaag inderdaad begrepen dat het een software bug is en dat ze er alles aan doen om het zo snel mogelijk op te lossen. Wat bij mij na 1 keer remmen en reset eerst wel lukte, nu na laden doet het nu pas na 5 a 6 keer resetten.
    Toen ik assistance belde en het een paar keer met hun aan de lijn deed eindelijk een unlock. Lader aan en uit maakt niet uit. Onfgelofelijk irritant want ik heb wel 20 minuten staan prutsen en ik moest naar een afspraak.

    En nog een ander probleem er bij. De ruitenwisser sproeier doet het niet meer. Motortje gaat niet aan. Assistance maar gebeld en die gaven aan dat dat wel heel toevallig was omdat er 2 model x met hetzelfde probleem hadden en dat ze nu door mijn opmerking/ vraag of dit dan ook niet een bug was wel begon te twijfelen dat mechanisch falen wel heel erg toevallig zou zijn. Zo bel je zo nooit, zo hang je een aantal keer per dag met ze aan de lijn. Overigens keurige en nette service
     
  11. Coady

    Coady Member

    Joined:
    Oct 25, 2016
    Messages:
    16
    Location:
    Vlissingen, The Netherlands
    Hier ook dezelfde issue. De truc bij mij is om eerst de auto te ontgrendelen en dan pas de laadpoort ontgrendelen.

    Mocht je het een keer vergeten en springt het zootje weer op slot; Gewoon de auto weer even op slot zetten, even een minuutje uit de buurt blijven en dan weer auto ontgrendelen.
     
    • Like x 1
  12. Kymo

    Kymo Member

    Joined:
    Aug 17, 2015
    Messages:
    241
    Location:
    Middelburg, ZLD, Nederland
    Mocht ik het weer voor hebben zal ik dat eens proberen Kris.
    Mijn Eigen auto is weer terug en lijkt het nu weer goed te doen... Helaas zijn de rammels waarvan ik eerst dacht dat ze minder waren wel weer terug. En de wielsensor storing... Maarja Dat schuift Tesla uiteindelijk allemaal naar 3e partijen.
     
  13. Phil_BE

    Phil_BE Member

    Joined:
    Aug 14, 2015
    Messages:
    874
    Location:
    Strombeek Bever,Belgium
    Wat je ook kan doen is terug laden. Daarna manuele unlock op display doen. Maar hoogst irritant.

    Met navigatie heb ik sinds deze release nog meer issues mee dan vroeger blijf soms op initializing staan enige dat helpt is scroll wiel reboot
     
  14. Philinator

    Philinator Member

    Joined:
    Sep 5, 2014
    Messages:
    120
    Location:
    Bussum the netherlands
    wat bij mij werkt is om (ik laad meestal tot 90%) via de app de auto op 100% (minder kan natuurlijk ook) laten laden. Dan start het laden weer en kan je de port ontgrendelen.
     
  15. Keezje

    Keezje Active Member

    Joined:
    Dec 17, 2013
    Messages:
    1,759
    Location:
    Netherlands
    Mijn S uit 2013 heeft het ook. Eerst de chargeport unlocken en dan pas de laadsessie op de paal afsluiten werkt bij mij altijd, andersom gaat het fout.
     
  16. Bernie298

    Bernie298 BernardS

    Joined:
    Jul 24, 2016
    Messages:
    119
    Location:
    Beuningen
    Het unlocken van de chargeport werkt alleen als de auto ontgrendeld is. Dus als de doorhandles open staan.
    Als je de chargeport probeert te openen met de FOB of het knopje op de UMC en de auto is nog op slot dan wordt een time-out van 1 min in werking gesteld, die er voor zorgt dat eea geblokeerd wordt. Je kunt op dat moment ook niet vanuit het menu de chargeport unlocken.
    Dit is met de nieuwe firmware ingebouwd, omdat het blijkbaar voorkwam dat als meerdere auto's naast elkaar staan en er werd op de chargeport unlock FOB knop gedrukt spontaan de chargeport van de andere auto's geopend werd.
    Iedere keer dat je opnieuw met de FOB of het knopje op de UMC indrukt gaat opnieuw de time-out van 1 min in.
    Het openen van alleen de achterklep is niet voldoende, de doorhandles moeten open zijn om de time-out functie te omzeilen.
    Deze info heb ik van SeC Duiven waar ik vanmorgen ben geweest, en wilde dit jullie niet onthouden.
     
    • Informative x 8
    • Funny x 1
  17. DriesVDHoeck

    DriesVDHoeck Member

    Joined:
    Jul 2, 2016
    Messages:
    121
    Location:
    Belgium
    Zou mooi zijn moesten ze dat kunnen koppelen aan GPS gegevens. Ze weten toch wanneer er meerdere Tesla's ergens zijn, en aan SuC kunnen ze het standaard zo doen.

    Verder brengt het volgens mij momenteel meer ongemak met zich mee dan iets anders...
     
  18. RvP S

    RvP S Member

    Joined:
    Nov 2, 2016
    Messages:
    36
    Location:
    Utrecht
    #18 RvP S, Jan 6, 2017
    Last edited: Jan 6, 2017
    Helaas, ik heb er ook al 2 weken last van. Goed dat het probleem al bekend is. Laden zelf doet sinds 2 dagen ook al moeilijk, dan weer wel dan weer niet. (probleem lijkt alleen bij de eigen laadpaal te zijn).

    Overigens, het ontkoppel probleem los ik eenvoudig op door vlak voor vertrek de auto even te laten verwarmen. Fijn met het weer van dit moment en daardoor trekt ie stroom en ontkoppelt de kabel wel.
     
  19. Keezje

    Keezje Active Member

    Joined:
    Dec 17, 2013
    Messages:
    1,759
    Location:
    Netherlands
    Lijkt me niet juist. Het eerste wat ik doe als ik kom aanlopen is de chargeport unlocken, lang voordat de doorhandles me geroken hebben. Gaat prima.
     
  20. Maarten

    Maarten Active Member

    Joined:
    Nov 2, 2013
    Messages:
    2,017
    Location:
    Haarlem
    Kees, zo doe ik het ook en zo werkt het bij mij in ieder geval zonder haperen.
    Maar hij zegt dat het met de nieuwe firmware zo is?
    Als dat klopt moeten we een nieuwe routine erin laten slijten....
     

Share This Page