Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Bug: Laadkabel ontkoppelt niet

This site may earn commission on affiliate links.
Kees, zo doe ik het ook en zo werkt het bij mij in ieder geval zonder haperen.
Maar hij zegt dat het met de nieuwe firmware zo is?
Als dat klopt moeten we een nieuwe routine erin laten slijten....
Het is wel meer voorgekomen dat niet elke Tesla dezelfde nukken heeft. Ik weet alleen dat ik sinds kort ook issues heb met ontkoppelen, dat het altijd goed gaat als ik al van een afstand met de fob ontgrendel voordat ik iets anders doe; ook dat ik geen time-out regel heb ontdekt.

Benieuwd of anderen met issues mijn methode eens kunnen proberen en dan misschien geen probleem meer hebben.
 
Het unlocken van de chargeport werkt alleen als de auto ontgrendeld is. Dus als de doorhandles open staan.
Als je de chargeport probeert te openen met de FOB of het knopje op de UMC en de auto is nog op slot dan wordt een time-out van 1 min in werking gesteld, die er voor zorgt dat eea geblokeerd wordt. Je kunt op dat moment ook niet vanuit het menu de chargeport unlocken.
Dit is met de nieuwe firmware ingebouwd, omdat het blijkbaar voorkwam dat als meerdere auto's naast elkaar staan en er werd op de chargeport unlock FOB knop gedrukt spontaan de chargeport van de andere auto's geopend werd.
Iedere keer dat je opnieuw met de FOB of het knopje op de UMC indrukt gaat opnieuw de time-out van 1 min in.
Het openen van alleen de achterklep is niet voldoende, de doorhandles moeten open zijn om de time-out functie te omzeilen.
Deze info heb ik van SeC Duiven waar ik vanmorgen ben geweest, en wilde dit jullie niet onthouden.

Bij mijn classic uit 2013 heb ik geen problemen.
heb het net nog geprobeerd. Op afstand met de fob chargeport ontgrendelen ging probleemloos.
daarna de auto pas ontgrendeld.
heb vorige week nieuwe software update gekregen.

tesla moet wel voor de 2e keer aan de slag met het bandenspanningssysteem.
Hadden ze gerepareerd, maar het probleem is weer terug.
 
Aha had het probleem ook, gelukkig niet alleen!
Laadsessie herstarten en kon daarna wel ontkoppelen. Werkte bij mij altijd. Na controle bij SC Duiven hebben ze de laadpoort gekalibreerd en het werkt nog steeds prima. (1 keertje niet op 2,5 week)
Vorige week begon echter het omgekeerde.
- In achter het klepje bij de laadconnector hoor je klik, maar het klepje gaat niet open om er een kabel in te kunnen stukken: schijnt een vocht issue te zijn: workaround: helemaal recht op het laadklepje drukken en dus helpen open doen.
 
Ik ben de laatste week ook 1x geconfronteerd met een balorige laadpoort. Die was bij het thuiskomen met geen stokken open te krijgen. Pure peuterstreken maar wat wil je van een tweejarige "Ik ben twee en ik zeg nee". Uiteindelijk heb ik auto maar op slot gedaan en ben weggestapt. Na 5 minuten ben ik teruggekomen om nog eens te proberen en toen toonde het ding zich wat inschikkelijker. De nukken waren over. Precies zoals dat bij mijn (andere) kleuterdochter gaat.
 
Mijn truc is open met de keyfob en gelijktijdig het klepje naar de grond drukken. Als ie dan klik zegt gaat ie meestal wel open. Vet en kalibreren is uiteraard al meerdere keren gedaan. Mijn eerste Tesla, de P85 heeft het in de 2 jaar dat ik m had nooit gehad. Mijn huidige 90D heeft t probleem vooral als t nat is.
 
  • Like
Reactions: PascalH
Het is wel meer voorgekomen dat niet elke Tesla dezelfde nukken heeft. Ik weet alleen dat ik sinds kort ook issues heb met ontkoppelen, dat het altijd goed gaat als ik al van een afstand met de fob ontgrendel voordat ik iets anders doe; ook dat ik geen time-out regel heb ontdekt.

Benieuwd of anderen met issues mijn methode eens kunnen proberen en dan misschien geen probleem meer hebben.

Heb deze week nieuwe firmware gekregen en kan gelukkig nog steeds op de gebruikelijke wijze met de fob ontkoppelen, terwijl de auto op slot is. De ingesleten gewoonte kan blijven! :)
 
Mijn truc is open met de keyfob en gelijktijdig het klepje naar de grond drukken. Als ie dan klik zegt gaat ie meestal wel open. Vet en kalibreren is uiteraard al meerdere keren gedaan. Mijn eerste Tesla, de P85 heeft het in de 2 jaar dat ik m had nooit gehad. Mijn huidige 90D heeft t probleem vooral als t nat is.

daar heb je meteen een goede reden om toch maar voor die langverwachte P100DL - X te gaan.
;)
 
daar heb je meteen een goede reden om toch maar voor die langverwachte P100DL - X te gaan.
;)
Jaja, dat ie er komt lijkt wel zeker. Gelukkig ben ik nog voorzien van een mooie Tesla. Ik verwacht dit jaar nog wel een aantal grote verbeteringen die voor mij t wachten waard zijn. Ik reken echt op een uitgebreide HUD, beviel mij zeer goed in mijn X5. Daarnaast reken ik ook op een grote verbetering in de batterijen uit de GF op t gebied van gewicht, capaciteit en prijs. En AP2 is leuk maar het gaat nog wel een antal maanden duren voordat t beter werkt dan AP1. Daarnaast veranderen de fiscale regels voor EV's pas volgend jaar dacht ik(Teslatax) dan moet ik wel een nieuwe bestellen:). Ook heb ik nu geïnvesteerd in een absurd goede audio waar ik toch probeer meer dan een jaar van te genieten:rolleyes:.
 
  • Like
Reactions: Carl
Jaja, dat ie er komt lijkt wel zeker. Gelukkig ben ik nog voorzien van een mooie Tesla. Ik verwacht dit jaar nog wel een aantal grote verbeteringen die voor mij t wachten waard zijn. Ik reken echt op een uitgebreide HUD, beviel mij zeer goed in mijn X5. Daarnaast reken ik ook op een grote verbetering in de batterijen uit de GF op t gebied van gewicht, capaciteit en prijs. En AP2 is leuk maar het gaat nog wel een antal maanden duren voordat t beter werkt dan AP1. Daarnaast veranderen de fiscale regels voor EV's pas volgend jaar dacht ik(Teslatax) dan moet ik wel een nieuwe bestellen:). Ook heb ik nu geïnvesteerd in een absurd goede audio waar ik toch probeer meer dan een jaar van te genieten:rolleyes:.
Ik kan mij volledig vinden in jouw standpunt. Hoewel verbeteringen altijd zullen komen verwacht ik binnen afzienbare tijd wel verbeteringen in o.a. de batterij. Of de model 3 al een optie voor mij is wacht ik ook graag af.
 
Daarnaast veranderen de fiscale regels voor EV's pas volgend jaar dacht ik(Teslatax) dan moet ik wel een nieuwe bestellen:). Ook heb ik nu geïnvesteerd in een absurd goede audio waar ik toch probeer meer dan een jaar van te genieten:rolleyes:.

Inderdaad. Op een auto catalogusprijs 130K is de bijtelling nu pakweg 5K. Een zelfde auto op kenteken na 1 jan 2019 betekent een bijtelling van 20K.. Tel uit je verlies... Kost de wagen over 5 jaar gezien zo maar 37K extra in privé... Denk dat er wel meer zijn die die datum in de gaten houden.
 
Inderdaad. Op een auto catalogusprijs 130K is de bijtelling nu pakweg 5K. Een zelfde auto op kenteken na 1 jan 2019 betekent een bijtelling van 20K.. Tel uit je verlies... Kost de wagen over 5 jaar gezien zo maar 37K extra in privé... Denk dat er wel meer zijn die die datum in de gaten houden.
Als ik mijn nov 2013 S dus nov 2018 verkoop, kan iemand ander die nog 5 jaar rijden met 4% bijtelling?
Klinkt als goede restwaarde.
 
Als ik mijn nov 2013 S dus nov 2018 verkoop, kan iemand ander die nog 5 jaar rijden met 4% bijtelling?
Klinkt als goede restwaarde.

Dat zou mooi zijn....De vijfjaars-termijn is gekoppeld aan de eerste tenaamstelling. Daarna geldt gewoon de dan geldende regel. Dus als je verkoopt in nov heb je nog één maand 4% - vanaf 1-11-10 $5 over 50K en 22% over restant.

BTW - heb ook regelmatig last van de bug (om on-topic te blijven -;) )