Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Campingstekker

This site may earn commission on affiliate links.
2017-05-04%2014.14.07.jpg


Ik heb een blauwe 3 poolstekker voor de camping in Frankrijk. Kan ik de Tesla kabel hierop aansluiten? Werkt dat?

alvast bedankt voor jullie input.

groeten,

Werner
 

Attachments

  • 2017-05-04 14.14.07.jpg
    2017-05-04 14.14.07.jpg
    191.5 KB · Views: 202
Dag Werner,

Dat zal wel lukken met de normale 220 stekker (schuko) van je lader. Ik zou voor de zekerheid naar Frankrijk ook een goed en geaard verlengsnoer zonder aardepin meenemen, dan weet je zeker dat je bij een normaal stopcontact ook kunt laden zonder fase/nul problemen.
Overigens kan het laden toch nog wel eens mislukken als bijvoorbeeld de aarde van de aansluiting niet goed is of de spanning teveel fluctueert. (kan beiden gebeuren op campings) Wil je hier meer over weten zoek dan even onder 'Fivari lader' of 'juicebooster' op dit forum.
 
2017-05-04%2014.14.07.jpg


Ik heb een blauwe 3 poolstekker voor de camping in Frankrijk. Kan ik de Tesla kabel hierop aansluiten? Werkt dat?

alvast bedankt voor jullie input.

groeten,

Werner

Werner,

Als het effectief dezelfde is als op de foto gaat dat lukken met je UMC voorzien van de gewone stroomstekker.
Je contrastekker is met rand-aarde, dus indien de UMC niet start, de stekker een halve toer draaien... .
Best de stroom beperken in je auto op 13 Amps als je veilig wil werken.
 
  • Like
Reactions: Tampert