Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Car detailing tips, voor en door amateurs

This site may earn commission on affiliate links.
Ik ben in de eerste weken vier keer door de wasstraat gereden. Hij zat vol krassen. Daarna opti coat erop en wasstraat gemeden.
Las ik nou ergens dat de lak tegenwoordig harder is dan voorheen?

Lijkt me onwaarschijnlijk gezien de milieuwetgeving in Californië. Doet me denken aan de antifouling bij boten. De best werkende producten mogen bij ons ook niet meer gebruikt worden omdat ze te vervuilend zijn voor het milieu.
 
Lijkt me onwaarschijnlijk gezien de milieuwetgeving in Californië. Doet me denken aan de antifouling bij boten. De best werkende producten mogen bij ons ook niet meer gebruikt worden omdat ze te vervuilend zijn voor het milieu.

De best werkende en meest vervuilende producten mogen alleen nog worden gebruikt door Marine en overheid, particulieren mogen de zwaar vervuilende anti-fouling niet meer gebruiken.
Dit met twee maten meten pakt niet goed uit. Veel particulieren zijn niet erg gemotiveerd om de goed werkende producten links te laten liggen. Ze zijn hier weliswaar niet makkelijk meer te koop, maar er is inmiddels internet en die vervuilende spullen zijn in het buitenland overal te koop.
 
Lijkt me onwaarschijnlijk gezien de milieuwetgeving in Californië. Doet me denken aan de antifouling bij boten. De best werkende producten mogen bij ons ook niet meer gebruikt worden omdat ze te vervuilend zijn voor het milieu.

Hardere lak zou mooi zijn! en de Californische milieuwetgeving heeft daar vast weinig moeite mee, als ze dezelfde laksoorten als de Duitse premium merken gebruiken. Ik herinner me nog iets uit het filmpje van Elon Musk in het SeC Amsterdam, waar geklaagd werd over de kwaliteit van de lak. Misschien hebben ze er zomaar spontaan iets mee gedaan...