Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Car detailing tips, voor en door amateurs

This site may earn commission on affiliate links.
Hardere lak zou mooi zijn! en de Californische milieuwetgeving heeft daar vast weinig moeite mee, als ze dezelfde laksoorten als de Duitse premium merken gebruiken. Ik herinner me nog iets uit het filmpje van Elon Musk in het SeC Amsterdam, waar geklaagd werd over de kwaliteit van de lak. Misschien hebben ze er zomaar spontaan iets mee gedaan...

Ik heb me lagen uitleggen; hardere lak = meer oplosmiddelen en daar schijnt Californië niet zo blij mee te zijn..
 
Ik heb de blauwe lak en die is erg zacht. Toe de auto net nieuw was en bestoft was en ik gewoon met mijn vinger over lak wreef (niet eens hard) trok ik lichte krasjes in de lak, iets wat echt niet zou mogen, maar gelukkig had ik al een afspraak om er 2 weken laten een laag opticoat op te laten aanbrengen.


Ik zit nog steeds te twijfelen of ik de wagen nu zou laten coaten of niet .. hoe zit de verdeling hier? Coaters of non-coaters ;)
 
Ik zit nog steeds te twijfelen of ik de wagen nu zou laten coaten of niet .. hoe zit de verdeling hier? Coaters of non-coaters ;)

Je zou ook bescherming met Xpel kunnen overwegen :wink:
Wellicht duurder dan coating, maar wat een 'peace of mind' qua bescherming (steenslag, vandalisme, enz.) :smile:
Mijne is rondom met Xpel beschermd en nog geen seconde spijt over gehad.
 
Mijn S staat nu bij Serge voor spotrepair van 2 deukjes (bleken er 6 te zijn, skeeler over het hoofd gezien), 3 lagen Modesta en 8 velgcoatings. Jullie hadden me wel eens mogen waarschuwen dat het alarm af gaat (om 20:30) als er gepolijst wordt. Mijn S is van november 2013 en heb lang getwijfeld of ik het moest doen. Moet hem 3,5 dag missen
Dus Frank, ik leef met je mee!
 
Die weet ik niet maar Modesta kost rond de 900-925 euro

Xpel Ultimate is al snel maal 3. Tenminste, indien je de S rondom laat beschermen (wordt meest toegepast om voorzijde te beschermen tegen steenslag; dan natuurlijk stukken goedkoper).
Alle onderdelen van de S worden - via een Xpel cad/cam website - op de millimeter uitgesneden uit de vellen folie. Indrukwekkend om dit te zien doen (werd gedaan in Tilburg, aanrader)
 
Ik zit nog steeds te twijfelen of ik de wagen nu zou laten coaten of niet .. hoe zit de verdeling hier? Coaters of non-coaters ;)

Hier op het forum zitten verhoudingsgewijs veel "coaters". We hebben elkaar allemaal aangestoken destijds. Hier ook Opticoat Pro laten doen bij Ride & Shine (Serge doet nu alleen nog Modesta).

Geen seconde spijt van gehad. Na 14 maanden is de glans nog steeds als nieuw. Wassen is een makkie geworden (2 emmer methode) want vuil glijdt er vanaf.
 
Hier op het forum zitten verhoudingsgewijs veel "coaters". We hebben elkaar allemaal aangestoken destijds. Hier ook Opticoat Pro laten doen bij Ride & Shine (Serge doet nu alleen nog Modesta).

Geen seconde spijt van gehad. Na 14 maanden is de glans nog steeds als nieuw. Wassen is een makkie geworden (2 emmer methode) want vuil glijdt er vanaf.
Non-coater hier :) . Mijn auto is na de bemande wasstraat (met spuitwax) altijd mooi schoon en glimmend, hooguit even met een doekje de laatste druppels afdrogen. Vervolgens rij ik een halve dag en dan zit het eerste vuil van de weg er al weer op. Op een gegeven moment wordt de auto niet echt viezer meer totdat ik naar een belangrijke klant of event moet, dan gaat ie weer door de wasstraat. Ik heb geen problemen met krassen en dergelijke, althans ik zie ze niet, maar een detailer zal met een onverbiddelijke tl-lamp van alles zien natuurlijk.
Ik haal wel altijd direct vogeldrek en teer van de auto af, dat laat ik niet inbranden. Ik heb niet het idee dat de lak slechter is dan mijn eerdere auto's (mijn auto is in het eerste kwartaal van 2014 geproduceerd).
 
Gyeon coating bij mij. Gedaan door Peter van Quality Car Care. Zeer tevreden over. Het vuil is er zo vanaf en na elke wasbeurt is hij weer als nieuw. 1 velg is inmiddels overgespoten en heeft de coating niet. Die wordt echt veel viezer dan de andere velgen.
 
Na het "twee emmertjes" wassen en uiteraard goed eerst afspuiten kwamen deze me tegemoet.. Géén idee hoe die er gekomen zijn...
b92b85241c6d9b92d7f19dd082d870bd.jpg

3ea8cf080b249486e9e15f9f9d394ca1.jpg


Deze is van de kofferbakklep rechtachter
 
Balen voor je, Paul! Die van rechtsachter lijken me een vorm van vandalisme :(

Ziet er inderdaad uit als vandalisme.
Doet me denken aan de teksten die ik een tijdje geleden op m'n motorkap vond. Iets van 'f*ck' 'porno' en mijn naam (verkeerd gespeld). Vond het wel een beetje creepy. Heb na het wassen eigenlijk nog niet goed in het licht gekeken of het blijvende krassen heeft opgeleverd... :frown:

image.jpg
 
Heb ook een vraag over de coating. In januari is er een Modesta coating gekomen op de Tesla en sindsdien is hij twee keer gewassen met twee emmers en de juiste shampoo. Ik was altijd in de veronderstelling dat de hardheid van de coating enige swirls/krassen voor een langere periode zou moeten tegengaan echter bleek het mooie zonnetje van gisteren toch aardig wat (lichte) krassen te onthullen op de lak. Wat is de ervaring van jullie met een coating op de lak? Is dit normaal?