Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

CarPlug Electrabel

This site may earn commission on affiliate links.
Heb me deze week eindelijk een MS85 besteld met dual chargers. Na het lezen van thread rond opladen, verlies ik een beetje totaal beeld (te veel bomen in het bos ;-).
Concrete vraag: is CarPlug een goede oplossing om op max. capaciteit te kunnen laden (zo kort mogelijk dus en de capaciteit van de dual chargers te gebruiken ?) - Of neem ik best een andere laadpaal?
Kan iemand me een goede leverancier/installateur in Belgie aanwijzen ? Meeste sites verwijzen naar NL. (zoals gewoonlijk loopt Belgie weer gigantisch achter)
 
Volgens mij kan Carplug enkel aan max 10 amp laden, monofase, reden waarom ik wacht op een serieuse oplossing van Tesla. Het is gewoon hun UMC die niet werkt, andere laders doen het wel zonder problemen !
 
Heb me deze week eindelijk een MS85 besteld met dual chargers. Na het lezen van thread rond opladen, verlies ik een beetje totaal beeld (te veel bomen in het bos ;-).
Concrete vraag: is CarPlug een goede oplossing om op max. capaciteit te kunnen laden (zo kort mogelijk dus en de capaciteit van de dual chargers te gebruiken ?) - Of neem ik best een andere laadpaal?
Kan iemand me een goede leverancier/installateur in Belgie aanwijzen ? Meeste sites verwijzen naar NL. (zoals gewoonlijk loopt Belgie weer gigantisch achter)


Kijk even op BeCharged.eu
 
Heb me deze week eindelijk een MS85 besteld met dual chargers. Na het lezen van thread rond opladen, verlies ik een beetje totaal beeld (te veel bomen in het bos ;-).
Concrete vraag: is CarPlug een goede oplossing om op max. capaciteit te kunnen laden (zo kort mogelijk dus en de capaciteit van de dual chargers te gebruiken ?) - Of neem ik best een andere laadpaal?
Kan iemand me een goede leverancier/installateur in Belgie aanwijzen ? Meeste sites verwijzen naar NL. (zoals gewoonlijk loopt Belgie weer gigantisch achter)
Ik gebruik een CarPlug met dual chargers. Levert "maar" 20 km/u op (1fase & 16A), maar dat volstaat ruimschoots voor mij (150 beroepshalve km/dag). En bovendien zou er in april een 3-fase model uitkomen, waarmee je naar 70 km/u kunt gaan.
 
Ik heb al 2 keer het on-line formulier ingevuld om mij te contacteren gezien de informatie mbt de Carplug op de site van Electrabel heel mager is.

Weet je toevallig of er intussen al enige evolutie is in het vermogen van de Carplug?

Na herhaaldelijk aandringen via allerlei kanalen (die mannen willen precies niet al teveel verkopen, krijg ik de indruk) heb ik nog steeds geen offerte gekregen voor de driefazige opvolger (die Nextender zou heten, of zoiets?). Ik sta dus nog nergens, alhoewel eerst gesproken was over eind april, dan eind mei, dan eind juni, dan eind juli, dan...
 
Merkwaardig dat ze niet meer aandacht besteden aan prospecten met een elektrische wagen.
Voor elektriciteitsleveranciers lijkt me een aantrekkelijk aanbod aan laadstations ideaal om aan klantenbinding te doen.
Zeker als er on-line services aan verbonden zijn die je verliest als je je abonnement zou overzetten naar een andere leverancier.

Vorige week deed Electrabel nog een investering in de Belgische startup Powerdale (GDF Suez investeert in start-up - Kanaal Z | powered by: Knack – Trends - MoneyTalk).
Misschien zijn ze van plan de oplossing van Powerdale aan te bieden?

Als ik iets verneem van Electrabel zal ik het niet nalaten de TMC lezers up-to-date te houden.
 
@leysfi, ik heb die Nexxtender gevonden: Nexxtender Single released ! | Powerdale
Ga eens inlichtingen inwinnen bij Powerdale mbt kostprijs en beschikbaarheid...

Na herhaaldelijk aandringen via allerlei kanalen (die mannen willen precies niet al teveel verkopen, krijg ik de indruk) heb ik nog steeds geen offerte gekregen voor de driefazige opvolger (die Nextender zou heten, of zoiets?). Ik sta dus nog nergens, alhoewel eerst gesproken was over eind april, dan eind mei, dan eind juni, dan eind juli, dan...
 
die mannen denken waarschijnlijk dat we als Elon Musk volgers al wel wat gewoon zijn van wat opschuivingen en ze die trend gewoon willen aanhouden :p

LOL :rolleyes:

Ik heb een paar dagen terug 2 replies gepost in deze thread maar ze moeten blijkbaar nog door een administrator goedgekeurd worden omdat er links in staan.
Ben met een queeste bezig bij Electrabel en kom elke dag een stapje dichterbij. Gisterenavond nog een e-mail gekregen van iemand intern dat ze mij gaan contacteren.
Van zodra ik de laatste info heb breng ik hier verslag uit.
 
LOL :rolleyes:

Ik heb een paar dagen terug 2 replies gepost in deze thread maar ze moeten blijkbaar nog door een administrator goedgekeurd worden omdat er links in staan.
Ben met een queeste bezig bij Electrabel en kom elke dag een stapje dichterbij. Gisterenavond nog een e-mail gekregen van iemand intern dat ze mij gaan contacteren.
Van zodra ik de laatste info heb breng ik hier verslag uit.

Heb na weken wachten een offerte gehad van Electrabel - is dubbel zo duur als BlueCorner
 
Heb na weken wachten een offerte gehad van Electrabel - is dubbel zo duur als BlueCorner

Ik heb vandaag duidelijkheid gekregen over het huidige 22kW aanbod van Electrabel.
De laatste generatie van de Car Plug noemt de "Single Wallbox Nexxtender" en werd ontwikkeld door de Belgische startup Powerdale uit Sint-Genesius-Rode.
Het toestel is nog maar sinds 31/7 beschikbaar:

ATT11049 1.jpg


Op 6 augustus raakte trouwens bekend dat GDF Suez (de moeder van Electrabel) een forse investering heeft gedaan in Powerdale en hiermee 33% van de aandelen heeft verworven.

De normale prijs voor enkel het toestel is, hou jullie vast, maar liefst 2.596 EUR ex BTW.
Momenteel biedt Electrabel het aan voor de promo prijs van 1.999 EUR ex BTW.
Het heeft een kleuren LCD scherm en er zit (gratis) een connectie in met de back office software van Electrabel (je moet hiervoor wel een LAN kabeltje inpluggen, voorlopig nog geen WiFi).

Het toestel wordt geplaatst en in dienst gezet door de producent, Powerdale, voor een bedrag van 420 EUR ex BTW.
Als je er een type 2 laadkabel van 8m bij wenst kan dat voor een meerprijs van 300 EUR ex BTW.

Hiermee zijn we echter nog niet rond want Powerdale zorgt niet voor de integratie in de elektriciteitskast.
Hiertoe wordt een beroep gedaan op de diensten van Cofely Fabricom, nog een dochter van GDF Suez, die hiervoor een prijs opmaakt afhankelijk van de uit te voeren werkzaamheden.

Niet vergeten dat er ook nog een keuring noodzakelijk is van de elektrische installatie. Het zou mij verwonderen als de kost hiervan in de prijs is inbegrepen...
En meer dan waarschijnlijk een verzwaring van de aansluiting naar 3F+N 50A waar je in het beste geval een budget van 800 EUR voor moet ophoesten.

Zonder rekening te houden met de prijs ziet het aanbod van Electrabel er aantrekkelijk uit maar zoals @Hans69 al terecht opmerkte, veel duurder dan de alternatieven.

Als er geïnteresseerden zijn die graag het e-mail adres of nummer van een contactpersoon bij Electrabel wensen, PM mij even.
Wat je invult op het formulier op de website van Electrabel verdwijnt namelijk in een zwart gat...

Ik ga nog wat alternatieven onderzoeken. :frown: