TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker and becoming a Supporting Member. For more info: Support TMC

CCS laadpoort upgrade

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by simonsmidt, May 15, 2020.

  1. simonsmidt

    simonsmidt Member

    Joined:
    Apr 21, 2014
    Messages:
    787
    Location:
    Overijse, België
  2. michelh

    michelh Active Member

    Joined:
    Jan 22, 2018
    Messages:
    1,054
    Location:
    Arnhem
    De laadsnelheid wordt niet hoger, het aantal mogelijke snelladers wel. Voor mij was dat de belangrijkste reden om mijn P85 (2013) van de upgrade te voorzien. Alle SuCs bezet? Door naar FastNed.

    Wat voelt dat alweer lang geleden: volle SuCs...
     
    • Informative x 1
  3. AustinP

    AustinP Active Member

    Joined:
    Apr 6, 2015
    Messages:
    1,072
    Location:
    Belgium
    Dit is toch verontrustend. Zou dat betekenen dat nieuwe v3 enkel met CCS zullen komen (zoals in Londen bv) & dus SuC met Type2 zullen langzamerhand verdwijnen :confused:
     
  4. CJA Hulskamp

    CJA Hulskamp M3 RWD LR B/B

    Joined:
    Jan 30, 2016
    Messages:
    3,287
    Location:
    Koog aan de Zaan
    Eigenlijk toch mooi dat je door een Upgrade gewoon mee kan bij de nieuwe oplaad stekkers. Zie het toch niet snel gebeuren bij je EV met Chademo.
     
  5. NicoV

    NicoV Supporting Member

    Joined:
    Jan 10, 2016
    Messages:
    1,810
    Location:
    Zulte, Belgium
    Ik heb ook net die mail gehad, ik wist niet eens dat mijn 2016 90D compatibel was met die upgrade. Lijkt me ook dat future superchargers alleen CCS zullen hebben.
     
  6. wooter

    wooter Nou ik heb niet te klagen over Tesla support

    Joined:
    May 3, 2017
    Messages:
    4,692
    Location:
    Belgium
    Denk er ook aan dat er met die upgrade alle nieuwe CCS2-netwerken beschikbaar worden, en je bij nieuwe V3 superchargers dus ook geen gedeeld vermogen meer zal zien.

    Ik ben er vrij zeker van dat met de uitbreiding van V3 superchargers je niet veel meer V2 stalls zal zien bijkomen. Misschien 4 of zo in een hoekje waar S en X eigenaren zonder upgrade kunnen gaan parkeren.
     
  7. michelh

    michelh Active Member

    Joined:
    Jan 22, 2018
    Messages:
    1,054
    Location:
    Arnhem
    Hij is goed beschouwd ook niet compatibel: bij de upgrade worden zowel de hardware als de software aangepast. Bij mij kwam onder de achterbank een nieuw kastje.
     
  8. nico180

    nico180 creating simple things - is true talent

    Joined:
    Apr 9, 2016
    Messages:
    1,335
    Location:
    Zutphen, Netherlands
    ik ben erg benieuwd welke vermogen je kan laden op de oudere 90(D) accu bij een ionity of andere 'fast' charger.
     
  9. Phil V

    Phil V Active Member

    Joined:
    Aug 31, 2016
    Messages:
    1,865
    Location:
    Ten zuiden van Aalst (B)
    Volgens de mail zou er geen ‘pairing’ impact meer zijn. Dus toch sneller laden. Zelfs als je getopt bent is er dan nog een geringe verbetering. Als je een paar deelt, kan je tot 35kW beperkt worden.
    De auto bepaalt hoeveel je krijgt. Als meer dan 95kW laden slecht is voor je batterij, dan is dat met een andere stekker nog steeds zo.
     
  10. nico180

    nico180 creating simple things - is true talent

    Joined:
    Apr 9, 2016
    Messages:
    1,335
    Location:
    Zutphen, Netherlands
    volgens mij, is 'pairing' impact altiid nog van toepassing op de huidge superchargers V2.

    deze pairing impact zal je niet hebben op nieuwe generatie SuC V3

    @Phil V kan je de inhoud even copy/pasten hier? ben gewoon benieuwd (edit; nevermind... ik zie net hierboven een post met inhoud van mail)

    het is goede ontwikkeling dat de CCS dus ook op een 90 accu gaat ( die tot/met 2016 geleverd zijn)
     
  11. Herbie65

    Herbie65 eigenaar TESLAND.COM en AlloyGator.nl

    Joined:
    Dec 2, 2014
    Messages:
    879
    Location:
    Netherlands
    Ik kreeg deze mail ook voor mijn 2014 Model S. Die pairing is het probleem niet, want na 185.000 km ik op een Suc zelfde hoger dan 60kWh uit..... Als ze nou ook gelijk de automatisch sluitende laadpoort er bijzetten, dan heb ik er wel oren naar....
     
  12. M@rtinV

    Joined:
    Jan 15, 2018
    Messages:
    304
    Location:
    Amsterdam
    Zonder CCS en met MCU1 in een hoekje weggestopt worden :cool:

    Net 135 kW gehaald bij Fastned.
     
  13. NicoV

    NicoV Supporting Member

    Joined:
    Jan 10, 2016
    Messages:
    1,810
    Location:
    Zulte, Belgium
    “Onder de achterbank”: betekent dat dat je geen bruikbare plaats kwijt bent?
    Ik vraag me af of die upgrade nuttig is voor mij. Ik heb al een Chademo adapter (3x gebruikt) en kan dus al op de meeste alternatieve plaatsen snelladen. Als ik het goed begrijp zou ik met die upgrade dan aan 100kW op niet Tesla laders kunnen laden. Zolang nieuwe supercharger sites (waar ik gratis kan laden) nog steeds enkele old-style supercharger kabels hebben zie ik er niet veel voordeel in.
     
    • Like x 1
  14. nico180

    nico180 creating simple things - is true talent

    Joined:
    Apr 9, 2016
    Messages:
    1,335
    Location:
    Zutphen, Netherlands
    ik hoop dat alle SuC v3 betaald is en nog hogere idle fee, dus echt als een quick charge te gebruiken.

    het gratis superchargen klinkt natuurlijk wonderlijk, totdat er (en dat gebeurt dus te veel) er veel te lang geladen wordt waardoor er kans betsaat op wacht rijen. ik zeg niet dat iedereen dat doet - maar het gebeurt.

    ik gok op gedeelde setups bij de superchargers voor SuC v3 CCS wie betaald en snel door wil, SuC v2 voor wie tijd heeft en niet uitmaakt als langer duurt.
     
  15. sweep

    sweep Member

    Joined:
    Feb 7, 2016
    Messages:
    251
    Location:
    ZH, Netherlands
    Zou wel heel fijn zijn als de nieuwe V3 lokaties ook nog een beperkt aantal V2 stalls hebben voor de oudere S en X modellen.
    Is het technisch heel ingewikkeld voor Tesla om met bestaande V2 lokaties wat stalls (en bijbehorende charger/trafo/eh?) uit te wisselen?
     
  16. jeJochen

    jeJochen Member

    Joined:
    Aug 9, 2015
    Messages:
    410
    Location:
    Wingene, Belgium
    CCS-laadpoort Upgrade is beschikbaar voor uw Model S.
    Deze upgrade geeft u toegang tot de nieuwste generatie V3 Superchargers. De V3 technologie biedt een verbeterde vermogensverdeling, uw wagen deelt dan niet meer het vermogen met de wagen naast u. Naast ons Superchargernetwerk is uw Model S, na deze upgrade, compatibel met openbare CCS laadpunten in heel Europa.
    Een CCS-upgrade kost €500,- en bestaat uit een aanpassing aan uw laadpoort en een CCS Combo 2 adapter. Plan een serviceafspraak via uw Tesla App om de upgrade te laten uitvoeren.
     
  17. wooter

    wooter Nou ik heb niet te klagen over Tesla support

    Joined:
    May 3, 2017
    Messages:
    4,692
    Location:
    Belgium
    Ik heb ook een CHAdeMO adapter, en sinds de CCS upgrade heb ik die niet meer gebruikt.

    Het voordeel van de CCS upgrade is dat je bij FastNed en IONITY en andere netwerken aan dezelfde snelheden als superchargers kan laden, en niet meer beperkt bent tot de snelladers met CCS2/CHAdeMO/22kW Type2 die maximum 50kW geven.
     
    • Informative x 1
  18. Gamechanger

    Gamechanger Member

    Joined:
    Mar 24, 2016
    Messages:
    313
    Location:
    Herselt
    Wordt de nieuwe model S/x nu ook met CCS uitgerust of nog met de oude Laadpoort?
     
  19. NicoV

    NicoV Supporting Member

    Joined:
    Jan 10, 2016
    Messages:
    1,810
    Location:
    Zulte, Belgium
    Bij mijn weten krijg je tegenwoordig de CCS adapter er bij. Dus zelfde systeem als de Model S/X CCS upgrade, alleen is dat al standaard voorzien.
     
    • Informative x 1
  20. Faiz71

    Faiz71 Active Member

    Joined:
    Jul 16, 2017
    Messages:
    1,358
    Location:
    Amersfoort NL
    Vandaag ook het mailtje van Tesla ontvangen voor onze MX (2017).
    Alleen als ik op de knop “meer info” druk, dan kom ik op een error pagina :confused:

    Wellicht iemand hier het antwoord op de volgende vraag heeft (het is me nog niet helemaal helder of m’n huidige laadkabel nog bruikbaar blijft)
    Wordt de oude laadpoort vervangen voor een CCS laadpoort, of wordt de interne lader aangepast en krijg je er een adapter bij voor als je aan een CCS lader gaat laden.

    Thanks!
     

Share This Page

  • About Us

    Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.
  • Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.


    SUPPORT TMC