TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

Center Console Insert - ervaringen?

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by Stefandv, Jan 20, 2015.

1. Stefandv

Stefandv Member

#1 Stefandv, Jan 20, 2015
    Last edited: Jan 20, 2015
    Ben aan het uitkijken voor een Center Console Insert voor mijn toekomstige Tesla.

Ik lees dat de Center Console van Tesla verschrikkelijk moeilijk te verkrijgen is en dat deze enkel voor Piano Black beschikbaar is momenteel.
    http://shop.teslamotors.com/collections/model-s/products/premium-center-console

Anderzijds is de CC van Evannex wel vlot beschikbaar, zelfs in Carbon dewelke ik zou kiezen.
    http://evannex.com/products/center-console-insert-cci
    Wel een stuk duurder en allicht nog invoerrechten te betalen... (wie heeft deze al gekocht?)

Heeft iemand hier ervaring in deze CCI's?

2. selsrog

selsrog Member

Geen ervaring (Edoch, ook even overwogen).

Na bijna 10 maanden wachten op de Tesla console, waaronder effectief 7 maanden met de Tesla overweeg ik zeer sterk om mijn bestelling te annuleren.
    Het heeft wel iets, zo een open ruimte...

3. Stefandv

Stefandv Member

Ik hoor alleen maar "lange wachttijden" voor de Tesla console... toch bizar. Op de website staat ook dat ze ergens in 2015 de andere (oa Carbon) gaan leveren. Lijkt me toch iets vreemds... Waarom niet gewoon op de optielijst zetten - of beter... standaard leveren.

Zo een lege ruimte geeft toch aanleiding voor chaos daar...

Ik hoop dat er iemand al wat ervaring heeft met de Evannex consoles want die zou ik toch willen bestellen.

4. JoeNe

JoeNe EU P 1662

Ik heb er eentje van Tesla en ben er zelf heel blij mee. Want ik miste wel wat opbergruimte in mijn Tesla. Nu ligt alles mooi weggeborgen en toch nog binnen bereik.

5. Stefandv

Stefandv Member

En effectief heel lang moeten op wachten?

6. Andre

Andre Member

SINDS dec 2013 heb ik er 1 van TESLA ACCESSORIES in mijn S85. Superhandig en van goede kwaliteit, matching obeche mat en leer zoals mijn interieur.
    Ik was wel 1200 euries kwijt totaal maar het is de moeite waard !

7. MJKA

MJKA Member

Ik heb er ook een van Tesla origineel. Piano black met leer. Dat kleine stukje piano black kun je eventueel met carbon bekleden, heb ergens in een thread gelezen dat je dat makkelijk zelf kan doen.
    Ik ben er superblij mee, geen spullen meer door de hele auto heen als je een dragrace start doet ;-) En de piano black versie is volgens mij bij Tesla redelijk snel verkrijgbaar.

8. Stefandv

Stefandv Member

OK bedankt voor de feedback. Denk dat ik dan toch maar voor het origineel ga gaan... Piano Black eventueel (heb begrepen dat dat stukje allicht toch altijd "open" is). Daarna eventueel bekleden> Thanks @MJKA.

9. Peebee01

Peebee01 Member

hoeveel kost de originele van Tesla in Belgie/Nederland eigenlijk? Ik zie $600 op de website en de mogelijkheid een service center in NAR te kiezen. Maar hoe werkt het in BeNeLux?

10. MJKA

MJKA Member

De prijs van de Premium Center Console - Piano Black is Є 550.01 inclusief BTW.

11. jm71

jm71 Member

Ik heb zojuist een e-mail gestuurd en kreeg het identieke antwoord. M.a.w., ik kan dit bevestigen. Alleen kunnen ze geen schatting geven van de levertijd. Je komt op een wachtlijst.

12. MJKA

MJKA Member

Ook de piano black versie? Ik kreeg van de week nog een email dat de mijne binnen was, terwijl ik er al 2 maanden eentje heb. lijkt me dat ze er vanaf willen....

13. jm71

jm71 Member

Yep, piano black heb ik aangegeven. Kennelijk zijn ze er alweer doorheen. Ze waren afhankelijk van levering vanuit de VS en konden me niks garanderen. Overigens verder een heel snel en correct antwoord gekregen hoor.

14. Steven

Steven Member

Wel grappig die € 0,01 ... . Wel heel nauwkeurige kosten/marge berekening bij Tesla :wink:.

15. Dirk VP

Dirk VP Member

Sinds november heb ik de middenconsole van Tesla en, eerlijk gezegd, vind ik het niet zo'n succes. Positief is dat je over wat meer opbergruimte beschikt voor spullen die je altijd in de auto laat (brillen bvb) en die nu niet meer zichtbaar zijn van buitenaf. Maar een teleurstelling was de iPhone connectie: zit je telefoon in een hoesje dan kan je hem niet aansluiten op de connectie tenzij je hem uit de hoes haalt.

16. Stefandv

Stefandv Member

Eventueel zoiets gebruiken:
    http://www.amazon.com/Lightning-Accessories-Functionality-dockStubz-CableJive/dp/B00KH08E1A/ref=sr_1_1?s=electronics&ie=UTF8&qid=1415902409&sr=1-1&keywords=lightning+extender

17. Dirk VP

Dirk VP Member

Bedankt voor de tip, 'k ga het eens bekijken.

18. pjhartog

pjhartog Member

Ik heb er in 2013 - voor levering in september van mijn S - eentje uit de VS meegenomen van Evannex - ik ben er zeer tevreden over en als ik mijn auto zou inruilen voor een P85D zou ik hem meenemen. Zeer prettig om de ruimte te hebben en niet alles te zien rondschuiven.

19. Harald

Harald Member

#19 Harald, Jan 25, 2015
    Last edited: Jan 25, 2015
    Die van mij was piano black. heb hem net laten wrappen. Ben ook tevreden.
    Wat heb jij het laatst gekocht voor je Tesla Model S - Page 53

20. ReNe

ReNe Member

Ik heb ook de Tesla CCI overwogen die er absoluut fraai afgewerkt uitzien, maar er ook meer een 'gewone' auto van maken wat betreft interieur looks. Zelf heb ik daarom de volgende console organizer in mijn auto:
    http://www.teslaandmore.com/index.php/products/center_console_organizer-detail

Welliswaar blijft alles in het zicht maar wel netter en.....het is P85 acceleratieproof:smile:

Share This Page