Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Center display hangt steeds na bezoek SeC

This site may earn commission on affiliate links.
Eerlijk gezegd vind ik het allemaal wat 'verdacht'. Je brengt je auto naar de sec en zonder dat er nieuwe firmware wordt geïnstalleerd verandert er iets in de software. Ook denkt de auto kennelijk dat de huidige software ouder is en wil hij de bestaande versie herinstalleren. Alsof er vanaf het Tesla WiFi netwerk malware geïnstalleerd wordt of dat er in de firmware geknoeid wordt (door iemand die zich toegang heeft verschaft, niet door Tesla). Het zit mij in ieder geval niet helemaal lekker. Zeker nu ik lees dat ik niet de enige ben waarbij dit gebeurd is..

Nadat gisternacht 2018.50.6 is geïnstalleerd lijken mijn problemen opgelost, maar waarom werd er dan eerst een oudere versie geïnstalleerd? 2018.50.6 was er al veel langer. Waarom kreeg ik die dan niet gelijk?
Ergens zit hier wat mij betreft een luchtje aan.
 
Mijn auto staat nu al weer 1,5 week bij het SeC voor o.a. allerlei ongewenste eigenschappen van de software op de auto.
Bijzonder is idd dat het eerste wat kon zien via de app is dat het SeC de versie 2018.48.12.2 opnieuw heeft geinstalleerd op de auto.
Uiteraard kan het zijn dat ze eerst nog een factory reset hebben gedaan maar dat zal ik wel zien als ik de auto ga ophalen.
 
Ik heb mijn klachten overigens vrijdagmiddag gemeld bij het algemene service nummer. SeC Amsterdam zou contact met me opnemen. Tot op heden niks gehoord. Dat terwijl ik aangaf dat zelfs mijn kleine scherm tijdens het rijden in een halve boot-loop terechtkwam nadat het centrale scherm was vastgelopen en ik een taalwissel heb gedaan. De service medewerker nam dat vrij serieus omdat je zonder je teller natuurlijk niet mag rijden.