Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

centerconsole

This site may earn commission on affiliate links.
ik ben het beu dat alles rondslingert en dat een drankje onder je elleboog moet zitten. Wie dit getekend heeft,.... Ik snap echt niet waarom.

Wie heeft een centerconsole gekocht en waar en tevreden?
Ik, bij tesla accessories.com. Google er maar naar, weet nu niet uit mijn hoofd wat de web-site is. Ik was wel totaal rond de 1200 euries kwijt , incl invoerrechten, maar hij bevalt prima.
 
Ik, bij tesla accessories.com. Google er maar naar, weet nu niet uit mijn hoofd wat de web-site is. Ik was wel totaal rond de 1200 euries kwijt , incl invoerrechten, maar hij bevalt prima.

Die heb ik ook. Heb hem zelf uit de VS meegenomen. Wel aangegeven bij invoer. Maar voornamelijk BTW dus dat kreeg ik weer terug.
Prijs is afhankelijk van de uitvoering. (met een niet gangbare Signature kleur leer en carbon fibre vineer betaalde ik wel de hoofdprijs).

Het ding is (net als de auto) Amerikaans en dus niet van de hoogste kwaliteit. Zo schoof bij mij bij het remmen het schuifklepje vanzelf wat naar voren tijdens het rijden/remmen. Moest ik zelf maar een paar stukjes tape onder plakken (die overigens wel effectief zijn). Ook moet je er er niet te hard aan trekken anders laten de zijkanten los (maar meestal druk je er juist tegen met je been; dus alleen 'handle with care' bij (de)installatie, die overigens heel eenvoudig is.

Het ding ziet er wel goed uit. Kleur van het leer match bijna perfect met het Tesla leer. Voor de niet-Tesla-kenner valt het zeker niet op dat het ding er later ingestopt is.

De funtie van het ding bevalt me prima. Afsluitbaar bakje om de gebruikelijk rotzooi in te gooien (wasmuntjes, laadpasjes, parkeerschijf, etc). Bekerhouder voor af en toe een fles/beker (want wie verzint er nu een bekerhouder in de armleuning). Was ook iemand hier op het forum die een telefoonhouder met zuignap heel handig in de bekerhouder had geparkeerd. Zelf leg ik mijn telefoon (met opengeklapt hoesje) op het schuifklepje van het bakje. Daar ligt hij behoorlijk stabiel (mede door het haakje van het hoesje die in de ribbels van het klepje haakt en voorkomt dat hij voor of achteruit schuift bij overmatig optrekken of afremmen), goed zichtbaar en prima bedienbaar.

De ipod/telefoon houder van het ding zelf (bakje dicht tegen het middenconsole aan) is een beetje een onnozel ding. Uit zijn bodem kun je een USB kabel omhoog trekken. (die vanaf de USB poort op het middenconsole netjes is weggewerkt onder de CCI) Maar om die aan je telefoon (oid) vast te maken moet je een behoorlijk eind kabel uit laten steken anders is het niet te doen. Daarmee is er eigenlijk geen verschil meer met het kabeltje gewoon direct aansluiten op de USB poort.
Mocht je de telefoon of ipod toch in dat bakje leggen dan zie je dus niets en kun je hem ook niet meer bedienen (behalve dan natuurlijk via het hoofdscherm)
 
Erg prijzige grap voor iets dat er uiteraard vanaf het begin in had moeten zitten. Ik heb mijn Tesla nog niet (aanstaande zaterdag! joepie!) maar ik kijk niet uit naar het gebrek aan fatsoenlijke bergruimte. In mijn huidige auto heb ik een bekerhouder in de deur, vreselijk handig. Ook de 'kaartenvakken' gebruik ik voor spulletjes. Ik heb een ontzettende hekel aan gerammel, en dus ook aan rondvliegende zaken. Wellicht leg ik zo'n antislipmatje in dat grote vak in het midden, zodat m'n telefoon etc niet door die bak heen stuiteren bij elke bocht en elke acceleratie of remactie. Meer dan 1000 keiharde euro's vind ik te gortig. Eigenlijk zou Tesla hier iets voor moeten maken, en dat aan alle bezitters kosteloos moeten naleveren. Is gewoon iets dat er in hoort te zitten bij een auto van een TON. Maar goed, dat gaat niet gebeuren... zal wel een dure optie worden.

- - - Updated - - -

O wacht, daar had ik nog even niet op geklikt!
Dat is nog te overzien, voor $ 650... ben benieuwd wat de euro prijs wordt.. ga ik zaterdag vragen!
 
Dat is geen verkooppraatje!

Wellicht niet direct, maar ik zou het ding wel aanraden (eigenlijk hetzelfde als de MS zelf: als je er maar niet teveel van verwacht).

Beste man van Teslaccessories.com (waar ik goed contact mee had) vroeg me een referentie voor de website te schrijven.
Heb hem toen ook dit eerlijke verhaal verteld en gesuggereerd dat hij wellicht wel in die feedback geinteresseerd was maar niet als referentie op zijn website.

En ja voor 1000 Euri krijg je dit wellicht ook wel zelf gemaakt, maar dan moet je je eigen tijd niet meerekenen.
In het kort is het een MDF 'houten' doos met wat carbon fibre (of ander type) fineer bovenop, een nogal goedkoop bakje met schuifluikje (gok dat dit soort spul in de wereld van boten- en camperbouwers goed verkrijgbaar is) en een laagje vilt op de onderkant. Daar zijn twee met leer overtrokken zijpanelen tegenaan gezet. Zitten vast met een soort plastic deuvels (daar zit gelijk ook het zwakke punt; daar moet je niet aan trekken).

De mannen hebben voornamelijk goed werk verricht in het zoeken van matchend vineer en leer kleuren.

Heb al wel gedacht om zelf wat reverse engineering te doen en een soortgelijk ding te bouwen maar dan met grotere/hogere zijpanelen zodat je je rechterbeen er tegenaan zou kunnen leggen. Eenvoudig idee, maar de uitvoering is wat lastiger omdat hij er dan niet zo maar in en uit te halen is. En het originele bakje onder het 17'' scherm zit eigenlijk in de weg als je de zijpanelen mooi wilt laten aansluiten bij de zijkanten van het scherm.
 
Iemand deze al gekocht.
http://www.aliexpress.com/item/Reta...o-Storage-Box-Multi-use-Tools/2043366340.html
Knipsel.JPG

Vraag me af hoe lang de telefoon blijft staan met mijn rijgedrag en voordat ik hem alsnog moet gaan zoeken onder de stoelen ;-)