Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Chat met Tesla

This site may earn commission on affiliate links.
Ik had ook een niet beantwoorde reeks SMSjes aan Tesla gestuurd. Uiteindelijk een service afspraak ingepland en toen werd na nog een paar smsjes ik gebeld. Als ik het goed heb begrepen van de Service Center medewerker dan is het systeem zo ingericht dat sms berichten in de tickets terecht komen en dat ze daar geen aparte notificatie van krijgen. Wat aan mijn kant op mijn telefoon er dus uitziet als één sms conversatie wordt aan hun kant opgeknipt in verschillende tickets door de tijd heen.

En dan zien ze het dus niet altijd, zeker niet als het ticket is gesloten (dan krijg je wel een automatische sms terug dat het ticket is gesloten). Ga je dan door met sms berichten sturen dan komen die terecht in het reeds gesloten ticket zonder notificatie bij Tesla.

Ik begreep dat de beste manier om ze te bereiken (service center) toch is om service afspraak in te plannen, dat wordt (in Duiven) in ieder geval wel gelezen en ik merk ook dat ze acteren op aanvullingen van informatie daar. Ik geloof dat de service center medewerkers het zelf ook niet zo ideaal vinden, maar dat ze niet zoveel invloed hebben op hoe het wordt ingeregeld.
 
@Faiz71 Hij valt nog in garantie, maar dit is geen garantie kwestie.
De mobile service monteur had de diagnose stekker onder het scherm niet goed opzij weggewerkt waardoor de sliding door van de middenconsole niet open wilde. Ik wist gelijk wat 't was (was al eens eerder voorgekomen), en de monteur wist 't niet. Ik heb toen dus zelf het bakje onder het scherm verwijderd en de stekker op de juiste plek gelegd. Daarna bleek het klikmechaniek van de sliding door alleen stuk. Kan zijn gebeurd door het wegleggen van de stekker, maar ook daarvoor al door het er tegenaan duwen bij openen van 't deurtje. Het was sowieso niet kapot gegaan als de monteur de stekker gelijk goed had weggelegd.
De monteur heeft echter aan service doorgegeven dat het kwam doordat ik een kabeltje van mijn telefoonhouder aan het verleggen was, wat gewoon absoluut niet waar is.
 
  • Informative
Reactions: Faiz71
@Faiz71 Hij valt nog in garantie, maar dit is geen garantie kwestie.
De mobile service monteur had de diagnose stekker onder het scherm niet goed opzij weggewerkt waardoor de sliding door van de middenconsole niet open wilde. Ik wist gelijk wat 't was (was al eens eerder voorgekomen), en de monteur wist 't niet. Ik heb toen dus zelf het bakje onder het scherm verwijderd en de stekker op de juiste plek gelegd. Daarna bleek het klikmechaniek van de sliding door alleen stuk. Kan zijn gebeurd door het wegleggen van de stekker, maar ook daarvoor al door het er tegenaan duwen bij openen van 't deurtje. Het was sowieso niet kapot gegaan als de monteur de stekker gelijk goed had weggelegd.
De monteur heeft echter aan service doorgegeven dat het kwam doordat ik een kabeltje van mijn telefoonhouder aan het verleggen was, wat gewoon absoluut niet waar is.
Aiii da’s qudt zeg. Vooral als je iets probeert te fixen wat in eerste instantie meteen goed moest worden gedaan.

Vandaar blijf ik ook van mijn deurmechniek af (deur opent niet, waarschijnlijk op te lossen met WD40, maar dat mogen ze in de werkplaats wel uitvinden)
 
Voor wie de roze bril niet meer goed past; je zou eens een melding bij de ACM kunnen doen (als je Nederlander bent) omdat Tesla zich niet houdt aan de regels voor webshops (wat het is, omdat je de auto alleen online kan kopen).

Ik heb in het evaluatieformulier dat ik na levering kreeg ook al vermeld dat Tesla hierin de wet overtreedt (in het Engels, maar toch niet de illusie dat iemand die formulieren echt doorleest).

1. Is uw bedrijf vindbaar en aanspreekbaar?
Zorg dat uw bezoekers weten welk bedrijf achter uw website of uw bedrijfspagina op sociale media zit. Lees wat u precies moet vertellen over uw bedrijf. Zijn de volgende gegevens op de website of uw bedrijfspagina op sociale media makkelijk te vinden??

  • De naam en handelsnaam waarmee uw bedrijf is ingeschreven bij de Kamer van Koophandel (KvK)
  • Naam en adres van de aanbieder (als u dat zelf niet bent)
    Is de aanbieder een ander bedrijf? Zet dan op de aanbodpagina ook de naam en het bezoekadres van dat bedrijf.
  • Uw bezoekadres: het adres van waar u de online winkel runt
  • Uw e-mailadres en minimaal één andere mogelijkheid voor direct persoonlijk contact. Zet niet alleen een contactformulier in plaats van een e-mailadres op uw site.
  • Uw inschrijfnummer bij de KvK
  • Uw btw-nummer
Hoe doet u het goed?
Zet uw e-mail, telefoonnummer, NAW-, KvK- en btw-gegevens bijvoorbeeld boven aan iedere pagina van uw website. Dus ook op de pagina’s van de winkelmand. Of onder een kopje ‘Contact’ of ‘Over ons’ op iedere pagina van de website.

Wat mag in ieder geval niet?
Het is niet voldoende als deze gegevens alleen op een onlogische plaats staan, zoals onder ‘Algemene voorwaarden’, ‘Klantenservice’ of ‘Veelgestelde vragen’.

Checklist voor verkoop via internet | ACM.nl
 
  • Informative
Reactions: JeroenReumkens
Mogen ze wel wat extra koffiemachines gaan aanschaffen als we met z’n allen naar de SeC’s gaan. Misschien ook een broodjes kar, en een karaoke-machine om de wachttijd wat aangenamer te maken:)

Daarom wss dat de 3 tegenwoordig een Karaoke functie heeft. Kunnen we met z’n alle op de parking aan het karaokeen gaan tijdens het wachten :rolleyes::D

Ps: mss nog wat multiplayer games introduceren
 
  • Funny
Reactions: MaSansky and Faiz71
Gisteren wel iets heel aparts: kreeg een telefoontje van de CS van Müller transport. Ze hadden mijn sms ontvangen gericht aan Tesla. Ze vertelde mij dat ze laatste week meerdere sms berichten in hun sms-systeem hadden gekregen van mensen die tesla antwoorden.
Had gewoon de sms beantwoord...... hier gaat iets goed fout.