Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Chrome extensie voor het vinden van VIN in source code

This site may earn commission on affiliate links.
Inmiddels is het 5 dagen geleden dat ik de bestelling van mijn TM3 heb geplaatst. Naast dat ik het forum goed in de gaten houd over eventuele patronen in bestelling en aflevering, check ik regelmatig mijn Tesla Account pagina in de hoop een VIN te zien in de source code.

Om het mezelf makkelijker te maken heb ik hier een Chrome plugin voor geschreven, die niks meer of minder doet dan het zoeken in de broncode van de pagina naar het "vin" veld om te kijken of deze al is gevuld of niet. Mij scheelt het in ieder geval toch een seconde of 20 per keer. Met de huidige regelmaat van checken tikt dat dus lekker aan! :)

Nu luidt de vraag: wie heeft een accountpagina met toegewezen VIN die als proefkonijn mijn plugin wilt installeren zodat ik zeker weet dat wanneer ook ik aan de beurt ben, m'n plugin me niet in de steek laat?

Uiteraard deel ik deze plugin ook graag met de community. Wie 'm wilt hebben kan me een bericht sturen.

Screen_Shot_2019-06-10_at_9.31.41_AM.png
 

Attachments

  • Screen_Shot_2019-06-10_at_9.31.41_AM.png
    Screen_Shot_2019-06-10_at_9.31.41_AM.png
    621.2 KB · Views: 122
Fancy!

Is het niet een idee om iets als 5 Best Free Tools to Monitor Website Changes (2019) - Hongkiat in te stellen (bijv. Watchette) zodat je gewoon kan koffieleuten/slapen/douchen terwijl het ding 't werk doet? :D

Sorry beetje offtopic maar... ben je bekend met Outlook Plugins?
Zeker een idee, alhoewel ik niet weet hoe makkelijk die tools in te stellen zijn voor verborgen elementen. Vergelijkbare tools heb ik vooralsnog enkel gebruikt voor zichtbare elementen, en verwacht dat het lastig wordt te verborgen VIN uit de broncode te filteren. Daarnaast zal het ook lastig worden om die tools toegang te geven tot de met login beveiligde accountpagina. Neemt niet weg dat het vast en zeker zou kunnen. Voor mij had deze oplossing de ideale input/output ratio wat tijd betreft ;)

Met Outlook Plugins ben ik totaal onbekend, volledig Apple-georiënteerd is het een tijd geleden dat ik met Microsoft producten heb gewerkt.
 
  • Like
Reactions: Vlaaiman
Zeker een idee, alhoewel ik niet weet hoe makkelijk die tools in te stellen zijn voor verborgen elementen. Vergelijkbare tools heb ik vooralsnog enkel gebruikt voor zichtbare elementen, en verwacht dat het lastig wordt te verborgen VIN uit de broncode te filteren. Daarnaast zal het ook lastig worden om die tools toegang te geven tot de met login beveiligde accountpagina. Neemt niet weg dat het vast en zeker zou kunnen. Voor mij had deze oplossing de ideale input/output ratio wat tijd betreft ;)

Met Outlook Plugins ben ik totaal onbekend, volledig Apple-georiënteerd is het een tijd geleden dat ik met Microsoft producten heb gewerkt.
Haha, ver van wegblijven dan.

Snap ik, ik houd zelf ook wel van lekker praktisch zelf dingen bouwen/oplossen. Das vaak beter dan van derden afhankelijk zijn.

Is eigenlijk ook een beetje de Tesla-methode he. Wat nou regensensor? We hebben camera's die dankzij een dikke GPU en een neuraal netwerk regendruppels kunnen detecteren en daarmee zetten wij die ruitenwissers wel aan. Geloof dat ze ook ooit zo zijn begonnen met herbruikbare ruimteraketten bouwen omdat NASA uit de business was en Rusland teveel per raket vroeg.
 
Inmiddels getest (bedankt, ronnieG) en te installeren via de Web Store (staat als "niet vermeld" in m'n account, dus ik hoop dat hij voor iedereen alsnog beschikbaar is via de link). Daarnaast worden er nu actief meldingen getoond bij veranderingen (zie onderstaand).

Extensie geeft de volgende melding in de vorm van een pop-up bij het laden van je account pagina (source openen dus niet meer nodig):
- Een VIN is gevonden.
- Een eerder gevonden VIN is verdwenen.
- Een VIN is veranderd.

Tesla VIN finder
 
Hoi Morphine, bedankt voor het vinden en plaatsen van de nieuwe link.

Het klopt dat de eerste (verborgen) versie door Google was verwijderd, dat verklaart de 404 pagina op de eerder geplaatste link. De nieuwe versie stamt van gisteren en staat openbaar in de Chrome Web store. Deze zou uiteindelijk dus ook makkelijker door anderen te vinden moeten zijn.
 
  • Helpful
  • Like
Reactions: morphine and Sregor