Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

City Supercharging

This site may earn commission on affiliate links.
Neem het qua Rotterdam maar van me aan; ik parkeer wekelijks in grote parkings waar immer publieke laadplekken vrij zijn. En aangezien ik jou nog nooit 1 woord onzin uit heb zien kramen zul je van mij geen commentaar krijgen. Over de andere 2 forum leden(beide namen beginnend met een F) heb ik besloten geen woorden vuil meer te maken. Ik denk dat de boodschap inmiddels duidelijk is. Serieuze, respectvolle leden met humor kruis ik graag de degens mee. Schobbejakken zoals ze zichzelf noemen staan op ignore ;)
Het wordt zo langzamerhand lastig op normale wijze een draadje te volgen. Je grijpt helaas iedere gelegenheid aan om je onvrede kenbaar te maken. Jammer, omdat je daarmee ook mensen lastig valt die buiten deze discussie staan. Ik snap en begrijp je punt maar wil graag op een normale manier dit forum kunnen volgen.
 
Pff. Stop dan man!
/Off-topic/ Herfstmoeheid? Er moet toch een of andere rationele verklaring zijn waarom ervaren forumleden, die naar eigen zeggen "fatsoen" en "on-topic blijven" zo hoog in het vaandel dragen, sedert een week de eersten zijn om totaal off topic te gaan voor het enkele plezier anderen zonder énig fatsoen ad hominem aan te vallen. Gaat m'n verstand te boven. Maar zand erover, ik stop met zagen en negeer dat negativisme voortaan.

/On-Topic/ Leuke dingen die CiCs (en leuke afkorting, @CJA Hulskamp). Is inderdaad het perfecte midden tussen DeCs (om te overnachten) en SuCs. Even lekker een goed uurtje in Beaune doorbrengen voor de lunch op weg naar de Alpen (prachtig stadje, weet ik dankzij dit forum) - kan niet met een SuC en idle fees, kan niet met een DeC (te traag), zou dan wel kunnen met een CiC. En op vele plaatsen mogen die CiCs eigenlijk gewoon naast SuCs geplaatst worden, afhankelijk van hoelang je ter plaatse wil zijn.
 
Last edited:
Weer een stukje van de puzzel. Volgens mij perfecte opvulling van het gat tussen SuC en DeC cq Wallcharger thuis. En deze zijn voor in de stad. We krijgen ook nog grote 40+ SuC's aan randen van steden en bij knooppunten. Wordt mooi totaalpakket zo.

Ik verwacht ook binnenkort aanpassing gewone SuC met verdeling van gehele vermogen over alle stalls ipv 1a/b waardoor ook hogere vermogens, wanneer daar reden voor is, kunnen worden afgenomen en het vermogen optimaal wordt verdeeld waarbij kans op afgeknepen vermogen heel klein is.
Typeplaatjes op de converters laten dit vermogen niet toe. Verwacht je dat ze al deze converters gaan vervangen?
 
  • Like
Reactions: robertvg
Ik hoop dat ze de verschillende type chargers een ander kleurtje gaan geven op de kaart. Is net wat makkelijker om de mogelijkheden in te schatten als je ergens een dagje heen gaat.

Ze zijn al op twee lokaties geplaatst: Chicago (10 stalls) en Boston (8 stalls).
Morgen even als bestemming in de nav opgeven om te zien hoe ze worden weergegeven :)
 
Deze chargers zijn volgens mij een heel slimme zet van Tesla.
Denk aan alle mensen die in een appartement wonen en geen laadpunt ter beschikking hebben.
Die hebben een laadinfra nodig, waar ze tijdens het kort boodschappen doen o.i.d. de auto flink vol kunnen laden.
Dan is dit een prima oplossing. En waar Tesla zich onderscheid van andere merken, die deze laadoplossing niet bieden.
 
  • Like
Reactions: Keezje
Is het logisch om aan te nemen dat
Deze chargers zijn volgens mij een heel slimme zet van Tesla.
Denk aan alle mensen die in een appartement wonen en geen laadpunt ter beschikking hebben.
Die hebben een laadinfra nodig, waar ze tijdens het kort boodschappen doen o.i.d. de auto flink vol kunnen laden.
Dan is dit een prima oplossing. En waar Tesla zich onderscheid van andere merken, die deze laadoplossing niet bieden.
En voor de stadsmensen uit woonhuizen zonder oprit:)

Wel naar voor Fastned die net die markt gaan betreden (maar nog niet naar winkelcentra keken?)
 
Zou dit ook worden opgepikt door stadse ondernemende types?

Wat kun je allemaal doen in een klein uur in de stad?

Niet naar de film of theater.

Wel naar de kapper, of de mondhygiëniste. Of iets eten.

Meer suggesties die stads ondernemen kunnen stimuleren in combinatie met city charging?
 
Dat begrijp ik :D maar bedoel je dat de impact beperkt zal zijn? Natuurlijk, hoewel ik in mijn omgeving al meerdere S eigenaren zonder oprit ken en veel M3's verwacht. Die gaan we daar zien en niet bij de FN stations die in en rond Den Haag komen.
De M3 is uitverkocht, daar ga je niet snel aan komen.

De Leaf met 40kWh (60kWh in 2018) is goedkoper en voor veel mensen past die wel in het lease budget of de aanschaf. Ik verwacht daarvan ook serieuze aantallen in NL.

De iOniq komt volgend jaar met een grotere accu en dan hebben we de Ampera-e nog die op stoom moet komen met uitleveren.

Naast de M3 zijn er voldoende andere auto's die willen snelladen en dat gaat steeds harder en harder.

Onze 2e EV gaat een Mini, Leaf of Ampera-e worden zodra de auto van mijn vriendin uit de private lease is.

Maar om niet offtopic te dwalen: Super dat de City SuperCharging er komt! Maar het is niet meer gratis voor M3 rijders of S rijders.

Bij Fastned kan je ook voor 25c/kWh laden met een abbo en dat prijsverschil haal je er uit als je kijkt naar het verschil in aanschaf tussen een M3 en Leaf.

In NL kan ik voldoende terreinen verzinnen waar ik nu al graag met 50kW CHAdeMO zou laden terwijl ik weer een tijdje in de winkel daar door breng. Een 72kW SuperCharger zou ook super gaaf zijn.
 
@widodh ik zeg (maw) alleen dat (het naar is dat) FN hiermee een stuk doelgroep gaat missen.

Maar het is niet meer gratis voor M3 rijders of S rijders.

Als het om 20ct per kWh gaat, zie ik zelfs mijn eigen laadpaal in de voortuin (kabel over de stoep in het weekend volstaat meestal) nog wel op marktplaats verschijnen.

(...) prijsverschil haal je er uit als je kijkt naar het verschil in aanschaf tussen een M3 en Leaf.

No comment :D

In NL kan ik voldoende terreinen verzinnen waar ik nu al graag met 50kW CHAdeMO zou laden terwijl ik weer een tijdje in de winkel daar door breng.

Exact. Dat is wat ik ook teleurstellend vind in de benadering van partijen als FN tot nu toe. Die dingen hadden er allang kunnen staan, met 'minimale' investeringen (en waarschijnlijk vaak met bijdrage van de winkeliersvereniging), en met prima exposure pro BEV en pro FN.
 
Deze chargers zijn volgens mij een heel slimme zet van Tesla.
Denk aan alle mensen die in een appartement wonen en geen laadpunt ter beschikking hebben.
Die hebben een laadinfra nodig, waar ze tijdens het kort boodschappen doen o.i.d. de auto flink vol kunnen laden.
Dan is dit een prima oplossing. En waar Tesla zich onderscheid van andere merken, die deze laadoplossing niet bieden.
Een onderdeel van het concept is duidelijk dat het laden wat langer duurt zodat de commercie in de omgeving gestimuleerd wordt en 'effe tanken' ontmoedigd. Een andere verklaring is er niet voor het feit dat individuele palen gecapped worden op 72kW (want net zo duur als twee palen op gedeelde 145kW neerzetten). Lijkt dus met opzet geïntroduceerde inefficiëntie, 'nudging' van de gebruiker!
 
Een constante waarde voor het maximumvermogen van het laadpunt leidt tot betere voorspelbaarheid van (totale) laadtijd van de individuele auto's.
Zeker verstandig vanwege de mogelijke boete wegens bezet houden van laadpunten. (Aka Idle Fee)

Daarnaast vermijdt het ook de klachten over trage laadsessies bij nieuwelingen die het paarsgewijs koppelen van de laadpunten niet kennen. Aanvullende uitleg bij aflevering van de nieuwe auto's is blijkbaar altijd nog teveel gevraagd.
 
Een constante waarde voor het maximumvermogen van het laadpunt leidt tot betere voorspelbaarheid van (totale) laadtijd van de individuele auto's.
Zeker verstandig vanwege de mogelijke boete wegens bezet houden van laadpunten. (Aka Idle Fee)

Daarnaast vermijdt het ook de klachten over trage laadsessies bij nieuwelingen die het paarsgewijs koppelen van de laadpunten niet kennen. Aanvullende uitleg bij aflevering van de nieuwe auto's is blijkbaar altijd nog teveel gevraagd.

Dat laatste verdwijnt ook bij de SuC binnenkort.