Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Clear cache

This site may earn commission on affiliate links.
Vorig jaar waren wij met de Tesla op vakantie naar Italië. Op de terugweg gebeurde het een aantal keer dat beide screens vast liepen een spontaan gingen reboten. Best eng als je op de Duitse autobaan rond de 130 rijdt. De navigatie stond aan natuurlijk en we luisterden naar Spotify. Het euvel kondigde zich altijd aan doordat de muziek ging hakkelen en stukjes oversloeg. Kort daarna de screen freeze en de spontane reboot.

Dit probleem deed zich op de korte woon werk ritten ook nog voor. Dus dit probleem aan Tesla gemeld en afspraak bij service center.

Zij konden niets afwijkends vinden en hebben de cache geleegd. Dit zou best wel vol hebben gezeten die het probleem zou kunnen veroorzaken. Natuurlijk gevraagd hoe ik de cache moet legen als het zich weer zou voordoen. Dat zou ik niet kunnen doen. Alleen in het service center.

Na de service ging het beter. Maar na verloop van tijd begon het weer. Screen en reboten.

Maar goed, vlak voor de vakantie dit jaar geen tijd gevonden voor afspraak met service center. Als het moet dan is het zo ingepland.

De vraag hier is echter: kan alleen de cache worden geleegd door het service center of kan ik dat zelf ook? Zo ja, weet iemand hoe je dat doet? Reboot via de scroll wieltjes leegt kennelijk de cache niet.
Stel jullie tips op prijs.
 
Zijn een aantal dingen die je in ieder geval kan doen:
- Trip counter wissen
- Navigatie recente bestemmingen legen
- Spotify account ontkoppelen en Tesla account gebruiken.
- USB apparatuur ontkoppelen.
- Af en toe een reboot via het stuur inplannen

Heb je al een MCU2?
 
Nee, niet te doen. Net zoals het niet mogelijk is cookies e.d. te wissen.

Ik had een crashende MCU bij een 1200km lange route met meerdere SuC stops en navigatie niet de route selecteerde die ik wilde en ging "herberekenen" bij elke passerende afslag en vaak dan crashte heel het gebeuren met vooraf duidelijk een stotterende autopiy visualisatie.

Toen op te lossen door die "stint" een andere door mijn geplande SuC te selecteren zodat de navigatie niet door draaide.....

Als dit MCU 1 is de voortekenen dat je storage wellicht gaat overlijden
 
  • Like
Reactions: Maurice1
je hebt waarschijnlijk hier last van:
 
  • Like
Reactions: Maurice1
Even ter verduidelijking. Ik heb MCU 2, HW3 met FSD.
Dat van MCU 1 wist ik.
Maar ik zit op MCU 2. Heb onlangs upgrade gehad van HW2.5 naar 3 voor de FSD module.
Juist vanwege die upgrade naar HW3, vindt ik de genoemde problemen zo vreemd.
Daarom mijn vraag hoe ik de cache wis.
 
Voor wat het waard is, ik heb met mijn 2020 Raven Long Range sinds de laatste update versie …..12.25.7 ook ineens last van een vastlopend scherm en het rebooten van beide schermen tijdens het rijden. Voor de recente update nooit last gehad.
 
Voor wat het waard is, ik heb met mijn 2020 Raven Long Range sinds de laatste update versie …..12.25.7 ook ineens last van een vastlopend scherm en het rebooten van beide schermen tijdens het rijden. Voor de recente update nooit last gehad.
Ik heb dezelfde auto met hetzelfde bouwjaar en versie en tot nu toe nergens last van. Blijft een eigenaardig apparaat zo'n Tesla 😄