Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
  • Want to remove ads? Register an account and login to see fewer ads, and become a Supporting Member to remove almost all ads.
  • We are looking for another podcast participant who can act as a lead co-host to join the TMC Podcast. If you are interested in participating please see this thread.

Climat Control: Koude voeten....model Y

Toch maar eens vragen want de klachten (van mijn vrouw) blijven komen. Ik heb er mee leren leven, maar normaal is dit niet.
De 'schuif' voor verwarming van de voetenruimte staat aan en toch komt er nauwelijks warmte uit de openingen. Resultaat is dat we continu koude voeten hebben. Ik regel de ventilatiesnelheid manual.
Zie ik iets over het hoofd?

Betreft model Y awd sept 2021.
N.B. vanaf nieuw dit probleem gehad.
 
Vandaag 'ontdekt' dat de stand Recirculeren aanzienlijk helpt. Ook wel een beetje logisch.
Komende dagen maak ik grotere afstanden, even uit proberen.

Nav post Sagitta013: zijn er meerdere collega's die bij lage temperaturen een slechte werking van de warmtepomp merken?

Tevens zie ik een behoorlijk meerverbruik in kWh. Rustige stadsrit met wp aan 200 Wh per km en zonder <160 bij temperaturen rond het vriepunt.
 
Tevens zie ik een behoorlijk meerverbruik in kWh. Rustige stadsrit met wp aan 200 Wh per km en zonder <160 bij temperaturen rond het vriepunt.

Dat is dus extreem weinig extra verbruik.
Met gemiddeld 30km/u in stadsverkeer is dat 40Wh/km extra en dus een extra verbruik van 750Wh tijdens een uurtje stadsverkeer.

Zelfs een klein straalkacheltje verbruikt al snel 1500W.
 
Dat is dus extreem weinig extra verbruik.
Met gemiddeld 30km/u in stadsverkeer is dat 40Wh/km extra en dus een extra verbruik van 750Wh tijdens een uurtje stadsverkeer.

Zelfs een klein straalkacheltje verbruikt al snel 1500W.

Idd, erg weinig extra verbruik, zou er voor tekenen.

Mijn 2019 model 3 heeft nog geen warmtepomp maar de ouderwetse gloeidraad.
Met voorverwarmen aan de kabel zie ik dat ie rond de 6 a 6,5 kWh uit 't net haalt ;) Gelukkig maar heel kort, paar minuten maximaal.
Zodra ie ingestelde temperatuur heeft bereikt, normaliseert dit met het huidige weer naar rond de 1,5 a 2 kWh.
 
  • Like
Reactions: RobsEV
Idd, erg weinig extra verbruik, zou er voor tekenen.

Mijn 2019 model 3 heeft nog geen warmtepomp maar de ouderwetse gloeidraad.
Met voorverwarmen aan de kabel zie ik dat ie rond de 6 a 6,5 kWh uit 't net haalt ;) Gelukkig maar heel kort, paar minuten maximaal.
Zodra ie ingestelde temperatuur heeft bereikt, normaliseert dit met het huidige weer naar rond de 1,5 a 2 kWh.
Is met een warmtepomp ook zo hoor. In het begin schiet die zelfs naar 11 kWh omdat de accu eventueel ook verwarmd moet worden.
 
Volgens berichten is het vermogen van de warmtepomp ca. 3kW.
Waarschijnlijk wordt zijn auto wakker merkt dat de accu ook iets gedaald is en start met het voorverwarmen ook gelijk de lader om dan het maximale van 11kW vermogen van een MY te trekken.
's Nachts verliest de auto ongeveer 1% aan lading. Of dit kan ook te maken hebben met de verschillende temperaturen. Dus ja, vaak wilt hij dan ook gaan bijladen wat niet altijd mogelijk is als de accu te koud is.
 

About Us

Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.

Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.


SUPPORT TMC
Top