Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Climate control gaat aan bij stilstand

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb nu software 2023.12.5 maar ik heb dit al veel langer gezien: Ik kom thuis, parkeer de auto op de oprit, sluit af (niet laden) en een tijdje later hoor ik ruisend geluid op de oprit. Ik ga kijken, staat de clima vol te blazen. Niet de fans in de voorbumper, maar onder de paravan bij de voorruit. Als ik de auto openmaak stopt hij.
Vandaag meegemaakt terwijl ik in de auto zat. Auto was wel aan het laden, ik ben achterin gaan zitten om wat te doen, auto niet op slot gezet, eerst het grote scherm met laadinfo, dan gaat het scherm zwart en een tijdje daarna de ventilatoren op volle kracht aan, standje 10. Ik kijk in de app, niets geks te zien, climate control stond ook niet aan volgens de app. Toen ik die aanzette in de app gingen de ventilatoren langzamer blazen.

Herkent iemand dit ook?
 
Ik heb nu software 2023.12.5 maar ik heb dit al veel langer gezien: Ik kom thuis, parkeer de auto op de oprit, sluit af (niet laden) en een tijdje later hoor ik ruisend geluid op de oprit. Ik ga kijken, staat de clima vol te blazen. Niet de fans in de voorbumper, maar onder de paravan bij de voorruit. Als ik de auto openmaak stopt hij.
Vandaag meegemaakt terwijl ik in de auto zat. Auto was wel aan het laden, ik ben achterin gaan zitten om wat te doen, auto niet op slot gezet, eerst het grote scherm met laadinfo, dan gaat het scherm zwart en een tijdje daarna de ventilatoren op volle kracht aan, standje 10. Ik kijk in de app, niets geks te zien, climate control stond ook niet aan volgens de app. Toen ik die aanzette in de app gingen de ventilatoren langzamer blazen.

Herkent iemand dit ook?
Ja ik heb dit ook. Dit dient om de leidingen te drogen als de airco gewerkt heeft.
 
Indien dat inderdaad daarvoor bestemd is, is het wel een prachtige functie. Mijn Polo uit januari 2023 heeft binnenkort alweer een AC beurt nodig vanwege de stank.
 
Cabin overheat was het niet. Dat is niet logisch zo kort na parkeren, toen ik er in zat was het ook absoluut niet heet en ik heb het sowieso niet aan staan.

@Dbergeeke interessant om te horen. Niet om het te betwijfelen, maar is dit ergens beschreven? Goed om te weten dat het iig geen defect of softwarebug is.
 
Ik heb nu software 2023.12.5 maar ik heb dit al veel langer gezien: Ik kom thuis, parkeer de auto op de oprit, sluit af (niet laden) en een tijdje later hoor ik ruisend geluid op de oprit. Ik ga kijken, staat de clima vol te blazen. Niet de fans in de voorbumper, maar onder de paravan bij de voorruit. Als ik de auto openmaak stopt hij.
Vandaag meegemaakt terwijl ik in de auto zat. Auto was wel aan het laden, ik ben achterin gaan zitten om wat te doen, auto niet op slot gezet, eerst het grote scherm met laadinfo, dan gaat het scherm zwart en een tijdje daarna de ventilatoren op volle kracht aan, standje 10. Ik kijk in de app, niets geks te zien, climate control stond ook niet aan volgens de app. Toen ik die aanzette in de app gingen de ventilatoren langzamer blazen.

Herkent iemand dit ook?

Dat beschouwde ik niet gelijk aan:

Cabin overheat was het niet. Dat is niet logisch zo kort na parkeren, toen ik er in zat was het ook absoluut niet heet en ik heb het sowieso niet aan staan.

Zeker in de zon kan de temperatuur erg snel oplopen en dat het niet heet was stond niet in je oorspronkelijke bericht.

Maar ik heb op diverse fora inderdaad meermaals gelezen dat de luchtkanalen van de airco droog geblazen worden na het parkeren. Soortgelijk aan de traditionele teksten in handleidingen met het advies om de airco ca. 10 minuten voor einde rit uit te schakelen om o.a. schimmelvorming te voorkomen. Dat is nu dus wellicht overbodig.