TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

Communicatie probleem tussen de EV Box en de Tesla S

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by Hannes, Dec 6, 2013.

  1. Hannes

    Hannes Member

    Joined:
    Sep 5, 2013
    Messages:
    103
    Location:
    Netherlands
    Toen mijn S85 twee weken geleden geleverd werd bleek dat bij het laden aan de 3X16A EV Box (max 32A) de Tesla bleef hangen op 6A terwijl ik toch het maximale van 32A zou moeten kunnen krijgen. Eerst Tsla Service Center gebeld en die wisten van iets en waren van mening dat het aan de EV Box ligt. Dus toen ENECO gebeld, uiteindelijk hebben die e.e.a uitgezocht, en mij hetvolgende antwoord gegeven:
    - de auto en de EV box communiceren met elkaar over hoeveel vermogen er mag geleverd worden;
    - de eerste paar minuten zal de EV Box alleen het minimum gestelde vermogen laten laden (was dus 6A)
    - daarna zal de EV box aangeven aan de auto dat een hoger vermogen geladen kan worden (dit blijkt ook uit de 'button'waarmee handmatig het te laden vermogen bij de Tesla ingesteld kan worden.
    - ECHTER het Tesla programma herkent dit niet en zal nu niet meer automatisch het maximale (i.e. 32A) gaan laden;
    - de rijder moet dus nu zelf handmatig de hogere oplaadwaarde bij de Tesla S instellen.

    Dit is door ENECO / EV BOX leverancier met TESLA besproken en Tesla komt in January met een software update die deze communicatie storing moet oplossen.

    Als tijdelijke oplossing werd bij mij het minimum laadvermogen op 16A gezet. Blijkt dat nu het programma van mijn wagen wel na enige tijd het hogere vermogen van 32A oppakt en tegen (nu) 26A gaat laden.

    Als anderen hetzelfde probleem met de EV box hebben dan zou het bovenstaande de oplossing kunnen zijn (de minimum oplaadvermogen kan ook op 32A gesteld worden maar dan kunnen er geen andere voertuigen opladen)
     
  2. EPower

    EPower S85 Blue P19013

    Joined:
    Dec 1, 2013
    Messages:
    7
    Location:
    Bilthoven
    Hé Hannes, dit probleem hebben wij ook. Precies hetzelfde. Blij dat ik nu weet wat het is. Ik ga meteen met EV-Box bellen. Gr. Joost.
     
  3. pwillemse78

    pwillemse78 Member

    Joined:
    Aug 26, 2013
    Messages:
    950
    Location:
    nuenen
    Hier ook dit probleem gehad, echter na enkele minuten konden we wel handmatig in de console het vermogen omhoog zetten...
     
  4. Hannes

    Hannes Member

    Joined:
    Sep 5, 2013
    Messages:
    103
    Location:
    Netherlands
    ja je kan handmatig in de MS het vermogen na enkele minuten omhoog zetten, maar dan kan je dus niet 's nachts programmeren om op te laden. Bij mij hebben ze de EV Box ingesteld op een minimum van 16A zodat hij niet op het laagste neveau begint wanneer je er op aansluit. Ik denk dat ze hem ook op het maximum kunnen afstellen maar dan kunnen er geen andere EV's er aan opladen (die op een lager vermogen laden). Ik vermoed ook dat ze het een veiligheidsrisico vinden om de EV af te stellen op het maximum zodat hij direct vol op het maximum gaat laden wanneer je er op aansluit.
    Ik vergat nog te zeggen dat het gekke is dat nadat de EV BOx op 16A ingesteld is de MS wel opschaalt naar laden tegen 26A maar dit niet altijd doet; hij blijft ook wel hangen op 16A.
     
  5. EPower

    EPower S85 Blue P19013

    Joined:
    Dec 1, 2013
    Messages:
    7
    Location:
    Bilthoven
    EV staat nu bij mij standaard op 32A, maar de Tesla maximeert het zelf op 26A. Ik wacht nu maar even op de volgende software-update.
     

Share This Page