Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Configuratie model X is begonnen

This site may earn commission on affiliate links.
Zag ook in hoogte verstelbare gordels voorin. Eindelijk wordt ik niet meer opgehangen als ik hard rem ;-)
Trekhaak is niet standaard denk ik. Alleen in de signature lijkt mij? Of is de trekhaak voor fiets en skidrager standaard, en de gene die een aanhanger met luxe jacht kan trekken tegen meerprijs?

Als we die in hoogte verstelbare gordels kunnen retrofitten op een MS - doe ik het meteen!
 
Dit soort gedachten had ik ook meteen. Denk bijvoorbeeld aan de waterbestendige achterlichtconstructie van de Model X.

Maar we kunnen niet eens de features van een recentere Model S op onze Classics retrofitten, dus verwacht ik er niet te veel van.
 
Gezien het feit dat Europese Signatures - in tegenstelling tot de eerste beweringen - nu kennelijk weer lang na de VS komen - en gezien het prijskaartje, denk ik er hard over om mijn SIG reservering te downgraden - iemand zin om hem (tegen kostprijs - ik hoef er niets aan over te houden) over te nemen ? SIG 44 EU...
 
invite2.PNG


In de US zijn de uitnodigingen voor de presentatie van de X uitgegaan. De lichten voor zien er gaaf uit - volgens mij hadden we die nog niet echt kunnen zien op alles wat inmiddels naar buiten is gekomen (heeft wel iets RR-achtigs). Ben benieuwd naar het uiteindelijke model - en of 7.0 / AP al op de X zit etc. etc.
 
View attachment 95009

In de US zijn de uitnodigingen voor de presentatie van de X uitgegaan. De lichten voor zien er gaaf uit - volgens mij hadden we die nog niet echt kunnen zien op alles wat inmiddels naar buiten is gekomen (heeft wel iets RR-achtigs). Ben benieuwd naar het uiteindelijke model - en of 7.0 / AP al op de X zit etc. etc.

Damn - uiteraard even geprobeerd op die RSVP button te clicken :smile:
 
Ben ook weer uitgenodigd. Maar anders dan bij de D presentatie niet toevallig een trip naar California op de agenda staan. Wel naar Azie maar om vandaar nu even de Pacific over te vliegen voor een feestje (of negatief benaderd: om als klapvee cq aankleding van het feestje te dienen) gaat me wat ver.
 
Nadat een paar weken geleden de eerste SIGs in de VS mochten gaan configureren heb ik contact gezocht met Tesla.

Ik betwijfel of ik mijn EU 44 SIG reservering - een hele vroege - wil omzetten in een bestelling of wil downgraden naar een reguliere productie Model X.

Ik zal eerst aangeven wat mijn motieven zijn en dan mijn mogelijkheden schetsen.

Ik had een vroege Model S SIG en was zeer teleurgesteld hoe kort er zat tussen de SIGs en de P(productie) auto's, maar wel zeer blij met de auto. Nu schijnt er langere tijd tussen de SIG Xen en de P-Xen te komen omdat er minder druk in de VS is op snel uitleveren van die eerste auto's.

Verder heb ik - tot volledige tevredenheid - vorig jaar besloten mijn SIG S in te wisselen voor een (in maart geleverde) P85D - die dus nu nog maar een half jaar oud is.

Tel daarbij wat zakelijke en andere beslommeringen (een klein verbouwinkje...) die hun beslag op mijn liquiditeiten leggen, en een behoorlijke forse prijs voor een 'geladen' SIG X.

Dit alles doet mij overdenken of ik wel behoefte heb aan de SIG X die begin 2016 komt. Alternatief is omzetten naar General Production, maar ook die zal vroeg in 2016 komen - of gewoon afzien van de huidige SIG reservering.

Dit opperde ik heel kort en terloops een paar weken geleden op dit forum en als reactie kreeg ik 8 berichten van mensen, waarvan 4 er zelfs financiële incentives aan koppelden, die de SIG reservering zouden willen overnemen.

In het Model S tijdperk was overname van een reservering, en zeker van een SIG niet mogelijk. Tesla wilde geen speculatie met reserveringen.

Ik - als brave Tesla fan, met goede banden met Tesla die ik graag in stand laat - heb daarom bij Tesla gevraagd naar de mogelijkheden.

Het overdoen van een reservering kan niet, wel downgraden en dan een vroege reguliere krijgen.

Wat wel kan is op het moment van bestellen, een andere partij als koper (en dus als 'tenaamgestelde') invoegen, en in NL kan je ook straffeloos op de dag van levering gewoon de auto op een andere partij over zetten.

Mijn mening over het downgraden en/of uitstellen is inmiddels gevormd en gezien de reacties heb ik besloten mijn reservering (al dan niet als gedowngrade -maar dus zeer vroege GP) gewoon aan te bieden.

Ik bied aan - ter overname (waarbij ik een voorbehoud maak om voldoende zekerheid te hebben dat die overname ook werkelijk bij bestelling cq levering tot betaling leidt) de EU 44 Signature reservering voor een Model X. Die kan dus ook worden omgezet naar een zeer vroege General Production reservering.

Ik wil graag biedingen ontvangen van degene die dat al gedaan hebben en mogelijke andere geïnteresseerden voor uiterlijk 10 oktober. Die bieding gaat dat om het bedrag dat men bereid is neer te leggen boven de uiteindelijke factuur-prijs van de auto.

Ik zal 50 % van die 'overwaarde' bij ontvangst overmaken aan Just Diggit (tja, ik ben nog steeds Penningmeester van de Stichting E Rally) en de andere 50% beschouwen als smartengeld en vergoeding voor de ooit gestorte signature reserveringskosten.

De koopprijs van de auto bestaat dus uit die 'overwaarde' en de 'sticker price'.

Ik verwacht betaling van deze bedragen als volgt:
1. Bij het overeenkomen van de overname de door mij al jaren geleden aan Tesla voldane EUR 30,000 plus de 'overwaarde'.
2. Bij het 'finalizen' (plaatsen van de bestelling - die in overleg met de koper van de reservering en in overeenstemming met zijn/haar wensen) wordt gedaan nog 25% van de bestel-waarde
3. De dag voor afname het restant

Ik ben - natuurlijk - bereid de vooraf te betalen bedragen in een escrow of op andere wijze veilig te stellen zodat niemand bang hoeft voor 'rare zaken'.

Ik zie graag of/wie er animo is om deze reservering over te nemen - en denk eraan - een gift aan JDI is meestal fiscaal verrekenbaar.

gr

PJH
 
Last edited: