TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker and becoming a Supporting Member. For more info: Support TMC

Configuratie model X is begonnen

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by HWS, Sep 1, 2015.

1. AnalysiZ

AnalysiZ Active Member

Of door een reservering met financiële consequentie in te voeren. Dus een verklaring waaruit blijkt dat al je uiteindelijk de reservering annuleert je weliswaar je geld terugkrijgt (huidige regeling) maar dat er 50 Euro wordt ingehouden voor administratiekosten........

En als Tesla niet wil / kan.... dan kunnen we wellicht elkaar onderling de reservering verkopen... incl. adminkosten bij annulering....?

Wellicht kan een fiscalist op of rond het forum hier eens over nadenken?

2. CO2CLEAN

CO2CLEAN Olivier Willemsen

3. S-19910

S-19910 Driving Model-S #19910

kleur is prachtig.
    zo wou ik mijn S ook :-(

4. BobbyKings

BobbyKings Blue M3P-FSD

5. tonvanboven

tonvanboven Member

Hier MIA en Vamil | RVO.nl staat
    e4c2918245491ea802ef5e24e1632ab7.jpg
    Als zelf een mondelinge afspraak al voldoende is dan zou ik niet twijfelen..... Aanvragen dus.
    Disclaimer: ben geen fiscalist [emoji6]

6. Namervio

Namervio Member

7. Jamas

Jamas Member

De S is echt een kleintje vergeleken met de X

8. AnalysiZ

AnalysiZ Active Member

Algemeen geldt dat u binnen 3 maanden nadat u een verplichting bent aangegaan voor het kopen van het bedrijfsmiddel, een melding voor MIA\Vamil in moet dienen. Het 'aangaan van een verplichting' is bijvoorbeeld het tekenen van een koopovereenkomst.

Van dezelfde site....

Een reservering zonder financiële verplichting werd in het verleden niet gezien als koopovereenkomst.
    Ik weet niet of dat veranderd is... dus heren en dames fiscalisten.....

M.i. zou dit al te ondervangen kunnen zijn als Tesla zou toestaan om een overeenkomst te tekenen dat bij annulering binnen de "gratis annuleringsperiode" toch 50 Euro admin kosten in rekening wordt gebracht....
    Heren en dames fiscalisten... uw mening?

9. pjhartog

pjhartog Member

Dit is wat ik van Kim mocht vernemen:

-----
    We weten niet precies wanneer de eerste Model X geleverd gaat worden in Europa of hoeveel tijd er gaat zitten tussen de Sig & GP. Ook hebben we nog geen info over de prijzen maar ik schat in dat het verschil ongeveer hetzelfde gaat zijn als met de US Model S en de Europese prijzen.

De Signature is met name ook een special edition, een beperkte oplage naast het feit dat hij eerder geleverd wordt. Elon maakt er geen geheim van dat de aanbetaling van 30k is voor de ontwikkeling van zo’n nieuw Model.
    Nou is het overigens wel zo dat als je begin volgend jaar als eerste de uitnodiging krijgt om je Model X te configureren je er ook voor kan kiezen om toch voor een GP te gaan.
    Je komt dan vooraan in de rij van de GP en zal dan als een van de eerste een “normale” X ontvangen. Jij bent overigens nummer 44 in Europa en ondertussen zitten er heel, heel, heel veel mensen achter je J

Als we iets meer weten en we kunnen het delen ben je de eerste die het weet.

----
    Kortom - we weten nog niet veel...

10. Refie

Refie Member

Dan wacht ik nog maar effe met MX P4xxx s..:rolleyes:
    Momenteel zijn ze met configureren in NA bij ong 10500, totaal reserveringen NA 24000
    Totaal reserveringen EU 5000

11. BertXL

BertXL Member

Ik heb zaterdag een proefrit gedaan in Aartselaar met een Tesla S en toen ik vroeg wanneer ik een proefrit zou kunnen doen met een X zeiden ze dat die ten vroegste zou kunnen arriveren in juni 2016.

12. CO2CLEAN

13. DimiVdb

DimiVdb Member

14. BobbyKings

BobbyKings Blue M3P-FSD

Sneak Preview

Het gerucht gaat dat er in januari 2016 een sneak preview van de Model X zal zijn bij Tesla Amsterdam. (daar ben ik nu, ff laden)

15. CO2CLEAN

Share This Page

• About Us

Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.
  • Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.

SUPPORT TMC