Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Configuratie model X is begonnen

This site may earn commission on affiliate links.
Zelfde probleem hier. Laat ons tenminste configureren. Hebben we met de Model S ook een 1 jaar van te voren kunnen doen. Ik snap echt niet wat er mis is bij Tesla. Volgens mij willen ze geen auto's verkopen.
Het volgende probleem doet zich ook nog eens voor. Omdat we geen definitieve koopovereenkomst hebben, zou als de MIA wordt afgeschaft in 2016 ook nog eens een aftrekpost van EUR 18000,- mislopen!
Dit is eenvoudig op te lossen, door ons toegang te geven in de configurator en een definitieve koopoverkomst te geven.

Meerdere malen aangegeven bij Tesla, maar geen reactie....

Of door een reservering met financiële consequentie in te voeren. Dus een verklaring waaruit blijkt dat al je uiteindelijk de reservering annuleert je weliswaar je geld terugkrijgt (huidige regeling) maar dat er 50 Euro wordt ingehouden voor administratiekosten........

En als Tesla niet wil / kan.... dan kunnen we wellicht elkaar onderling de reservering verkopen... incl. adminkosten bij annulering....?

Wellicht kan een fiscalist op of rond het forum hier eens over nadenken?
 
Of door een reservering met financiële consequentie in te voeren. Dus een verklaring waaruit blijkt dat al je uiteindelijk de reservering annuleert je weliswaar je geld terugkrijgt (huidige regeling) maar dat er 50 Euro wordt ingehouden voor administratiekosten........

En als Tesla niet wil / kan.... dan kunnen we wellicht elkaar onderling de reservering verkopen... incl. adminkosten bij annulering....?

Wellicht kan een fiscalist op of rond het forum hier eens over nadenken?

Hier MIA en Vamil | RVO.nl staat
e4c2918245491ea802ef5e24e1632ab7.jpg

Als zelf een mondelinge afspraak al voldoende is dan zou ik niet twijfelen..... Aanvragen dus.
Disclaimer: ben geen fiscalist [emoji6]
 
Hier MIA en Vamil | RVO.nl staat
e4c2918245491ea802ef5e24e1632ab7.jpg

Als zelf een mondelinge afspraak al voldoende is dan zou ik niet twijfelen..... Aanvragen dus.
Disclaimer: ben geen fiscalist [emoji6]

Algemeen geldt dat u binnen 3 maanden nadat u een verplichting bent aangegaan voor het kopen van het bedrijfsmiddel, een melding voor MIA\Vamil in moet dienen. Het 'aangaan van een verplichting' is bijvoorbeeld het tekenen van een koopovereenkomst.

Van dezelfde site....

Een reservering zonder financiële verplichting werd in het verleden niet gezien als koopovereenkomst.
Ik weet niet of dat veranderd is... dus heren en dames fiscalisten.....

M.i. zou dit al te ondervangen kunnen zijn als Tesla zou toestaan om een overeenkomst te tekenen dat bij annulering binnen de "gratis annuleringsperiode" toch 50 Euro admin kosten in rekening wordt gebracht....
Heren en dames fiscalisten... uw mening?
 
Dit is wat ik van Kim mocht vernemen:


-----
We weten niet precies wanneer de eerste Model X geleverd gaat worden in Europa of hoeveel tijd er gaat zitten tussen de Sig & GP. Ook hebben we nog geen info over de prijzen maar ik schat in dat het verschil ongeveer hetzelfde gaat zijn als met de US Model S en de Europese prijzen.

De Signature is met name ook een special edition, een beperkte oplage naast het feit dat hij eerder geleverd wordt. Elon maakt er geen geheim van dat de aanbetaling van 30k is voor de ontwikkeling van zo’n nieuw Model.
Nou is het overigens wel zo dat als je begin volgend jaar als eerste de uitnodiging krijgt om je Model X te configureren je er ook voor kan kiezen om toch voor een GP te gaan.
Je komt dan vooraan in de rij van de GP en zal dan als een van de eerste een “normale” X ontvangen. Jij bent overigens nummer 44 in Europa en ondertussen zitten er heel, heel, heel veel mensen achter je J

Als we iets meer weten en we kunnen het delen ben je de eerste die het weet.

----
Kortom - we weten nog niet veel...