Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Contact service center

This site may earn commission on affiliate links.
Het is potverdorie van de zotte!
Voor garantieklussen binnen 4 uur geen vervangwagen meer. En of ik even akkoord wil geven op een offerte voor de diagnose van de shudder. Natuurlijk telefonisch niet bereikbaar.
Heb ze tot 15:00 uur vandaag de tijd gegeven, anders annuleer ik de afspraak.
#ikbenpislink #premiummyass

——-
U heeft zojuist via email een offerte ontvangen voor uw komende servicebezoek.
Daarbij is de vraag of u deze, voor uw bezoek, digitaal wilt ondertekenen/accorderen.

Wanneer het gemelde punt te reproduceren is en de reparatie onder garantie valt zullen kosten voor diagnose voor u komen te vervallen.

Hou er rekening mee dat buiten de garantie en binnen 4 uur aan reparatie tijd er geen vervangend vervoer vanuit Tesla word geregeld.

De service melding over de gele randen op het touchscreen kan nog niet worden meegenomen op dit service bezoek omdat wij nog niet over de toolkit beschikken om dit op te kunnen lossen.

Met vriendelijke groet,

Team Tesla [locatie even weggehaald]
———-
 
Pff ik weet het. Na het onderhoud een paar weken geleden de wagen teruggekregen met een schuifdak dat hapert. Mail gestuurd om te vragen of ze daar aan gewerkt hebben, nu een maand later nog steeds geen antwoord.
Ben altijd grote fan geweest, echter zoals men nu de dienstverlening doet kan er bij mij niet in.
 
Wat werkte was een berichtje in de app of ze me terug wilde bellen (in hoofdletters). Binnen 15 minuten een belletje.
Betreffende medewerker liet mij weten dat de telefoon helemaal niet meer terug komt. Alleen voor pechhulp blijft de telefoon bestaan. Al het andere nu via app, live chat op de website.
Weet niet of dat nou een sprong voorwaarts is. Als dit het serviceniveau is, weet ik niet of ik bij de volgende keuze weer voor Tesla zou kiezen.
Nog wel even gevraagd of potentiële kopers wordt verteld dat Tesla niet meer telefonisch bereikbaar is.
Maar goed. Beurt gecanceld.
 
Net de live chat uitgeprobeerd.
Snelheid: goed
Nederlands: je moet wel wat woordjes Engels kunnen/kennen/weten/praten/tikken. Zat met een Noorse te babbelen. Blijkbaar staat mijn Shudder issue als Customer Paid geregistreerd. Terwijl Shudder al is vastgesteld door SeC Amsterdam en Arnhem. Bijzonder dat ze hem dan uit de warranty hebben gegooid. Wacht nu op een belletje van de SeC voor een toelichting....
 
Er staat en, maar bedoelen ze inderdaad of?
Dit was een 1-op1 copy/paste van het berichtje. Zoals ik hem lees: garantie werk korter dan 4 uur = geen kosteloos vervangend vervoer. Schijnt dat er wel misbruik van het gratis verstrekken van loaners werd gemaakt. Auto’s die op dezelfde dag klaar waren, kwamen de loaners pas na 3 dagen terug, zei de SeC medewerker. Daarop vroeg ik, waarom niet 2 dagen huur in rekening gebracht? Vond hij ook een goede vraag, maar geen antwoord op. Hadden ze wel wat ellende mee kunnen besparen.
 
Dit was een 1-op1 copy/paste van het berichtje. Zoals ik hem lees: garantie werk korter dan 4 uur = geen kosteloos vervangend vervoer. Schijnt dat er wel misbruik van het gratis verstrekken van loaners werd gemaakt. Auto’s die op dezelfde dag klaar waren, kwamen de loaners pas na 3 dagen terug, zei de SeC medewerker. Daarop vroeg ik, waarom niet 2 dagen huur in rekening gebracht? Vond hij ook een goede vraag, maar geen antwoord op. Hadden ze wel wat ellende mee kunnen besparen.
Ik zou wet hebben gelezen als "wanneer het geen garantie is én binnen 4 uur klaar, dan geen vervangend vervoer". Dus "waneer het wel garantie is óf langer duurt dan 4 uur, dan wel vervangend vervoer".

Maar dat is puur kijkend naar taal, niet naar het gevoel dat Tesla afgeeft.
 
Weet niet of dat nou een sprong voorwaarts is. Als dit het serviceniveau is, weet ik niet of ik bij de volgende keuze weer voor Tesla zou kiezen. Nog wel even gevraagd of potentiële kopers wordt verteld dat Tesla niet meer telefonisch bereikbaar is

In tegendeel :/ Ze (delivery) vertellen doodleuk dat je SeC kan bellen voor afspraak voor opleverpunten. Ondertussen een maand verder en maar een afspraak voor over anderhalve (!) maand ingeplanned. Verschillende keren beloofd om terug gebeld te worden. Misschien maar gewoon keer op de plof langs rijden (was suggestie van delivery omdat SeC maar niets van zich liet horen)
 
Het is potverdorie van de zotte!
Voor garantieklussen binnen 4 uur geen vervangwagen meer. En of ik even akkoord wil geven op een offerte voor de diagnose van de shudder. Natuurlijk telefonisch niet bereikbaar.
———-

Bij welke merken krijg je wel gratis een vervangwagen voor een onderhoud/herstelling waarvoor men max. een halve dag voorziet ?

Ook die offerte kan ik begrijpen. Ik heb garagehouders van een Duits merk in mijn familie en die krijgen ook heel regelmatig klanten over de vloer die eens "een geluidje" gehoord hebben. Vervolgens gaat een medewerker dan met hen een ritje maken en regelmatig hoort men dan niets meer, of had men iets laten rondslingeren in de wagen. Probeer dan de werkuren van die medewerker maar eens te verhalen...

In jouw geval is het een gekend probleem, en dan zal die factuur geannuleerd worden. Verscheidene klachten over de service vind ik volledig terecht -ook al heb ik ze zelf nog niet ervaren- maar de verwachtingen/eisen liggen soms onredelijk hoog. Jouw opmerkingen m.b.t. de slechte/moeilijke communicatie en het betalend maken van iets wat eerst onder garantie viel, vind ik wel terecht.
 
  • Like
Reactions: Tozz
Bij welke merken krijg je wel gratis een vervangwagen voor een onderhoud/herstelling waarvoor men max. een halve dag voorziet ?

Ook die offerte kan ik begrijpen. Ik heb garagehouders van een Duits merk in mijn familie en die krijgen ook heel regelmatig klanten over de vloer die eens "een geluidje" gehoord hebben. Vervolgens gaat een medewerker dan met hen een ritje maken en regelmatig hoort men dan niets meer, of had men iets laten rondslingeren in de wagen. Probeer dan de werkuren van die medewerker maar eens te verhalen...

In jouw geval is het een gekend probleem, en dan zal die factuur geannuleerd worden. Verscheidene klachten over de service vind ik volledig terecht -ook al heb ik ze zelf nog niet ervaren- maar de verwachtingen/eisen liggen soms onredelijk hoog. Jouw opmerkingen m.b.t. de slechte/moeilijke communicatie en het betalend maken van iets wat eerst onder garantie viel, vind ik wel terecht.

Communicatie is het grote probleem bij Tesla, en wel het gebrek daar aan. Het gaat mij niet om een gratis loaner (een van de laatste keren kreeg ik een of andere diesel, die ik zelf nog mocht aftanken (geen probleem mee) ) , het gaat mij om een schijnbare wijziging die pas gecommuniceerd wordt kort voordat ik de afspraak heb en die dag zelf nog afspraken heb lopen. Moet ik mijn zakelijke afspraken dan op het laatste moment afzeggen omdat mijn garage eigenlijk zegt dat ik het zelf maar mag uitzoeken hoe ik op die afspraken kom? Beetje vreemd niet?
Ik ben zelf ook werkzaam geweest in de automotive, o.a. bij het Duitse merk wat geassocieerd wordt met taxi’s ;) Daar was meedenken met de klant wel gebruikelijk. Als ik iemand van Tesla spreek krijg ik alleen maar excuusjes te horen waar je als klant niks mee opschiet. Organisatorisch is het huidige SeC netwerk gewoonweg niet in staat de klandizie te bedienen. Hoeveel wagens rijden er momenteel rond, hoeveel SeC vestigingen zijn er? Tel uit je “geluk”. Dan snap ik het wel dat de workload ondoenlijk is. Er staat in elke stad toch wel een voormalig autobedrijf leeg die ze als SeC kunnen inzetten? Lossen ze meteen een deel leegstand op;)

Hiermee meteen het gratis advies aan TESLA, luisteren jullie in Tilburg even mee.... ga de provincie in en open een paar extra SeC vestigingen! Ipv SuC stations op plekken waar geen ruimte is.
 
Blijkbaar is er weer een en ander gewijzigd aan de contactprocedure per telefoon:
3 opties in het onthaalmenu:
  • Optie 1 is voor road side assistance
  • Optie 2 is voor als je wagen in een SeC staat
  • Geen optie (gewoon wachten) is voor niet dringende vragen op kantooruren
Ik belde vanmorgen om 8:03 en ging voor de laatste optie. Ik werd direct doorgeschakeld naar een ‘echte’ persoon.
Wat ook opviel is dat mijn telefoonnummer blijkbaar gekoppeld is aan de wagen. Ik heb niets van identificatie moeten doorgeven. Ze kenden mijn naam en konden direct de toestand van mijn wagen zien.
Na de overgangsperikelen met nieuwe contactprocedures, staat dit nu blijkbaar wel op punt.

Toch in dit geval (N=1).
 
Dat laatste kan ik bevestigen, ik dacht in eerste instantie dat ik een bekende klant was bij Tesla ;) maar helaas, het was inderdaad de automatische koppeling van je telefoonnummer met de auto. Gaat wel een stuk vlotter. Normaal gesproken moest ik altijd de 6 laatste cijfers van het VIN doorgeven.
 
Is toch goed? Lijkt me ook beter dan bij banken voorheen waar je je contractnummer moest ingeven via de telefoon, en men aan de telefoon nog altijd niet wist wie men aan de lijn had...
Bij telenet nog zo. Klantennummer intoetsen vooraleer je verbonden bent en het eerste wat de operator dan doet is: jawel, naar je klantennummer vragen. En dan durven ze zelfs nog naar jouw telefoonnummer vragen ook, terwijl ze zelf de provider zijn.
Naar het schijnt zou dat bij veel bedrijven allemaal gedaan zijn om tijd te winnen zodat het CRM systeem je profiel analyseert om dan klantgerichte verkoopvoorstellen te kunnen doen. Woon je in een villawijk of in een achtergestelde buurt, bel je vaak vanuit het buitenland, ...
 
Als je naar uw bank (in mijn geval BNP parisbas fortis) belt via uw bank app, moet je niks van gegevens doorgeven omdat het via een secure line gebeurd.

IMG_1967.PNG
 
Ik heb al even niet meer gebeld met BNP Paribas Fortis, maar de laatste keer was de app gewoon een dialer en ging je over de klassieke lijn hoor. En dan moest ik daar nog altijd mijn gegevens verifiëren :).

Maar goed, we wijken wat af :)