Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Contact service center

This site may earn commission on affiliate links.
Kan zijn dat er al een draadje over is, geen idee. Ik krijg sinds vandaag de melding dat mijn 12v batterij service nodig heeft. Ok, es bellen naar het servicecenter dan ivm is dit dringend of niet. Blijkbaar krijg je nu gewoon via de telefoon een melding dat je een service via de app kan inplannen, en dan wordt de verbinding verbroken. Kan toch niet? Wat met iedereen die vragen heeft over vanalles en nog wat?
Moet mijn batterij morgen vervangen worden of kan die nog 3 weken mee? Zou het vragen maar ik kan niet bellen?
 
Kan zijn dat er al een draadje over is, geen idee. Ik krijg sinds vandaag de melding dat mijn 12v batterij service nodig heeft. Ok, es bellen naar het servicecenter dan ivm is dit dringend of niet. Blijkbaar krijg je nu gewoon via de telefoon een melding dat je een service via de app kan inplannen, en dan wordt de verbinding verbroken. Kan toch niet? Wat met iedereen die vragen heeft over vanalles en nog wat?
Moet mijn batterij morgen vervangen worden of kan die nog 3 weken mee? Zou het vragen maar ik kan niet bellen?
Ik heb niet anders van andere Teslarijders met die melding gehoord (inclusief ikzelf) dat als je geen andere meldingen hebt dan deze, dat de accu nog wel functioneert maar onvoldoende capaciteit heeft. Als je de hoofdaccu niet wegzet met minder dan 10% in de accu dan zou je geen problemen behoren te krijgen want dan wordt de 12V-accu nog steeds bijgeladen vanuit de hoofdaccu.
 
  • Like
Reactions: jeJochen
Ik kreeg snel antwoord op een mail naar SeC Manchester.
Weet niet of dit voor Belgische SeC’s ook zal gelden.
[email protected]
[email protected]
Enz.

Ik heb 6 weken geleden een mail gestuurd naar gent in verband met een aanrijding van een hert en het onderhoud dat moet gebeuren. Geen antwoord, verschillende keren gebeld (toen raakte ik wel nog binnen) , met melding dat ze achterstand hadden. Vorige vrijdag belden ze me opeens op. Na 6 weken!!
Sebiet word ik nog zo een grolpot a la de goeie ouwe tijd...
 
Ik heb 6 weken geleden een mail gestuurd naar gent in verband met een aanrijding van een hert en het onderhoud dat moet gebeuren. Geen antwoord, verschillende keren gebeld (toen raakte ik wel nog binnen) , met melding dat ze achterstand hadden. Vorige vrijdag belden ze me opeens op. Na 6 weken!!
Sebiet word ik nog zo een grolpot a la de goeie ouwe tijd...
Kreeg vorige week een sms dat de contact procedure gewijzigd was. Dacht dat het persoonlijk was, omdat ik te veel naar Manchester belde (waar ze trouwens wel altijd direct opnamen). Na het kiezen voor optie 2 ‘service’ kwam ik steeds direct bij de juiste persoon terecht. Wellicht heb ik zijn direct nr, maar plaatsen ze er toch het keuzemenu voor. Of hij beantwoordt er gewoon alle telefoontjes.
Na de sms, mailde ik (gehoorzaam als ik ben), en kreeg dus direct antwoord, weer van dezelfde persoon. Laat ons hopen dat ze nu wel sneller mails beantwoorden, anders heeft hun nieuwe procedure geen zin.
 
Kan zijn dat er al een draadje over is, geen idee. Ik krijg sinds vandaag de melding dat mijn 12v batterij service nodig heeft. Ok, es bellen naar het servicecenter dan ivm is dit dringend of niet. Blijkbaar krijg je nu gewoon via de telefoon een melding dat je een service via de app kan inplannen, en dan wordt de verbinding verbroken. Kan toch niet? Wat met iedereen die vragen heeft over vanalles en nog wat?
Moet mijn batterij morgen vervangen worden of kan die nog 3 weken mee? Zou het vragen maar ik kan niet bellen?
Als je een probleem onderweg tegen komt, moet je gewoon het nummer bellen dat je kan terugvinden als je op het Tesla logo tapt en dan rechtsonder tapt.

Een van de opties is als je mobile assistance nodig hebt. Dan kom je bij een contact center terecht dat je auto op afstand een diagnose kan doen.

Indien nodig zullen zij dan een afspraak bij een nabijgelegen service center vastleggen op korte termijn.

Zo is dat donderdagavond ook bij mijn Model 3 gegaan die na een update geen werkende ruitenwissers meer had, en op vrijdagochtend had ik al een vervangwagen en op maandag was het probleem al opgelost.

Je moet echt van mindset wisselen: het is niet meer de bedoeling dat je naar de lokale dealer belt om te vragen wanneer ie nog een gaatje in zijn agenda heeft, om dan pas de diagnose te doen...

De mails antwoorden ze overigens wel vlot. Logisch, want er staan niet meer 20 mensen in de wacht...
 
  • Like
Reactions: ssdshirt
Je moet echt van mindset wisselen: het is niet meer de bedoeling dat je naar de lokale dealer belt om te vragen wanneer ie nog een gaatje in zijn agenda heeft, om dan pas de diagnose te doen...

Hier kan ik mij in vinden bij 9 van de 10 problemen. Maar als (ik noem maar wat) de deurhendel van je bestuurdersportier niet werkt dan is dat toch wel dusdanig vervelend dat dat m.i. wel wat voorrang zou mogen hebben. Neem een audi, daar krijg je wel voorrang als er iets serieus met je auto is. Dat kun je nu bij Tesla niet meer regelen.

Ik bel en mail Tesla al niet eens meer (want SeC Groningen reageert ook niet meer op mail). Ik rij er gewoon altijd heen, en dan wordt ik (nog) altijd goed direct geholpen zonder afspraak. Dat is natuurlijk heel fijn, maar wat je gaat krijgen is dat iedereen dat gaat doen en dan wordt het er niet gezelliger op bij de ingang denk ik.
 
Als je een probleem onderweg tegen komt, moet je gewoon het nummer bellen dat je kan terugvinden als je op het Tesla logo tapt en dan rechtsonder tapt.

Een van de opties is als je mobile assistance nodig hebt. Dan kom je bij een contact center terecht dat je auto op afstand een diagnose kan doen.

Indien nodig zullen zij dan een afspraak bij een nabijgelegen service center vastleggen op korte termijn.

Zo is dat donderdagavond ook bij mijn Model 3 gegaan die na een update geen werkende ruitenwissers meer had, en op vrijdagochtend had ik al een vervangwagen en op maandag was het probleem al opgelost.

Je moet echt van mindset wisselen: het is niet meer de bedoeling dat je naar de lokale dealer belt om te vragen wanneer ie nog een gaatje in zijn agenda heeft, om dan pas de diagnose te doen...

De mails antwoorden ze overigens wel vlot. Logisch, want er staan niet meer 20 mensen in de wacht...

Van mindset wisselen? Seriously?
Dus 1 telefoontje met informatie over mijn probleem tegenover verderrijden, potentieel in panne vallen, laten wegslepen enz...met alle kosten vandien? Ik dacht dat ik al veel gehoord had maar dit slaat alles. Mijn wagen is niet meer in garantie by the way.
Als je mails beantwoorden na 6 weken vlot noemt, tja...
 
  • Like
Reactions: Geendiesel
Nee, bellen naar het callcenter...

De mindset die je moet wisselen is dat je niet meer belt naar het service center, maar naar hun callcenter, en ze onmiddellijk een diagnose kunnen doen. De tijd dat je nog een afspraak moet maken om 'm aan de computer te hangen is gelukkig voor ons al voorbij.
 
Inderdaad. Ik had ook nog de oude mindset, nadat ik een offerte van SeC Manchester kreeg en die probeerde te challengen, door naar Gent te bellen.
“Onze offertes worden centraal gemaakt, wij zouden dezelfde diagnose naar dezelfde dienst sturen en dezelfde offerte krijgen”.
Ben ganse dagen bezig met dezelfde soort consolidaties, maar als ik er zelf mee geconfronteerd word is het toch even slikken.
 
De mindset die je moet wisselen is dat je niet meer belt naar het service center, maar naar hun callcenter, en ze onmiddellijk een diagnose kunnen doen.

Ben van het centrale nummer ook niet onder de indruk. Ik had een keer van bestuurdersprofiel gewisseld en toen werkte Autopilot niet meer (stond gewoon uit in het profiel). Ben 45 minuten met die lui aan het bellen geweest om uit te vinden wat het was. Uiteindelijk zelf ontdekt. Beetje dom van mij, maar had ook van Tesla wel verwacht dat dit het 1e is dat ze zouden checken. Vooral omdat ik aanneem dat ze wel zien dat ik die rit van profiel gewisseld ben en vooral dat het simpelweg uit staat in het actieve profiel.

Als ik Tesla was dan had ik software geschreven waarbij iemand belt, idealiter op basis van CallerID al de gegevens van de auto opvraagt en de helpdesk medewerker een vraag kan invullen al dan niet aangevuld met gevonden problemen. Als die dan zegt 'Autopilot werkt niet', dan kan dat systeem direct melden 'Staat niet aan in profiel', of 'B-pillar cam niet goed'.

Nu gaan ze elke keer door hetzelfde riedeltje heen van resetten, etc. om uiteindeiljk te komen met "We laten een diagnose uitvoeren en u hoort van ons". Om vervolgens niets van te ze horen.
 
  • Like
Reactions: Geendiesel
Zelfde probleem hier, ik ga de x verkopen maar er moet nog iets hersteld worden dat al lang geleden besteld is. Ik heb gemaild naar amsterdam, geen reactie, en via de telefoon kom ik ook nergens. Toch wel een beetje gek dat ik hiervoor in de auto moet stappen en naar amsterdam moet gaan om uberhaupt een reactie te kunnen krijgen
 
  • Like
Reactions: Andre
Ben van het centrale nummer ook niet onder de indruk. Ik had een keer van bestuurdersprofiel gewisseld en toen werkte Autopilot niet meer (stond gewoon uit in het profiel). Ben 45 minuten met die lui aan het bellen geweest om uit te vinden wat het was. Uiteindelijk zelf ontdekt. Beetje dom van mij, maar had ook van Tesla wel verwacht dat dit het 1e is dat ze zouden checken. Vooral omdat ik aanneem dat ze wel zien dat ik die rit van profiel gewisseld ben en vooral dat het simpelweg uit staat in het actieve profiel.

Als ik Tesla was dan had ik software geschreven waarbij iemand belt, idealiter op basis van CallerID al de gegevens van de auto opvraagt en de helpdesk medewerker een vraag kan invullen al dan niet aangevuld met gevonden problemen. Als die dan zegt 'Autopilot werkt niet', dan kan dat systeem direct melden 'Staat niet aan in profiel', of 'B-pillar cam niet goed'.

Nu gaan ze elke keer door hetzelfde riedeltje heen van resetten, etc. om uiteindeiljk te komen met "We laten een diagnose uitvoeren en u hoort van ons". Om vervolgens niets van te ze horen.

De vraag is of dat wel of niet in het profiel staat en of dat dit de oorzaak is.
Ja, het klopt dat er vreemde dingen gebeuren als je van profiel wijzigt maar die zouden dan ook terug moeten wijzigen als weer terug wijzigt van profiel.

Ik heb in ieder profiel dan ook van alles aangezet maar zelfs dan ben je bijv. ineens NOA kwijt als je van profiel gewisseld hebt terwijl dat naar een ander profiel niet zo is. Bij het wijzigen van profielen worden op spookachtige wijze functie uitgezet en blijken ook stoel- en spiegel-instellingen niet zo goed te worden opgeslagen als dat je dat zou mogen verwachten.
 
Ik had dus precies het zelfde. gezien het feit dat de mededeling over het vervangen van de 12 V accu prominent in beeld staat in knipperend geel deed mij vermoeden dat het belangrijk was. Bellen met Tesla is tegenwoordig echt onmogelijk. Dus dan maar een afspraak gemaakt via de app. Over 3 weken ben ik aan de beurt. Als dat maar goed gaat. Tot dat ik een sms kreeg van Tesla dat de accu op lokatie kan worden vervangen, graag contact met het mobiele service team zoeken... maar geen telefoonnummer. We gàan het zien..
 
Ik heb vorige week in . Frankfurt gestaan met een achterklep die niet meer wilde sluiten. Adac staat er lachend bij "U moet Tesla maar bellen... of afslepen" . Ruim een uur in de wacht gestaan.... geen antwoord...

Uiteindelijk zelf gaan sleutelen Torx T45 is moeilijk te krijgen kan ik je vertellen... Blijkt dat de achterklep dusdanig scheef gemonteerd is dat het problemen geeft. Het staat nu op het "To Fix" lijstje.

Verder ben ik tevreden... (het was droog die dag) Met Europese auto's heb ik ook genoeg gedoe gehad alleen de Japanners doen het beter qua betrouwbaarheid.

#NEVER LEAVE HOME WITHOUT DUCT TAPE :)
 
Zijn ze bij Tesla vergeten dat ze auto’s verkopen? Een telefonische helpdesk (even het noodnummer dat in de auto wordt vermeld niet meegerekend) moet toch gewoon 24/7 telefonisch bereikbaar zijn? Als dit een van de kostenbesparende acties is, dan is dat wel een hele slechte.... you can cut cost, until you’ll cut your arm/head off. Met dat laatste zijn ze wat mij betreft nu mee bezig. Jammer.
Heb mijn onderhoudsbeurt ook via de app moeten inplannen, het vrije veld om problemen te melden of aandachtspunten in te voeren is wel een beetje krap qua ruimte. Nu maar hopen dat iemand dat leest en er een vervangwagen klaar staat.
 
Heb mijn onderhoudsbeurt ook via de app moeten inplannen, het vrije veld om problemen te melden of aandachtspunten in te voeren is wel een beetje krap qua ruimte. Nu maar hopen dat iemand dat leest en er een vervangwagen klaar staat.
Ja dat wordt wel gelezen. Ze hebben met mij een paar weken voor de afspraak mailcontact opgenomen om een aantal zaken iets meer te verduidelijken.