Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Continental ContiSilent: zijn ze werkelijk stil?

This site may earn commission on affiliate links.
Even een test gedaan tussen de Michelin Pilot Sport en Continetal ContiSilent banden (die met foam padding in de band) om te zien of dit nu werkelijk iets uithaalt.

Full video van de test en omstandigheden hieronder, maar als je enkel de resultaten wil weten, kan je skippen naar 16:00 ;-).

Vind het verschil maar mager.
 
Vind het verschil maar mager.
1 dB verschil onder alle omstandigheden. Dat hoort de gemiddelde gebruiker niet. Wel zou ik ook een test willen zien op ruwer asfalt.
Nog mooier zou zijn een test met een oudere auto. Aikisteve stelt dat de jongste auto's, dus met de nieuwe neus, duidelijk stiller zijn geworden.
 
Even een test gedaan tussen de Michelin Pilot Sport en Continetal ContiSilent banden (die met foam padding in de band) om te zien of dit nu werkelijk iets uithaalt.

Full video van de test en omstandigheden hieronder, maar als je enkel de resultaten wil weten, kan je skippen naar 16:00 ;-).

Wat me opvalt is dat de conti's hogere frequenties weergeven op het display van zijn meter. Misschien maakt dat wat uit voor de geluidservaring...
 
De Michelin Latitude zijn inwendig ook voorzien van acoustic foam

3F556E8E-8DA8-4F2D-AA2D-D58375CC32C2.jpeg
 
@basvk: klopt. E34 zit er niet bij, maar wel stukken A12 en omgeving, waar ook iets ruwere stukken beton tussen zitten.
De hogere frequentie had ik ook gemerkt, maar ken de impact hiervan op de geluidsbeleving niet exact. Lagere frequenties dragen verder, maar dat heeft weinig of geen betekenis in een wagen. En als mijn fysica mij niet in de steek laat, dan gaan hogere frequenties gemakkelijker tegengehouden kunnen worden door materialen. Maar dat zou dan weer zichtbaar moeten geweest zijn in de cijfers.

Anderzijds geeft de rating op de banden zelf wel weer dat er inderdaad weinig of geen verschil is tussen de banden en dat de Michelins eigenlijk iets stiller zouden moeten zijn. Het zijn uiteraard geen testen in een labo geweest maar in de echte wereld, waar je nooit de perfecte omstandigheden hebt.