TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker and becoming a Supporting Member. For more info: Support TMC
Start a Discussionhttps://teslamotorsclub.com/tmc/tags/

Continental ContiSilent: zijn ze werkelijk stil?

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by aikisteve, Oct 4, 2017.

  1. aikisteve

    aikisteve Member

    Joined:
    Feb 8, 2017
    Messages:
    67
    Location:
    Belgium
    Even een test gedaan tussen de Michelin Pilot Sport en Continetal ContiSilent banden (die met foam padding in de band) om te zien of dit nu werkelijk iets uithaalt.

    Full video van de test en omstandigheden hieronder, maar als je enkel de resultaten wil weten, kan je skippen naar 16:00 ;-).

     
    • Informative x 5
    • Like x 1
  2. gelden

    gelden Active Member

    Joined:
    Apr 21, 2013
    Messages:
    4,970
    Location:
    Breda, Netherlands
    En kan ik de resultaten ook te weten komen zonder het filmpje te kijken? (op kantoor momenteel...)
     
  3. pvkeep

    pvkeep Paul van Keep

    Joined:
    Nov 11, 2015
    Messages:
    1,437
    Location:
    Verkeerde kant van het bruggetje
    Nee ;)
     
    • Funny x 2
  4. Billy

    Billy Member

    Joined:
    Aug 14, 2013
    Messages:
    915
    Location:
    Venlo
    Vind het verschil maar mager.
     
  5. Wim S.

    Wim S. Supporting Member

    Joined:
    Apr 11, 2013
    Messages:
    2,440
    Location:
    De Woude NL
    1 dB verschil onder alle omstandigheden. Dat hoort de gemiddelde gebruiker niet. Wel zou ik ook een test willen zien op ruwer asfalt.
    Nog mooier zou zijn een test met een oudere auto. Aikisteve stelt dat de jongste auto's, dus met de nieuwe neus, duidelijk stiller zijn geworden.
     
  6. Erik-S85

    Erik-S85 Member

    Joined:
    Jul 28, 2014
    Messages:
    394
    Location:
    De Meern
    Idd niet echt verschil, maar hoe zit het met het verbruik? Kan me voorstellen dat de Conti hoger verbruik heeft
     
  7. basvk

    basvk Supporting Member

    Joined:
    Dec 27, 2013
    Messages:
    2,448
    Location:
    Eindhoven
    Wat me opvalt is dat de conti's hogere frequenties weergeven op het display van zijn meter. Misschien maakt dat wat uit voor de geluidservaring...
     
  8. x4er0

    x4er0 Member

    Joined:
    Oct 3, 2017
    Messages:
    9
    Location:
    Amsterdam
    Het werkt in je voordeel als je zoals ik doof bent voor bepaalde frequenties, dan hoor je ze opeens niet meer.

    Michelin heeft ook "stille" banden: Pilot Super Sport Acoustic - Google zoeken
     
  9. HWS

    HWS Supporting Member

    Joined:
    Mar 16, 2013
    Messages:
    6,490
    Location:
    Zoetermeer, Netherlands
    De Michelin Latitude zijn inwendig ook voorzien van acoustic foam

    3F556E8E-8DA8-4F2D-AA2D-D58375CC32C2.jpeg
     
  10. basvk

    basvk Supporting Member

    Joined:
    Dec 27, 2013
    Messages:
    2,448
    Location:
    Eindhoven
    Misschien dat het juist veel verschil maakt op lawaaiige snelwegen van beton, omdat er dan misschien veel meer resonanties in de band optreden die het foam dempt? Ik heb @aikisteve filmpje niet helemaal bekeken maar voor zover ik gezien heb zat daar niet een stuk E34 bij of zoiets ;)
     
  11. SpeedyEddy

    SpeedyEddy Eddy K

    Joined:
    Sep 6, 2017
    Messages:
    60
    Location:
    Apeldoorn NL
    Ik denk dat je meer hebt aan het isoleren van je voertuig zelf, heb de youtube link daarvoor even niet paraat, maar dat scheelt heel wat meer Decibellen tegen een geringe investering, plus het slijt niet.. eenmalig..
     
    • Like x 2
  12. aikisteve

    aikisteve Member

    Joined:
    Feb 8, 2017
    Messages:
    67
    Location:
    Belgium
    @basvk: klopt. E34 zit er niet bij, maar wel stukken A12 en omgeving, waar ook iets ruwere stukken beton tussen zitten.
    De hogere frequentie had ik ook gemerkt, maar ken de impact hiervan op de geluidsbeleving niet exact. Lagere frequenties dragen verder, maar dat heeft weinig of geen betekenis in een wagen. En als mijn fysica mij niet in de steek laat, dan gaan hogere frequenties gemakkelijker tegengehouden kunnen worden door materialen. Maar dat zou dan weer zichtbaar moeten geweest zijn in de cijfers.

    Anderzijds geeft de rating op de banden zelf wel weer dat er inderdaad weinig of geen verschil is tussen de banden en dat de Michelins eigenlijk iets stiller zouden moeten zijn. Het zijn uiteraard geen testen in een labo geweest maar in de echte wereld, waar je nooit de perfecte omstandigheden hebt.
     

Share This Page