TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker and becoming a Supporting Member. For more info: Support TMC
Start a Discussionhttps://teslamotorsclub.com/tmc/tags/

Continental ContiSilent: zijn ze werkelijk stil?

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by aikisteve, Oct 4, 2017.

1. aikisteve

aikisteve Member

Even een test gedaan tussen de Michelin Pilot Sport en Continetal ContiSilent banden (die met foam padding in de band) om te zien of dit nu werkelijk iets uithaalt.

Full video van de test en omstandigheden hieronder, maar als je enkel de resultaten wil weten, kan je skippen naar 16:00 ;-).

• Informative x 5
    • Like x 1
  2. gelden

gelden Active Member

En kan ik de resultaten ook te weten komen zonder het filmpje te kijken? (op kantoor momenteel...)

3. pvkeep

pvkeep Paul van Keep

Nee ;)

• Funny x 2
  4. Billy

Billy Member

Vind het verschil maar mager.

5. Wim S.

Wim S. Supporting Member

1 dB verschil onder alle omstandigheden. Dat hoort de gemiddelde gebruiker niet. Wel zou ik ook een test willen zien op ruwer asfalt.
    Nog mooier zou zijn een test met een oudere auto. Aikisteve stelt dat de jongste auto's, dus met de nieuwe neus, duidelijk stiller zijn geworden.

6. Erik-S85

Erik-S85 Member

Idd niet echt verschil, maar hoe zit het met het verbruik? Kan me voorstellen dat de Conti hoger verbruik heeft

7. basvk

basvk Supporting Member

Wat me opvalt is dat de conti's hogere frequenties weergeven op het display van zijn meter. Misschien maakt dat wat uit voor de geluidservaring...

8. x4er0

x4er0 Member

Het werkt in je voordeel als je zoals ik doof bent voor bepaalde frequenties, dan hoor je ze opeens niet meer.

Michelin heeft ook "stille" banden: Pilot Super Sport Acoustic - Google zoeken

9. HWS

HWS Supporting Member

De Michelin Latitude zijn inwendig ook voorzien van acoustic foam

3F556E8E-8DA8-4F2D-AA2D-D58375CC32C2.jpeg

10. basvk

basvk Supporting Member

Misschien dat het juist veel verschil maakt op lawaaiige snelwegen van beton, omdat er dan misschien veel meer resonanties in de band optreden die het foam dempt? Ik heb @aikisteve filmpje niet helemaal bekeken maar voor zover ik gezien heb zat daar niet een stuk E34 bij of zoiets ;)

11. SpeedyEddy

SpeedyEddy Eddy K

Ik denk dat je meer hebt aan het isoleren van je voertuig zelf, heb de youtube link daarvoor even niet paraat, maar dat scheelt heel wat meer Decibellen tegen een geringe investering, plus het slijt niet.. eenmalig..

• Like x 2
  12. aikisteve

aikisteve Member

@basvk: klopt. E34 zit er niet bij, maar wel stukken A12 en omgeving, waar ook iets ruwere stukken beton tussen zitten.
    De hogere frequentie had ik ook gemerkt, maar ken de impact hiervan op de geluidsbeleving niet exact. Lagere frequenties dragen verder, maar dat heeft weinig of geen betekenis in een wagen. En als mijn fysica mij niet in de steek laat, dan gaan hogere frequenties gemakkelijker tegengehouden kunnen worden door materialen. Maar dat zou dan weer zichtbaar moeten geweest zijn in de cijfers.

Anderzijds geeft de rating op de banden zelf wel weer dat er inderdaad weinig of geen verschil is tussen de banden en dat de Michelins eigenlijk iets stiller zouden moeten zijn. Het zijn uiteraard geen testen in een labo geweest maar in de echte wereld, waar je nooit de perfecte omstandigheden hebt.

Share This Page