Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Converting a Mack Anthem truck to a Tesla Semi

This site may earn commission on affiliate links.

robertvg

Extremely Well-Known Member
(yes I knew this title would draw some attention :))

Ok heren, ik heb jullie hulp nodig !

Ik heb deze Mack Anthem truck besteld. Slechts 2595 stukjes, easy !
Komt morgen binnen.
Het idee is uiteraard om deze stinkende diesel om te bouwen naar een Tesla Semi.
En dat gaat vast beter als we dat doen met een stel Tesla enthousiastelingen met eventueel ook nog wat technisch inzicht.
Onze eerste EV conversie en meteen een goede ! Elon zal trots op ons zijn :cool:

Ik gok zo dat als we daar een dag met wat mensen aan gaan zitten we een redelijk gelijkende Semi moeten kunnen bouwen. Uitdagingen zitten hem denk in hoe we het front goed gelijkend krijgen, en hoe we 4 electro motoren tussen de basis passend gaan krijgen. We hebben ook een klein Tesla logo nodig.
Wie helpt er mee ? Volgens de doos is hij geschikt voor 11-16 jaar dus kinderen zijn ook welkom om mee te helpen.
Ik denk aan zaterdag 28 of zondag 29 April. Bij mij thuis (Amsterdam), of eventueel ergens anders want @FVO wilde wel meedoen maar dat is een beetje ver rijden denk ik. Als iemand nog extra technisch Lego heeft helpt het (hoewel, alle stukjes uit elkaar houden....:confused:)

LEGO Technic Mack Anthem
The LEGO® Technic Mack Anthem Truck is the new king of the road!
 
De uitdaging:

naar dit:
 

Attachments

  • upload_2018-4-19_13-11-51.jpeg
    upload_2018-4-19_13-11-51.jpeg
    6.4 KB · Views: 67