TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker and becoming a Supporting Member. For more info: Support TMC

Converting a Mack Anthem truck to a Tesla Semi

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by robertvg, Apr 19, 2018.

1. robertvg

robertvg Extremely Well-Known Member

(yes I knew this title would draw some attention :))

Ok heren, ik heb jullie hulp nodig !

Ik heb deze Mack Anthem truck besteld. Slechts 2595 stukjes, easy !
    Komt morgen binnen.
    Het idee is uiteraard om deze stinkende diesel om te bouwen naar een Tesla Semi.
    En dat gaat vast beter als we dat doen met een stel Tesla enthousiastelingen met eventueel ook nog wat technisch inzicht.
    Onze eerste EV conversie en meteen een goede ! Elon zal trots op ons zijn :cool:

Ik gok zo dat als we daar een dag met wat mensen aan gaan zitten we een redelijk gelijkende Semi moeten kunnen bouwen. Uitdagingen zitten hem denk in hoe we het front goed gelijkend krijgen, en hoe we 4 electro motoren tussen de basis passend gaan krijgen. We hebben ook een klein Tesla logo nodig.
    Wie helpt er mee ? Volgens de doos is hij geschikt voor 11-16 jaar dus kinderen zijn ook welkom om mee te helpen.
    Ik denk aan zaterdag 28 of zondag 29 April. Bij mij thuis (Amsterdam), of eventueel ergens anders want @FVO wilde wel meedoen maar dat is een beetje ver rijden denk ik. Als iemand nog extra technisch Lego heeft helpt het (hoewel, alle stukjes uit elkaar houden....:confused:)

LEGO Technic Mack Anthem
    The LEGO® Technic Mack Anthem Truck is the new king of the road!

• Like x 2
  2. robertvg

robertvg Extremely Well-Known Member

De uitdaging:
    [​IMG][​IMG]
    naar dit:

Attached Files:

• Like x 3
  3. TheSiemNL

TheSiemNL Member

Die 2 flinke uitlaatpijpen kunnen er in ieder geval al af ;-)

• Like x 2
  4. FVO

FVO Active Member

Daar had ik inderdaad nog geen rekening mee gehouden. En heb vanavond mijn vrouw moeten beloven om wat meer thuis te zullen zijn de komende maanden (2e kind op komst...).

5. XvoorX

XvoorX Member

AA0D4E9C-03DD-4EC3-97A6-CA8B50FA0C11.jpeg Wanneer je nog stukjes over houd kun je deze ook nog maken :)

• Funny x 5

Share This Page

• About Us

Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.
  • Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.

SUPPORT TMC