TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

cruise control en richting aanwijzer worden/zijn verwisseld?

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by bpsmits, Sep 18, 2014.

1. bpsmits

bpsmits Member

2. Highkick

Highkick Grinning SRV-man

Die zaten IMHO ook verkeerd. Ik ben er nu aan gewendt, maar als iemand anders in de Tesla rijdt, dan zitten ze altijd aan de verkeerde hendels...

3. Hans (Amsterdam)

Hans (Amsterdam) Model S res#3130

Voor zover ik weet komt de hele stuurkolom inclusief deze hendels van de MB E-klasse.
    De grap is dat de hendels bij een nieuwe B-klasse omgekeerd zitten, ik heb hier zelf een jaar regelmatig in gereden.
    Het maakt wat mij betreft niet uit hoe ze zitten, bij beide heb ik regelmatig de verkeerde hendel gebruikt.

4. pwillemse78

pwillemse78 Member

Zou dat te retrofitten zijn?

5. Willem

Willem Member

Had voor MS een Mercedes S-klasse en daar zaten de hendels precies zo als in de MS. Heb nu moeite als ik in de Fiat Punto van mijn vrouw rijdt. Wil ik de auto in z'n achteruit zetten, zet ik de ruitenwissers aan. Vervolgens bedenk ik dat het in fossiele auto's nog met een pookje gaat.

6. pvandamcom

pvandamcom Member

Dat ze "verkeerd" zitten, daar wen je wel aan maar wat erg raar blijft is dat je de cruise control handle kan zien, inclusief dat irritante gele lampje in het donker en om de stand van de ruitenwisser te zien tijdens rijden een hele rare hoofdbeweging moet maken of anders bij stilstand het stuur verdraaien.

7. Maarten

Maarten Active Member

Zit binnenkort een maand op Bali en heb daar een auto gehuurd. Vorige keer linkshandig schakelen, maar dat was niet de grootste uitdaging. Wissers en richtingaanwijzers net andersom.
    Man wat heb ik vaak de ruiten gewist bij het afslaan... Ben benieuwd of het nu (heb dit keer een automaat besteld) gemakkelijker wordt om dit goed te doen.

8. bpsmits

bpsmits Member

In elk land waar ik links moet rijden hoor ik weer een bulderend gelach van m'n gezin wanneer ik de ruitenwissers aanzet ipv de richtingaanwijzers.
    Net als ik het doorheb, gaan we weer weg :)

9. Tesselated

Tesselated Member

Tesla heeft de handels ingekocht bij Daimler en ze zijn dezelfde en op dezelfde plek als mijn Mercedes E.
    voor mij perfect dus nu want als ik van auto wissel grijp ik niet mis :)
    wellicht dat Tesla andere gaat inkopen.
    de raam en spiegelbediening is ook zelfde als mijn Mercedes.

10. pvh

pvh Active Member

Mijn S staat nu een Modesta Coating te krijgen, en ben nu met mijn dochter haar SLK.... Ook andersom.... pff. Wil mijn S nu al terug ;)

Share This Page