Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Cruise Control op Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Sinds afgelopen woensdag hebben wij de model 3 en dit weekend een paar (langere) ritjes gemaakt waarbij deels ook autosnelweg.
Ook de Traffic Aware Cruisecontrol geprobeerd. Persoonlijk vinden wij de TACC aan de zenuwachtige kant maar wat wij erg jammer vinden is dat als je de TACC activeer, de auto automatisch versneld naar de maximale snelheid die de auto volgens zij navigatie informatie mag rijden. Nu komt die snelheid regelmatig niet overeen met de daadwerkelijk geldende snelheid. Vaak is deze lager. Dat komt onder andere dat de auto nog geen verkeersborden herkenning heeft (dat zit al op onze BMW uit 2015...) Is er een mogelijkheid in de instellingen dat de auto niet versneld naar de maximale snelheid maar alleen de huidige snelheid, op het moment van activeren van de TACC, aanhoudt als maximale snelheid?
Zoals het nu functioneert zijn wij er niet tevreden over.

Wie heeft een oplossing?
 
  • Like
Reactions: Klaas
Sinds afgelopen woensdag hebben wij de model 3 en dit weekend een paar (langere) ritjes gemaakt waarbij deels ook autosnelweg.
Ook de Traffic Aware Cruisecontrol geprobeerd. Persoonlijk vinden wij de TACC aan de zenuwachtige kant maar wat wij erg jammer vinden is dat als je de TACC activeer, de auto automatisch versneld naar de maximale snelheid die de auto volgens zij navigatie informatie mag rijden. Nu komt die snelheid regelmatig niet overeen met de daadwerkelijk geldende snelheid. Vaak is deze lager. Dat komt onder andere dat de auto nog geen verkeersborden herkenning heeft (dat zit al op onze BMW uit 2015...) Is er een mogelijkheid in de instellingen dat de auto niet versneld naar de maximale snelheid maar alleen de huidige snelheid, op het moment van activeren van de TACC, aanhoudt als maximale snelheid?
Zoals het nu functioneert zijn wij er niet tevreden over.

Wie heeft een oplossing?

1) Search gebruiken en bv tweede draadje doornemen.
2) Auto inruilen en andere wagen kopen.
 
In lijn met jou reactie ben jij dan dus een domme... en OP een luie...? Hilarisch maar niet het niveau dat we op dit forum willen.

OP is geholpen in beantwoording van zijn vraag. Als jij daar niets zinvols aan toe te voegen heb is dat niet erg maar reageer dan niet.
Ik zal 1 keer op je reageren.

Vwb punt 1 : zeker heb ik de search button gebruikt maar niet het juiste antwoord gevonden.

Vwb punt 2: is dat geen zinvolle reactie.....
 
Ik snap dat veel mensen de reactie van @Dan84 bot vinden maar hij heeft hier wel een punt.
Over AP en TACC op de model 3 is echt al heel veel geschreven en het antwoord zou ook makkelijk te vinden moeten zijn met de zoekfunctie.
Waarschijnlijk zelfs al voordat @Sregor de auto bestelde.
Daarna verwijzen is dan ook volkomen terecht en in lijn met de forum regels. (scheelt weer overbodige draadjes)

De 2e opmerking moet je denk ik zien met wat humor en niet te zwaar aan tillen.
 
Ik snap dat veel mensen de reactie van @Dan84 bot vinden maar hij heeft hier wel een punt.
Over AP en TACC op de model 3 is echt al heel veel geschreven en het antwoord zou ook makkelijk te vinden moeten zijn met de zoekfunctie.
Waarschijnlijk zelfs al voordat @Sregor de auto bestelde.
Daarna verwijzen is dan ook volkomen terecht en in lijn met de forum regels. (scheelt weer overbodige draadjes)

De 2e opmerking moet je denk ik zien met wat humor en niet te zwaar aan tillen.
Niet helemaal waar. Het aanmaken van nieuwe draadjes wordt hier tegenwoordig toegejuicht om zoeken in lange draadjes te voorkomen. Ben het er ook niet mee eens maar dit ga je dan krijgen.
 
Mijn ervaring (verkregen van dit forum; mijn M3 is nog onderweg) is dat de Model 3 niet een TACC-stand kent die vergelijkbaar is met de oude vertrouwde CC die de huidige snelheid vasthoudt. Er is echter wel een work-arround.

Wanneer je in het Autopilot-menu de offset verlaagt naar -20 kmh geeft dat in 90% van de situaties het gewenste effect. De TACC schakelt namelijk in op de VMax+Offset of - indien hoger - op de huidige snelheid. Stel dat je dus 70 kmh rijdt waar 80 kmh de Vmax is, zal de TACC in dat geval op 70 kmh worden ingesteld (omdat de VMax+Offset in dat geval 80 - 20 = 60 kmh is).
 
Last edited:
Mijn ervaring (verkregen van dit forum; mijn M3 is nog onderweg) is dat de Model 3 niet een TACC-stand kent die vergelijkbaar is met de oude vertrouwde CC die de huidige snelheid vasthoudt. Er is echter wel een work-arround.

Wanneer je in het Autopilot-menu de offset verlaagt naar -20 kmh geeft dat in 90% van de situaties het gewenste effect. De TACC schakelt namelijk in op de VMax+Offset of - indien hoger - op de huidige snelheid. Stel dat je dus 70 kmh rijdt waar 80 kmh de Vmax is, zal de TACC in dat geval op 70 kmh worden ingesteld (omdat de VMax+Offset in dat geval 80 - 20 = 60 kmh is).
Top dank voor de tip! Deze truc had ik nog niet geprobeerd.
 
Wat je ook kan doen is tijdens het TACC aanzetten het gaspedaal ingedrukt houden en met scroll-wheel de max-snelheid naar beneden zetten en pas bij gewenste snelheid gaspedaal loslaten.

Hij 'gaat er nog niet vandoor' bij TACC aanzetten met veel hogere maxsnelheid, zolang je het gas vasthoud namelijk.
 
Ik zal 1 keer op je reageren.

Vwb punt 1 : zeker heb ik de search button gebruikt maar niet het juiste antwoord gevonden.

Vwb punt 2: is dat geen zinvolle reactie.....

Hoe zoek jij dan in hemelsnaam? Je moet ook nog wel intypen wat je zoekt he, niet alleen de button gebruiken. Alleen "TACC" intypen bij het zoekglaasje (en enter drukken) leverde dit op:
https://teslamotorsclub.com/tmc/threadloom/search?query=TACC forum:"118"&tab=25
Op echt al je vragen staan direct al in de zoekresultaten de antwoorden.

Zal wel weer allemaal moraalridders op mijn nek en dislikes krijgen.. zou zeggen doe geen moeite. Ik blijf het gewoon herhalen.
Het forum werkt 2 kanten op. Mensen die vragen stellen en mensen die vragen beantwoorden. De grootste kans om een inhoudelijk antwoord te krijgen op je vraag is naar mijn mening door hem te stellen waar hij thuis hoort. De meeste actieve gebruikers volgen de hoofd draadjes en gaan niet allerlei nieuw geopende draadjes lezen. Buiten het feit dat in dit geval het duidelijk is dat inderdaad zoals terecht is opgemerkt geen moeite is gedaan om voor de aanschaf informatie in te winnen is het nu achteraf prima om er vragen over te stellen maar waar ik mij nog het meeste aan stoor zijn de mensen die ook echt inhoudelijk antwoord gaan geven want hierdoor worden anderen naar mijn mening verstoten met mogelijke relevante info. Immers, zoals in 99,9% zal ook dit draadje weer wegzakken om te verdwijnen naar 10+ pagina's.

Dus, start lekker nieuwe draadjes waar duidelijk al genoeg info over te vinden is, dan blijf je verstoken van de beste info, of als je geluk hebt gaat iemand het correcte antwoord plaatsen... of misschien wel het verkeerde... Afijn, zover punt 1, punt 2 is sarcasme met een duidelijke toon naar de terechte reactie aangaande punt 1.
 
Probleem is dat wanneer je je antwoorden uit oudere draadjes haalt via de zoekfunctie deze vaak niet meer overeenkomen met hoe het nu werkt. Ik bedoel dat Tesla bij iedere update bepaalde functies een andere functionaliteit geeft dus stroken de antwoorden van de oudere draadjes niet meer met de waarheid. Daarom moedig ik nog niet aan om voor ieder pietluttigheid een nieuw draadje op te starten maar soms is het wel zinvol om dit te doen. Just my two cents:)
 
Probleem is dat wanneer je je antwoorden uit oudere draadjes haalt via de zoekfunctie deze vaak niet meer overeenkomen met hoe het nu werkt. Ik bedoel dat Tesla bij iedere update bepaalde functies een andere functionaliteit geeft dus stroken de antwoorden van de oudere draadjes niet meer met de waarheid. Daarom moedig ik nog niet aan om voor ieder pietluttigheid een nieuw draadje op te starten maar soms is het wel zinvol om dit te doen. Just my two cents:)
Of je reageert in dat draadje.... waarom een nieuwe openen?