Ik weet niet zeker of je de hele discussie gevolgd hebt, maar het gaat niet om de situatie dat je op de CC rijdt, en dan het pookje naar boven drukt. Het gaat om de situatie dat je op CC rijdt, maar handmatig (errr. voetmatig) het pedaal gebruikt om naar een veel hogere snelheid te gaan, en dan probeert de CC opnieuw vast te zetten op die nieuwe, hogere snelheid. De meeste auto's waar ik mee heb gereden, waaronder mijn vorige BMW, konden dit zonder eerst van de CC af te gaan. Bij mij kan dat in de Tesla niet. Maar veel anderen hierboven gaven aan dat als hun CC op 100 staat, ze naar 120 accelereren met het pedaal, en dan simpelweg het pookje naar boven klikken (wat dus +1 was geweest als ze nog op de oude CC snelheid van 100 hadden gereden) bij hen in één keer de nieuwe CC snelheid op 120 vastzet.
Gezien hoe lastig het is om dit goed uit te leggen, zie ik de bui al hangen als ik dit aan Tesla probeer duidelijk te maken. Ik ga denk ik een Youtube filmpje maken van dit gedrag in mijn auto, inclusief het heftige regen-braking als ik het gas weer loslaat, en dat hier posten. Misschien dat iemand van jullie daarna ergens mogelijkheid ziet om diezelfde stappen te filmen, maar dan wel met het (m.i. gewenste) resultaat.