Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Cybertruck unveil on Nov 21

This site may earn commission on affiliate links.
Model Y is gepresenteerd met spiegels en de Roadster & Cybertruck zonder… Aerodynamische een voordeel en zonder spiegels in de laagste stand vering zou je misschien toch een parkeerkelder in komen. Steek je alleen nog wel 1 meter uit in het parkeervak. Ben benieuwd of er lompe spiegels in productie er weer op komen.
 
Benieuwd naar percentage dubbele reserveringen: van de combinatie 100% refundable en gegarandeerde prijs FSD gaat een prikkel uit om meerdere reserveringen te plaatsen en later de ongewenste te annuleren.

Zelf de RWD en de tri gereserveerd.

Schijnt niet nodig te zijn, je kunt schijnbaar gewoon wisselen zonder plek verlies. Maar ik zou het ook doen..... Tesla kennende (kan zomaar fout gaan),
 
Hoe het zou zitten met dat repareer gebeuren had ik me ook wel afgevraagd. Is al een beetje een dingetje bij Tesla. Wordt dat bij de Cybertruck straks nog erger?

Plus, ik zag laatst een filmpje over (ik dacht) de Rivian, waarbij werd aangegeven dat er alles aan was gedaan om het gewicht zoveel mogelijk midden in de auto te krijgen, ten behoeve van een goede wendbaarheid. Klink logisch. Maar daarbij helpt een Exoskeleton niet echt, lijkt me.
Het lijkt me dat het niet belangrijk is dat het gewicht midden in de auto zit, maar dat het zwaartepunt van het gewicht in het midden zit.
Het gewicht mag best aan de buitenkant van de auto zitten, als het goed verdeeld is zit het zwaartepunt precies in het midden.
Een laag zwaartepunt is belangrijker, maar dat zit wel goed bij een EV.
 
  • Like
Reactions: horta
Het lijkt me dat het niet belangrijk is dat het gewicht midden in de auto zit, maar dat het zwaartepunt van het gewicht in het midden zit.
Het gewicht mag best aan de buitenkant van de auto zitten, als het goed verdeeld is zit het zwaartepunt precies in het midden.
Dat is denk ik iets te simpel voorgesteld ....

Traagheidsmoment - Wikipedia

upload_2019-11-25_21-45-46.png


 
gaat de truck dan rondspinnen ? Middelpuntvliegendekracht heb je het over, maakt ongeveer niks uit bij een auto, gewoon verdelen en wellicht meer naar voren ivm laadvermogen.
Voor middelpuntvlieDende kracht (neem ten minste aan dat je dat bedoelt, want middelpuntvliegende kracht ken ik niet) maakt het inderdaad niet veel uit waar de massa zit. Maar ik weet niet waarom je denkt dat ik het over massavliedende kracht heb, als ik via een linkje expliciet aangeef dat ik het over traagheidsmoment heb?
 
Jullie hebben beide gelijk: statica versus dynamica...
Hmmmm .... Ik geef aan dat het voor de wendbaarheid goed is wanneer de massa zoveel mogelijk centraal gehouden wordt. @ebullio geeft aan dat dat niet uit maakt, zolang et zwaartepunt maar centraal zit. Kan natuurlijk nooit allebei kloppen ;)

Rivian gelooft in ieder geval ook dat het uit maakt (@ 7:50):

 
Last edited:
Hmmmm .... Ik geef aan dat het voor de wendbaarheid goed is wanneer de massa zoveel mogelijk centraal gehouden wordt. @ebullio geeft aan dat dat niet uit maakt, zolang et zwaartepunt maar centraal zit. Kan natuurlijk nooit allebei kloppen ;)

Rivian gelooft in ieder geval ook dat het uit maakt (@ 7:50):

Met je verwijzing naar het wikipedia artikel probeer je dus uit te leggen dat een Rivian makkelijker voor de eland proef faalt?