Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Daadwerkelijke capaciteit battery pack

This site may earn commission on affiliate links.
Doe mij maar een retrofit over 2 jaar :) Die motor en drivetrain blijven het vast wel doen. Ook gratis SuC ;)


Punt blijft gewoon dat ik 4kWh te weinig heb gekregen in mijn 85kWh.

Het opgegeven bereik haal ik nooit en ik heb ook minder kWh gekregen. Wat mij betreft is de zaak dus helemaal niet af gedaan. Tesla had gewoon niet moeten liegen over wat ze leverden.

Als jij een Liter benzine koopt, maar je krijgt vervolgens 0.9L, dan heb je daar toch ook een probleem mee?
Dat is in de praktijk ook zo afhankelijk van het weer.
 
Doe mij maar een retrofit over 2 jaar :) Die motor en drivetrain blijven het vast wel doen. Ook gratis SuC ;)


Punt blijft gewoon dat ik 4kWh te weinig heb gekregen in mijn 85kWh.

Het opgegeven bereik haal ik nooit en ik heb ook minder kWh gekregen. Wat mij betreft is de zaak dus helemaal niet af gedaan. Tesla had gewoon niet moeten liegen over wat ze leverden.

Als jij een Liter benzine koopt, maar je krijgt vervolgens 0.9L, dan heb je daar toch ook een probleem mee?

Onze TeslaTech Cloud Archiver bepaalt na elke laadbeurt wat de batterij capaciteit is, dat kan perfect met de gegevens van de Tesla servers. Bij mijn P85D (en mijn collega zijn P85) zie ik een gemiddelde capaciteit van 77.5 kWh.
Tel daarbij ongeveer 4kWh reserve waarmee je onder 0km kan gaan dan kom je op 81.5 kWh.
En dan is er nog een anti-brick reserve van ook ongeveer 4kWh, dus totaal rond de 85 kWh.

Deze manier van capaciteit-berekenen heeft Tesla gebruikt voor de originele 60, 85 en 90. Je vindt informatie hierover op het web van Jason en op Electrek.

Vanaf de 70 en dus ook de 75 en 100 heb ik de indruk dat Tesla de anti-brick reserve niet meer meetelt in de totale capaciteit waardoor die modellen een in reëel omstandigheden hogere capaciteit hebben.

Het is vervelend voor 85 eigenaars, maar niet veel aan te doen. En het is pas echt een probleem als je hierdoor net elke dag wat kms te kort komt natuurlijk.
Ik wens je veel plezier en geluk met je gelijk te krijgen bij Tesla. Ik heb zelf maanden geprobeerd (zonder succes) een vergoeding te krijgen omdat de P85D lange niet de prestaties haalt van wat oorspronkelijk werd geadverteerd.
 
Onze TeslaTech Cloud Archiver bepaalt na elke laadbeurt wat de batterij capaciteit is, dat kan perfect met de gegevens van de Tesla servers. Bij mijn P85D (en mijn collega zijn P85) zie ik een gemiddelde capaciteit van 77.5 kWh.
Tel daarbij ongeveer 4kWh reserve waarmee je onder 0km kan gaan dan kom je op 81.5 kWh.
En dan is er nog een anti-brick reserve van ook ongeveer 4kWh, dus totaal rond de 85 kWh.

Deze manier van capaciteit-berekenen heeft Tesla gebruikt voor de originele 60, 85 en 90. Je vindt informatie hierover op het web van Jason en op Electrek.

Volgens Jason (wk057) is er geen 4kwh reserve voor onder de 0. Dat brengt het absolute totaal op 81,5 waarvan 4kwh anti brick voor een 85 pack. Daarom was hij zo nijdig.
 
  • Like
Reactions: schonelucht